Branża poligraficzna pozostaje na kursie wzrostu na całym świecie. W minionym roku obrotowym sektor ten odnotował sprzedaż na poziomie ponad 837 miliardów euro. - Nasza branża rozwija się i ma przed sobą przyszłość - mówi Thomas Schiemann, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Technologii Druku i Papieru VDMA.
W badaniu "The Future of Global Printing to 2028" przeprowadzonym przez Smithers Internal Research and Analysis, analitycy branżowi zakładają, że globalny przemysł poligraficzny osiągnie średni roczny wzrost, skorygowany o inflację, o ponad 2,1% w ciągu najbliższych pięciu lat, po odnotowaniu wzrostu o 1,1% w ciągu ostatnich pięciu lat. - Rozwój ten - mówi Schiemann - będzie napędzany głównie przez segmenty etykiet i opakowań.
W Niemczech około 6 900 firm z branży druku i mediów wygenerowało około 17,6 mld euro, zatrudniając blisko 110 000 pracowników. - Nic nie działa bez druku. Niemcy nadal mają największy rynek prasowy w Europie, drukowane materiały reklamowe są najważniejszym narzędziem marketingowym w handlu detalicznym, rynek opakowań rośnie, a każdy supermarket jest wizytówką branży poligraficznej - mówi Kirsten Hommelhoff, dyrektor zarządzająca BVDM, przed rozpoczęciem targów drupa w Düsseldorfie.
Liczące 1 642 wystawców z 52 krajów targi drupa to największe na świecie targi technologii druku. Podczas jedenastodniowego wydarzenia spodziewanych jest 200 000 odwiedzających z ponad 180 krajów. Prawie 75% klientów pochodzi obecnie z zagranicy. Dzięki tym liczbom drupa podkreśla swoją pozycję jako najważniejszego ośrodka dla globalnego przemysłu poligraficznego. - drupa łączy w jednym miejscu globalny zakres innowacyjnych technologii, najnowsze osiągnięcia rynkowe i informacje - mówi
Sabine Geldermann, dyrektor drupa, Portfolio Print Technologies Messe Düsseldorf.
drupa zajmuje całe centrum wystawiennicze w Düsseldorfie na ponad 140 000 m² powierzchni wystawienniczej netto w 18 halach.
W tym roku głównymi trendami i tematami będą cyfryzacja, zrównoważony rozwój i automatyzacja produkcji. Tutaj VDMA widzi dalsze możliwości rozwoju. - Branża ma dobre perspektywy na przyszłość - ale musi być przygotowana. Żaden inny temat nie jest dla nas tak ważny na targach drupa 2024 i w całej branży budowy maszyn i urządzeń, jak zrównoważony rozwój, nie tylko z ekologicznego, ale także z ekonomicznego punktu widzenia. Dlatego cieszymy się, że możemy stworzyć międzysektorową platformę wymiany, dyskusji i transferu wiedzy na temat przyszłości branży poligraficznej i papierniczej dzięki naszej specjalnej strefie Touchpoint Sustainability - mówi Schiemann.
Łącznie 30 globalnych graczy i partnerów, w tym niemieckie firmy, takie jak Heidelberger Druckmaschinen, Koenig & Bauer, Kurz, Tesa i Voith, zaprezentuje najnowsze, energooszczędne technologie druku i produkcji w Touchpoint Sustainability.
Podobnie jak inne sektory przemysłu, branża poligraficzna zmaga się z niedoborem wykwalifikowanej siły roboczej. Jak pokazuje badanie branżowe BVDM 2023, branża poligraficzna od lat boryka się z niedoborem (wykwalifikowanej) siły roboczej. Wraz z rosnącymi kosztami pracy, niedobory wykwalifikowanej siły roboczej są oceniane jako jedno z największych wyzwań przez ponad 50% firm. Do tego dochodzą wysokie ceny energii oraz biurokracja. W związku z tym na targach drupa stowarzyszenia i uniwersytety podejmują liczne inicjatywy promujące karierę w branży poligraficznej.
Targi drupa 2024 będą otwarte dla zwiedzających od wtorku, 28 maja do piątku, 7 czerwca 2024 r.; godziny otwarcia od poniedziałku do piątku od 10.00 do 18.00, w soboty i niedziele od 10.00 do 17.00 . Bilety 1-dniowe kosztują 60 EUR, 3-dniowe 165 EUR, a 5-dniowe 255 EUR. Informacje na temat voucherów parkingowych i biletów na lokalny transport publiczny można również znaleźć w sklepie z biletami na stronie
www.drupa.de/1130