Wzrost rynku papieru typu kraft

15/01/2017
papier kraft

Stały wzrost na rynkach konsumenckich zapewni wzrost rynku papieru typu kraft o około 3% rocznie w latach 2016-2021 - tak wynika z najnowszych danych dostarczonych przez agencję badawczą Smithers Pira. Zwiększy to globalną wartość rynku do 80 miliardów dolarów w 2021 roku, w porównaniu z 66 miliardami dolarów z roku 2016.

Nowy raport Smithers Pira opisuje w jaki sposób ekspansja rynku jest napędzana przez wiele czynników - takich jak zapotrzebowanie na grafikę w wyższej jakości, co zmusza papierników do opracowania innowacyjnych rozwiązań w celu zapewnienia odpowiednich powierzchni drukowania. Wpływa to na rozwój technologii druku cyfrowego dla segmentu papieru typu kraft, co tworzy możliwości i stawia wyzwania dla rynku papierniczego.

- Przyjęcie zrównoważonych praktyk rozwoju jest dość rozpowszechnione przez większość branży papierniczej. Obecnie, wielu dostawców chwali się mnogością certyfikatów środowiskowych w różnych formach. Jako iż presje środowiskowe stają się coraz większe, możliwe jest, że producenci papieru typu kraft zaczną rozwijać całe linie produktów do obrotu na platformie zrównoważonego rozwoju. Oprócz dostaw z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, niektórzy producenci papieru pakowego podejmowali również próby mające na celu zwiększenie ilości odzyskiwanego materiału używanego do produkcji swoich wyrobów - powiedział Stephen Harrod, autor raportu

Jeżeli dodać do tego chęć zmniejszenia kosztów, otrzymujemy działania prowadzące do rozwiązań technologicznych, które już teraz pozwalają na znaczne zmniejszenie zużycia papieru w celu osiągnięcia takich samych efektów jak wcześniej. Gramatury znacznie się zmniejszają, w niektórych przypadkach od 55 g/m2 do tak niskich, jak 20g/m2. To zmiana zwiększa istotność jednolitości, grubości, chłonności, stabilności wymiarowej, wykończenia powierzchni, drukowności itp. - jak również zmniejsza ciężar produktów, co jest istotne dla dostawców.

Zmniejszanie objętości jest jednak ograniczane poprzez tendencję do mniejszej wielkości opakowań. Do produkcji mniejszych opakowań zazwyczaj wykorzystuje się więcej materiału by mogły przechowywać tę samą zawartość co opakowania większe. Tendencja ta zwiększa również zapotrzebowanie na inne materiały, takie jak atramenty i kleje, co podwyższa wartość produktów z segmentu opakowań wykorzystujących papier typu kraft. Ewolucja ta jest napędzana przez zmiany demograficzne na świecie, gdzie mamy do czynienia z ogólnym wzrostem liczby rodzin niepełnych oraz mniejszych jednostek rodzinnych. Taka redukcja jest również wspierana przez obawy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa. Z tego powodu wiele opakowań przemysłowych o pojemności 50 kg zostało zmniejszonych do 25 kg.