Nowe cele biznesowe Arctic Paper

23/03/2018
arctic paper kostrzyn

Zarząd Arctic Paper SA podjął decyzję o określeniu długoterminowego celu finansowego – osiągnięcia wyniku EBIT na poziomie 10%. Jednocześnie Zarząd zatwierdził nową strategię dla działalności papierniczej Grupy pod nazwą „Przyszłość jest w papierze – Agenda Strategiczna 2022”, której celem jest rozwój działalności i poprawa rentowności tego segmentu.

Naszą misją jest oferowanie różnorodnych, najwyższej jakości, przyjaznych środowisku produktów oraz usług, które pozwalają naszym klientom przełożyć ich kreatywne pomysły na wyjątkowy efekt finalny i spełniają wymogi najnowszych technologii w drukowaniu. Celem nowej strategii jest osiągnięcie trwale wyższej rentowności, w tym docelowego poziomu EBIT w wysokości 10%, najpóźniej w 2022 roku – powiedział Per Skoglund, Prezes Zarządu Arctic Paper.

Nowa strategia biznesowa opiera się na sześciu strategicznych inicjatywach:

  1. Rozwój działalności poprzez koncentrację na wybranych rentownych segmentach i rynkach, w tym na produktach specjalistycznych i produktach premium, w Europie Wschodniej i na nowych rynkach.

  2. Nowe innowacyjne produkty i gramatury, opracowane w ścisłej współpracy z klientami.

  3. Dalsze wzmacnianie marek dla segmentu premium oraz innych segmentów, w celu zwiększenia przychodów na tonę papieru.

  4. Optymalizacja wszystkich procesów w celu obniżenia kosztów.

  5. Wzmacnianie kultury wydajności wśród pracowników, opartej na jasnych i mierzalnych celach.

  6. Zrównoważona działalność oparta na produktach nadających się do recyklingu i materiałach odnawialnych.

Wdrażanie strategii już się rozpoczęło, co oznacza, że poszczególne jednostki Spółki opracowują szczegółowe plany działań oparte na sześciu strategicznych inicjatywach.

Wierzymy w przyszłość papieru i dostrzegamy ogromne możliwości zwiększenia rentowności poprzez skupienie się na wybranych segmentach i nowych rynkach geograficznych, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań opartych na współpracy z klientem i dalsze budowanie silnych marek, a wszystko to wspierane przez silną kulturę korporacyjną, zoptymalizowane procesy i zrównoważone podejście do każdego aspektu naszej działalności – podsumował Per Skoglund.

Kategoria: