Targi opakowań interpack 2017 pod nową marką

05/03/2017
targi interpack 2017

Etykieta „interpack alliance“ obejmować będzie w przyszłości wszelkie międzynarodowe imprezy Messe Düsseldorf mieszczące się w portfolio Processing & Packaging. Wystawcy i goście będą mogli rozpoznać poszczególne imprezy targowe pod wspólnym znakiem firmowym nawiązującym do interpack. Ponadto planuje się ujednolicenie wizerunku poszczególnych targów i dopasowanie ich do kolorów interpack.

Częścią interpack alliance, poza wyróżnionymi w nazwie targami flagowymi, są następujące imprezy: upakovka (Moskwa), food pex (Szanghaj), bulk pex (Szanghaj), pacpro Asia (Szanghaj), components (Szanghaj) pacprocess India / IndiaPack i food pex India (Mumbaj, New Delhi) components (Düsseldorf), food processing & packaging exposyum Kenia (Nairobi), indopack (Dżakarta) oraz process expo (Chicago). Imprezy chińskie odbywają się co dwa lata połączone jako Shanghai World of Packaging (swop). upakovka w styczniu 2017 to pierwsza impreza, która zaprezentuje się z nowym logo.

- Promowanie wspólnej marki interpack alliance to logiczny i konsekwentny krok w jednolitej strategii. Reprezentuje nasze międzynarodowe kompetencje w branży opakowań i pokrewnych przemysłach procesowych i jednocześnie komunikuje wiodącą rolę targów interpack” – komentuje Pan Bernd Jablonowski, który globalnie, jako dyrektor portfolio, odpowiada w Messe Düsseldorf za dział Processing & Packaging.

interpack alliance skierowana jest do wielkich i rozwijających się rynków i następujących grup celowych: żywność, napoje, słodycze i pieczywo, farmacja, kosmetyka i niespożywcze dobra konsumpcyjne – zależnie od imprezy z różnymi akcentami. interpack, jako międzynarodowa flagowa impreza targowa w Düsseldorfie obsługuje wszystkie segmenty i służy jako Hotspot branżowych trendów i innowacji oraz łączy wszystkich liderów branży.

Messe Düsseldorf zreorganizowały się już w 2015 i podzieliły zakresy krajowych i zagranicznych targów o podobnej tematyce na cztery portfolia – zarówno na płaszczyźnie zarządczej jak i operacyjnej. Dzięki temu możliwa jest implementacja globalnej strategii oraz wykorzystanie wzajemnego powiązania i ekspertyz związanych z danymi targami flagowymi także do imprez zagranicznych. W tym kierunku toczą się aktualnie rozmowy ze stowarzyszeniami branżowymi i innymi organizatorami targów z dziedziny Processing & Packaging. Poza tym w przyszłości także cieszące się powodzeniem tematy specjalne jak na przykład SAVE FOOD będą prezentowane na targach interpack alliance.

Zgłoszenia wystawców na rekordowym poziomie

Interpack 2017 zanotował największy popyt wystawców w swojej 55 letniej historii. Do chwili oficjalnego zakończenia przyjmowania zgłoszeń na tę najważniejszą w branży opakowaniowej oraz spokrewnionych z nią procesów technologicznych imprezę, przedsiębiorcy zarezerwowali 20 % więcej powierzchni, jak stojące do dyspozycji wystawców 262.400 m2 w 19 halach Terenów Targowych w Düsseldorfie. Dlatego od 04. do 10. maja 2017 ponownie oczekuje się 2 700 wystawców. Przyjadą oni do Düsseldorfu z około 60 krajów. Również organizowane równolegle targi components, special trade fair by interpack, z ofertami przemysłu dostawczego są w całości wynajęte, chociaż w porównaniu z debiutem 2014 ich powierzchnia jest ponad dwukrotnie większa.

Temat specjalny rewolucja przemysłowa 4.0 realizowany przez VDMA

interpack, pod względem zakresu i umiędzynarodowienia, jest unikatową platformą dla przedsiębiorców z produktami i rozwiązaniami z dziedziny technologii opakowań i procesów pokrewnych oraz materiałów opakowaniowych dla takich segmentów jak żywność, napoje, słodycze i pieczywo, farmacja, kosmetyka oraz nie spożywcze towary konsumpcyjne i dobra przemysłowe. Innowacyjne tematy specjalne są uzupełnieniem oferty wystawców. Na interpack 2017 w centrum uwagi znajdzie się temat rewolucji przemysłowej 4.0, realizowany wspólnie z Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau e.V. (VDMA). Wystawa specjalna w formie loży techniki przy stoisku VDMA pokaże przykłady zastosowań i rozwiązania z dziedziny maszyn pakujących lub pokrewnych technologii procesów, nowe możliwości w takich polach zastosowań jak bezpieczeństwo, śledzenie źródła pochodzenia, ochrona przed kopiowaniem i plagiatem oraz zindywidualizowane opakowania.

