Niektórzy z kluczowych producentów bezdrzewnego papieru niepowlekanego ogłosili podwyżki cen na polskim rynku. Ich wysiłki zostały wsparte przez wzrost konsumpcji, wysokiego popytu oraz ograniczeniu podaży.
Spory skok dostaw w pierwszym kwartale, m.in. liczne zamówienia książek i nierzadkie zapytania od nowych klientów ukształtowały rynek dla producentów bezdrzewnego papieru niepowlekanego. Wszyscy kluczowi producenci byli zadowoleni z wielkości sprzedaży na koniec marca, przede wszystkim w branży druku offsetowego, ale również papierów biurowych.
Sytuacja na rynku została zainspirowana sezonowym silnym popytem wśród polskich przetwórców papieru, a także poprzez kolejny wzrost polskiego drobnego zużycia papieru w ciągu ostatnich kilku miesięcy oraz ograniczeniu podaży w Europie. Umacniający się kurs dolara spowodował, że mniej papieru zostało przywiezione z zagranicy oraz stworzył lepsze możliwości eksportowe dla europejskich producentów papieru na innych rynkach, gdzie dominuje waluta zza oceanu.
Pod koniec marca czołowi producenci ogłosili plany wprowadzenia na polski rynek więcej niepowlekanego papieru wysokiej jakości, ale za wcześnie mówić, jakie będą rezultaty takiego działania.