BSC Drukarnia Opakowań, producent wysokiej jakości opakowań z tektury i papieru, w 2018 r. wypracowała 222,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, 41,3 mln zł EBITDA oraz 23,7 mln zł zysku netto.
- Oczekujemy, że wzrost mocy produkcyjnych oraz rozwój technologiczny naszej infrastruktury pozwolą nam w kolejnych latach systematycznie zwiększać skalę działania. Pracujemy
nad rozwojem miksu produktowego w kierunku opakowań o najwyższej marży. Zamierzamy utrzymać pozycję czołowego dostawcy opakowań dla branży kosmetycznej i spożywczej, dążymy do wzrostu udziału w sprzedaży farmacji - komentuje Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.
|
2017 r. |
2018 r. |
Dynamika |
Przychody (mln zł) |
221,0 |
222,3 |
100,6% |
EBITDA (mln zł) |
43,7 |
41,3 |
94,5% |
Zysk brutto (mln zł) |
31,3 |
29,2 |
93,3% |
EBIT (mln zł) |
30,4 |
29,1 |
96,7% |
Zysk netto (mln zł) |
25,3 |
23,7 |
93,7% |
Zasadniczy wpływ na ostateczny kształt wyników w 2018 r. miał wzrost cen surowców oraz kosztów pracy. Spółka w 2019 r. spodziewa się dodatkowych kosztów w związku
z uruchomieniem nowej fabryki, wzrostem cen surowców oraz podwyżkami płac.
W 2018 r. spółka najwięcej opakowań sprzedała do klientów z branży kosmetycznej (56 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie) oraz spożywczej (28 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie). Zamówienia dla farmacji stanowiły z kolei 6 proc. całej sprzedaży, a do pozostałych branż 10 proc.
Planom rozwoju firmy sprzyja otoczenie rynkowe. Zgodnie z szacunkami KPMG, zaprezentowanymi w raporcie „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” wartość produkcji sprzedanej całego sektora poligraficznego w 2018 r. w Polsce wyniosła 16,1 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 4,4 proc.