innovationparc SAVE FOOD

Sprawa SAVE FOOD ponownie znajdzie swe miejsce na interpack 2017. Wystawa specjalna innovationsparc pokaże innowacyjne koncepcje i rozwiązania opakowań, które mogą pomóc w ograniczaniu strat i marnotrawstwa żywności – w tym także zwycięzców krajowych konkursów SAVE FOOD Packaging Awards Światowej Organizacji Opakowaniowej - World Packaging Organisation (WPO). Są oni wybierani przed targami interpack i na targach konkurują ze sobą w ramach WorlStar Awards. W innovationsparc zintegrowano forum wykładowe, które firmy mogą wykorzystać do prezentacji swoich rozwiązań i koncepcji. innovationsparc, analogicznie jak w 2014, ponownie odbędzie się w specjalnym namiocie pomiędzy halami 2 i 3.

W trakcie targów zaplanowano także trzeci międzynarodowy kongres SAVE FOOD z udziałem partnerskim Światowej Organizacji ds. Wyżywienia i Żywności FAO przy ONZ oraz Program Środowiskowy Narodów Zjednoczonych (UNEP).

components teraz w tym samym czasie co interpack

Koncepcja targów components, special trade fair by interpack, po swojej premierze na interpack 2014, została do edycji 2017 gruntownie przepracowana. Goście znajdą je teraz w centrum Terenów Targowych w Düsseldorfie w obejmującej 5.000 m2 tymczasowej hali o lekkiej konstrukcji. Znajdzie się ona między halami 10 i 16. components uzupełnią ofertę interpack przez cały czas targów.

Sto przedsiębiorstw z przemysłu dostawczego, także takich z ofertami z dziedziny techniki napędów, sterowania i sensorów, urządzeń do przemysłowego przetwarzania obrazów, transportu na bliskie odległości oraz innych maszyn i komponentów wystawi się tam z własnymi indywidualnymi stoiskami. Targi components dostępne są bezpłatnie dla wszystkich gości i wystawców interpack. Więcej informacji można znaleźć pod www.packaging-components.de.

Serwisy online dla targowych gości

Na stronie www.interpack.de goście jeszcze przed targami znajdą przydatne narzędzia do zaplanowania targowego dnia. Na przykład w banku danych wystawców można sporządzać zindywidualizowane plany hal i przez funkcję matchmaking nawiązywać kontakty z wystawcami oraz wybierać nowości prezentowane przez uczestniczące w targach firmy. Dzięki dynamicznemu układowi strony może się ona idealnie dopasowywać także do mniejszych ekranów urządzeń mobilnych.

Ponadto goście mają do dyspozycji aplikację na iPhona i Androida. Oferuje ona między innymi bieżąco aktualizowany bank danych wystawców i organizowanych w danym dniu imprez, zoptymalizowane graficznie plany hal i szczegółowe informacje o wystawcach, wraz z danymi kontaktowymi, informacjami o produktach, formularzem do uzgodnienia terminów oraz możliwość wpisywania indywidualnych notatek o każdym wystawcy. Wszystkie indywidualne zmiany dostępne są na dowolnej platformie – niezależnie od tego, gdzie zostały zrobione.. Strona domowa interpack oferuje także możliwość rezerwacji hoteli oraz poleca oferty kulturalne do planowania pobytu w Düsseldorfie. Zestawienie wszystkich dostępnych usług i narzędzi do przygotowania targowego pobytu znajduje się pod www.interpack.de/Messevorbereitung.

Na stronę www.interpack.de warto zajrzeć nie tylko po to, aby przygotować wizytę na targach. W magazynie interpack czytelnicy znajdą regularnie interesujące artykuły o trendach w branży. Ponadto treściwe infografiki i wywiady z branżowymi ekspertami.

Godziny otwarcia i ceny

Targi interpack otwarte będą od 04. do 10. maja 2017 codziennie od 10.00 do 18.00. Bilety wstępu dostępne są jako eTickets od grudnia 2016. Dzienny bilet wstępu w przedsprzedaży na www.interpack.de kosztuje 52,00 € (w kasach 65,00 €), uczniowie, studenci i praktykanci płacą 15,00 € w kasach. Bilet trzydniowy dostępny jest w przedsprzedaży online za 105,00 € (w kasie 130,00 €). Wszystkie kupione w internecie bilety można wydrukować na domowej drukarce. Wszystkie karty wstępu i legitymacje wystawców na interpack 2017 upoważniają do bezpłatnego dojazdu i powrotu z targów publicznymi środkami komunikacji Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr (VRR), które obejmują swoim zasięgiem sam Düsseldorf i okoliczne miejscowości.