Banery reklamowe - zalety i wady reklamy wielkoformatowej

Artykuł zewnętrzny
28/09/2021
banery reklamowe

Wiele osób szukających sposobu promocję produktu, usług lub marki, w swoich działaniach marketingowych rozważa zastosowanie banerów reklamowych. Nic dziwnego, w końcu mają cały ogrom zalet! Co warto wiedzieć o banerach reklamowych? Czy poza zaletami, mają też jakieś wady?

Czym są banery reklamowe?

Baner to jeden z rodzajów reklamy wielkoformatowej (jej powierzchnia obejmuje zazwyczaj kilka metrów kwadratowych). Jest lekką tkaniną powlekaną winylem. Na jego powierzchni drukuje się grafikę lub fotografię. Producenci często oferują nie tylko materiał pod nadruk, ale też wykonanie projektu graficznego. Efektowny komunikat graficzny jest widoczny z oddali i  przyciąga spojrzenia.

Zwykle umieszcza się go na elewacjach budynków, na płotach i ogrodzeniach. Co ważne, można stosować go chociażby na specjalnych stelażach lub przyczepić opaską zaciskową w dowolne miejsce. Baner może być wykorzystany wielokrotnie, w różnych miejscach - przeniesienie go nie stanowi żadnego problemu.

Banery reklamowe są genialnym sposobem na promowanie produktów, wydarzeń, ofert firmowych i do reklamowania firm. Mają wielki potencjał, można dzięki nim stworzyć oryginalne i intrygujące kampanie, zwiększające świadomość klientów względem poszczególnych marek. Chętnie korzystają z nich nie tylko przedsiębiorcy, ale też osoby prywatne, sklepy, firmy, instytucje, szkoły i urzędy.

najlepsze banery reklamowe

Banery drukowane - rodzaje

Rynek reklamy niezmiennie się rozwija, by dawać klientom nowe możliwości adekwatne do ich potrzeb. Banery drukowane dzielimy głównie ze względu na rodzaj materiału wykorzystywanego do produkcji (a także ze względu na miejsce usytuowania baneru). Obecnie dostępny jest cały wachlarz materiałów odpowiednich do stworzenia efektownych banerów reklamowych. 

Baner jednostronny i baner dwustronny (blockout)

Przykładem baneru jednostronnego jest baner z czarnym tłem - występuje on jedynie w wersji jednostronnej. Jeżeli chodzi o baner dwustronny, to rozwiązanie idealnie nadające się do miejsc nasłonecznionych. Wewnątrz tego typu banera stosuje się warstwę nieprzepuszczającą światła, dzięki czemu nie ma mowy o prześwitywaniu. Istnieje możliwość zadruku dwóch stron niezależnymi grafikami - osobnymi dla frontu i tyłu reklamy.

Baner siatkowy (mesh)

Jego powierzchnia składa się z drobnych dziurek, dzięki którym baner jest lekki i przepuszcza powietrze oraz światło. Zaleca się umieszczać banery siatkowe na dużych powierzchniach, by odbiorcy mogli oglądać je z daleka - z bliska są nieco mniej czytelne, właśnie ze względu na wcześniej wspomniane dziurki.

Baner odblaskowy

Tego typu baner drukowany jest na podkładzie o strukturze plastra miodu, którego wypełnienie stanowią drobinki materiału odblaskowego. Warto dodać, że baner odblaskowy to jeden z największą tolerancją na skrajne różnice temperaturowe. Za dnia nie widać wielkiej różnicy między banerem odblaskowym a standardowym - dopiero gdy zapadnie zmrok.

Baner laminowany (frontlit)

To standardowy nośnik wykorzystywany w produkcji reklamy wielkoformatowej. Ma całą masę zalet - jest odporny na rdzewienie i warunki atmosferyczne, a do tego jest łatwy w obróbce. Konstrukcja przędzy jest jednolita, a a odwzorowanie kolorów na najwyższym poziomie. Baner laminowany występuje w gramaturach od 360g do do 510g.

Banery powlekane (wzmocnione)

W przypadku banera powlekanego dochodzi do obróbki termicznej polegającej na zatapianiu w płynnym PVC. Struktura materiału zyskuje dzięki temu na wytrzymałości i gładkości. Baner powlekany jest o wiele bardziej odporny na gwałtowne uderzenia wiatru niż banery innego rodzaju. Jest też nieco droższy, ale warty swojej ceny.

produkt - baner reklamowy

Baner reklamowy - zalety

Wiemy już czym są banery reklamowe, znamy też ich rodzaje. Czas na poznanie zalet. Jak można się domyślić, jest ich całkiem sporo. Co zyskujemy dzięki banerom reklamowym?

Widoczność

Jedną z największych i najbardziej oczywistych zalet banerów reklamowych jest ich widoczność. Takie reklamy zwracają uwagę niemal każdej przechodzącej obok osoby. Banery reklamowe warto wykorzystać jako szyldy i zaproszenia do placówek handlowych - na siedzibie danej firmy lub w jej pobliżu. Jest to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.

Możliwość dotarcia do dużej liczby osób

Dzięki banerom można dotrzeć nawet do tych osób, które w Internecie nie zwróciłyby uwagi na reklamę. Dotarcie do osób, które nie oglądają reklam telewizyjnych i w ogóle nie słuchają radia także jest możliwe. Jest to wielka zaleta banerów reklamowych - mają wielką siłę przebicia. W przeciwieństwie do rzeczywistości internetowej, w świecie offline nie ma możliwości zablokowania takiej reklamy.

