Ketchup Heinz w butelce z papieru

23/05/2022
Ketchup Heinz w butelce z papieru
HEINZ chce zostać pierwszą marką sosów, która we współpracy z firmą Pulpex opracuje ekologiczną butelkę na bazie papieru.

HEINZ wraz z firmą Pulpex pracuje nad stworzeniem butelki na bazie papieru, która byłaby odnawialna i nadawałaby się do recyklingu, wykonanej w 100% z masy drzewnej pozyskiwanej w sposób zrównoważony. HEINZ, wprowadzając innowacje do swojej kultowej butelki ketchupu, jest pierwszą marką sosów, która testuje potencjał zrównoważonych papierowych butelek firmy Pulpex dla swojej gamy znanych na całym świecie przypraw.
 
Dla firmy Kraft Heinz Company współpraca ta jest najnowszym krokiem na drodze do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Stanowi ona postęp w realizacji ambicji firmy w zakresie opakowań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, ponieważ jest zgodna z jej celem, aby do 2025 roku wszystkie opakowania na całym świecie nadawały się do recyklingu, ponownego wykorzystania lub kompostowania. Jest to również innowacja, która pomoże firmie Kraft Heinz osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych do 2050 roku.
 
HEINZ i Pulpex opracowują prototyp, aby sprawdzić, w jaki sposób ta nowatorska innowacja może być wykorzystana w butelkach ketchupu pomidorowego HEINZ oraz w innych opakowaniach w nadchodzących latach. Obecne dane firmy Pulpex wskazują, że ślad węglowy butelek z Pulpexu jest znacznie mniejszy niż w przypadku szkła i plastiku w przeliczeniu na jedną butelkę. Oczekuje się, że po zużyciu będą one również łatwo i powszechnie poddawane recyklingowi w strumieniach odpadów papierowych.
 
- Odpady opakowaniowe to wyzwanie dla całej branży, któremu wszyscy musimy stawić czoła - powiedział Miguel Patricio, Dyrektor Generalny firmy Kraft Heinz. - Dlatego w firmie Kraft Heinz podejmujemy działania mające na celu poszukiwanie zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań we wszystkich naszych markach, oferując konsumentom większy wybór. Nowa butelka HEINZ jest jednym z przykładów tego, w jaki sposób wykorzystujemy kreatywność i innowacyjność, aby odkrywać nowe sposoby dostarczania konsumentom produktów, które znają i kochają, myśląc jednocześnie w sposób zrównoważony.
 
Następnym krokiem w procesie będzie testowanie prototypu w celu oceny działania przed przeprowadzeniem testów z konsumentami i wprowadzeniem butelki na rynek.
 
- Mamy nadzieję, że uda nam się wprowadzić tę butelkę na rynek i że będziemy pierwszą marką sosów, która zapewni konsumentom taki wybór przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ponieważ wielu konsumentów poszukuje obecnie bardziej zrównoważonych opcji opakowań - powiedziała Rashida La Lande, EVP & Global General Counsel and Chief Sustainability and Corporate Affairs Officer w Kraft Heinz. - Chętnie kontynuujemy odkrywanie bardziej zrównoważonych opakowań dla naszych ukochanych i kultowych marek.
 
- Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą HEINZ, wprowadzając naszą opatentowaną technologię pakowania do tak znanej nazwy w branży spożywczej i jesteśmy podekscytowani potencjałem tej współpracy - powiedział Scott Winston, Dyrektor Generalny Pulpex. - Wierzymy, że możliwości wykorzystania opakowań z papieru są ogromne, a kiedy światowe marki, takie jak HEINZ, wykorzystują tego typu innowacyjne technologie, jest to dobra wiadomość dla wszystkich - konsumentów i naszej planety.
 
Butelka na bazie masy papierowej będzie najnowszą opcją dostępną dla fanów Ketchupu Pomidorowego HEINZ, dołączając do nadających się do recyklingu szklanej i plastikowej butelki z ikoną HEINZ, a także plastikowych butelek z 30% zawartością surowców wtórnych (dostępnych tylko w Unii Europejskiej) oraz nakrętek nadających się w 100% do recyklingu.
 
Źródło: Heinz / Pulpex