BSC Drukarnia Opakowań publikuje wyniki finansowe za rok 2018

20/03/2019
bsc drukarnia opakowań - wyniki finansowe 2018

BSC Drukarnia Opakowań, producent wysokiej jakości opakowań z tektury i papieru, w 2018 r. wypracowała 222,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, 41,3 mln zł EBITDA oraz 23,7 mln zł zysku netto.

- Oczekujemy, że wzrost mocy produkcyjnych oraz rozwój technologiczny naszej infrastruktury pozwolą nam w kolejnych latach systematycznie zwiększać skalę działania. Pracujemy
nad rozwojem miksu produktowego w kierunku opakowań o najwyższej marży. Zamierzamy utrzymać pozycję czołowego dostawcy opakowań dla branży kosmetycznej i spożywczej, dążymy do wzrostu udziału w sprzedaży farmacji - komentuje Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.

Skonsolidowane wyniki za 2018 r.

 

2017 r.

2018 r.

Dynamika

Przychody (mln zł)

221,0

222,3

100,6%

EBITDA (mln zł)

43,7

41,3

94,5%

Zysk brutto (mln zł)

31,3

29,2

93,3%

EBIT (mln zł)

30,4

29,1

96,7%

Zysk netto (mln zł)

25,3

23,7

93,7%

Zasadniczy wpływ na ostateczny kształt wyników w 2018 r. miał wzrost cen surowców oraz kosztów pracy. Spółka w 2019 r. spodziewa się dodatkowych kosztów w związku
z uruchomieniem nowej fabryki, wzrostem cen surowców oraz podwyżkami płac.

W 2018 r. spółka najwięcej opakowań sprzedała do klientów z branży kosmetycznej (56 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie) oraz spożywczej (28 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie). Zamówienia dla farmacji stanowiły z kolei 6 proc. całej sprzedaży, a do pozostałych branż 10 proc.

Planom rozwoju firmy sprzyja otoczenie rynkowe. Zgodnie z szacunkami KPMG, zaprezentowanymi w raporcie „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” wartość produkcji sprzedanej całego sektora poligraficznego w 2018 r. w Polsce wyniosła 16,1 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 4,4 proc.