Baner to taka forma reklamy, która w krótkim czasie pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Oznacza to, że współczynnik kontaktu reklamy z jej odbiorcą jest wysoki, mimo stosunkowo niewielkiego nakładu finansowego.

Nienachalność

Przekaz płynący z baneru reklamowego jest kierowany do wszystkich osób znajdujących się w pobliżu, niezależnie od ich płci, zainteresowań i wieku. Ludzie zdają sobie z tego sprawę i mają świadomość, że poza nimi samymi jest mnóstwo innych odbiorców. Przekłada się to na poczucie, że reklama nie jest w żaden sposób nachalna i narzucana oglądającym.

Jakość

Banery reklamowe są wykonane z dbałością o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Co więcej, przywiązuje się wagę do tego, gdzie mają być umiejscowione - nie kontrastują z przestrzenią publiczną i nie zaburzają estetyki danego miejsca. Można nawet stwierdzić, że banery pięknie współgrają z otoczeniem, a reklama i tło perfekcyjnie się dopasowują. To zdecydowanie pomaga w docieraniu do nowych klientów.

dobrej jakości baner reklamowy

Skuteczność

Wszystkie reklamy zewnętrzne, w tym banery reklamowe, powstają po to, aby możliwie jak najszybciej przekazywać różne treści i informacje. Najlepiej postawić na minimalizm, jeśli chodzi o kwestię tekstu. Zdecydowanie bardziej skuteczna jest dopracowana i przyciągająca spojrzenia innych grafika. Ciekawie zaprojektowany baner reklamowy o odpowiedniej wielkości i wysokości to gwarancja skuteczności. Tym bardziej, gdy jest usytuowany w miejscu, w którym żaden element otoczenia nie odciąga od niego uwagi. 

Zwiększanie świadomości klientów względem poszczególnych marek

Celem każdego baneru reklamowego jest promowanie danej usługi lub produktu. Choć jednorazowy kontakt reklamy z jej odbiorcą trwa zaledwie kilka sekund, to trzeba mieć na uwadze, że ilekroć odbiorca przejdzie lub przejedzie obok baneru, zobaczy go ponownie. Kontakt, choć pozornie krótki, jest powtarzalny.

Reklama banerowa utrwala się w pamięci odbiorcy. Z czasem ludzie stwierdzają, że oferta danej marki jest warta sprawdzenia. Może być też tak, że w sytuacji, gdy klient stoi przed wyborem jakiegoś produktu lub usługi, przypomni sobie o widzianym wcześniej na banerze - i to właśnie na tą konkretną markę postawi. Podsumowując, reklamy pod postacią banerów trafiają do odbiorcy masowego. Ich działanie jest długofalowe. 

Dbałość o wizerunek marki

Istnieje możliwość wykorzystania banerów reklamowych w miejscach eventów, konferencji, targów, wydarzeń publicznych czy spotkań biznesowych. Warto to zrobić, by podkreślić obecność firmy na wydarzeniu. Tym bardziej, gdy firma jest sponsorem danego eventu. Ma to pozytywny wpływ na wizerunek marki.

Baner reklamowy - wady

Jak widać, banery mają mnóstwo plusów. Niestety, nie ma na świecie rzeczy idealnych i poza licznymi zaletami, banery reklamowe mają także swoje wady, choć trzeba przyznać, że jest ich niewiele i można ich uniknąć, jeśli dobierze się odpowiedni baner do odpowiedniego miejsca. 

Podatność na warunki atmosferyczne

Jeżeli chodzi o wady banerów reklamowych - największą jest podatność na działanie czynników zewnętrznych. Są rodzaje bardziej i mniej odporne np. na silne podmuchy wiatru i gwałtowne ulewy. Warto więc postawić na te solidne i szczególnie wytrzymałe, jak chociażby baner powlekany.

Nieestetyczny wygląd w źle dobranym miejscu

Gdy nagromadzi się zbyt dużo banerów w jednym miejscu, wygląda to po prostu źle. Zbyt duże zagęszczenie banerów w centrach miast to coś, co wygląda wyjątkowo nieestetycznie. Jeżeli więc jesteś przedsiębiorcą, który planuje wykorzystanie baneru promującego swoją firmę, lepiej dobrze przemyśl kwestię miejsca, w którym baner zawiśnie. 

bannery reklamowe

Podsumowanie

Banery reklamowe mają zarówno wady, jak i zalety, choć trzeba przyznać, że zalet jest zdecydowanie więcej. Wśród plusów tego typu reklamy znajduje się widoczność, możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, skuteczność, nienachalność, jakość, trwałość, stosunkowo niska cena - właściwie na każdą kieszeń, łatwość montażu, a także dbałość o wizerunek swojej marki oraz zwiększanie świadomości klientów względem poszczególnych marek.

Z kolei jeżeli chodzi o wady - banery bywają podatne na warunki atmosferyczne. Dobrze umiejscowione potrafią pięknie współgrać z otoczeniem, niestety, umieszczone w niezbyt przemyślanym miejscu, w którym jest dużo innych banerów, będą prezentowały źle, a odbiorca będzie czuł przesyt. Mimo wszystko, warto zdecydować się na banery reklamowe, bo to niezwykle atrakcyjny środek prezentacji treści.

Kategoria: