Optymalizacja procesu pakowania to podstawa dla stworzenia zrównoważonego e-commerce. Wprowadzenie elementów automatyzacji przy przygotowywaniu produktów do wysyłki pozwala na oszczędność czasu oraz pieniędzy przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższych standardów obsługi. Na czym polega automatyzacja pakowania w e-commerce?
Zamówienia e-commerce wymagają sprawnej obsługi. W przypadku dużych sklepów internetowych jest to niemożliwe do osiągnięcia bez automatyzacja. Automatyka procesu pakowania to zaawansowane rozwiązanie maszynowe, które jest w stanie formować i zamykać paczki, redukując ich wysokość, a tym samym znacznie zmniejszając koszty związane z pakowaniem oraz ślad węglowy przesyłek. Dzięki zastosowaniu automatycznych linii pakowania można zwiększyć wydajność procesu nawet o 600%, jednocześnie zmniejszając zużycie surowca do wypełniania przesyłek (a tym samym redukując koszty materiałów) o połowę. Co istotne, do obsługi całej linii wystarczy zaledwie dwóch pracowników, przy zachowaniu wydajności równej dziesięciu ręcznym stanowiskom pakowania.
Nowoczesne urządzenia do automatyzacji pakowania mogą integrować się z WMS i korzystać z danych dotyczących wymiarowania produktów, co dodatkowo przyspiesza cały proces. Dzięki temu maszyna samodzielnie dopasowuje rozmiar opakowania na podstawie specjalnego algorytmu, dostarczając odpowiedniej wielkości karton na stanowisko pakowe oraz przekazując wytyczne dla operatora na temat sposobu umieszczenia produktu w pudełku.
Automatyzacja pakowania to poważna inwestycja, która na szczęście bardzo szybko się zwraca. Wprowadzając nowoczesne rozwiązania papierowe wypełniacze paczek, można wyprzedzić konkurencję, optymalizując logistykę i minimalizując koszty surowców, pakowania i przygotowania do wysyłki i transportu.
Dzięki wdrożeniu automatyzacji można zredukować również wydatki związane z rotacją oraz szkoleniem pracowników, których można zaangażować do bardziej wymagających zadań, tworząc tym samym lepszą przestrzeń do pracy.
Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija. Oznacza to nie tylko rosnącą konkurencję, ale przede wszystkim - coraz większe oczekiwania konsumentów. Wiążą się one nie tylko z jakością produktów, czy tempem obsługi. Coraz więcej klientów zwraca uwagę na rozwiązania świadczące o zrównoważonym podejściu przedsiębiorstwa do tematu ochrony środowiska.
Praktyki takie jak overpackaging czy nadużywanie sztucznych wypełnień do zabezpieczania zawartości przesyłki mogą być gwoździem do trumny niejednej firmy z branży e-commerce. Z kolei wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i oferując ekologiczne rozwiązania, zgodne z podejściem zero waste, można w prosty sposób uzyskać przewagę nad konkurencją, zyskać pozytywne opinie, zdobyć darmową reklamę i wybić się na rynku.
Automatyzacja pomoże ograniczyć ilość zużytych materiałów, co przełoży się na oszczędność i lepsze doświadczenia klientów, a także przygotuje przedsiębiorstwo do wejścia w życie nowych regulacji UE w kwestii ochrony środowiska.