W firmach, gdzie codziennie nadaje się dziesiątki lub setki paczek, liczy się efektywność i oszczędność czasu. Zoptymalizowanie procesu pakowania przesyłek i skrócenie go do minimum jest możliwe dzięki dobrej organizacji pracy magazynu i zastosowaniu dedykowanych rozwiązań produktowych. Przepis na logistyczny sukces jest jednak prosty. To dokładna analiza posiadanego asortymentu i ustandaryzowanie wymiarów potrzebnych opakowań, przy jednoczesnym wykorzystaniu innowacji, takich jak kartony z automatycznym dnem.
Sam proces przygotowywania produktu do wysyłki jest kluczowy w przypadku logistyki e-commerce. W tej branży czas to pieniądz, właściciele sklepów internetowych powinni zatem zadbać o efektywne pakowanie sprzedawanych towarów, co w dłuższej perspektywie pozwoli im być bardziej eko-odpowiedzialnymi i lepiej wykorzystywać zarówno przestrzenie magazynowe, jak i pracę zespołu.
Jak wynika z przygotowanego przez E-Izbę Raportu „Odpowiedzialny e-commerce 2021” więcej niż co piąta osoba (23 proc.), robiąc zakupy on-line, dostrzega problem pakowania produktów w nieproporcjonalnie duże paczki i używania przy tym wypełniaczy. Niemal tyle samo, bo 22 proc. pytanych, uznaje tę praktykę za najbardziej uciążliwą dla środowiska. Świadomość konsumentów rośnie, właściciele e-sklepów powinni przyjrzeć się tej kwestii i rozważyć wprowadzenie zmian.
– Dokładna analiza oferowanego asortymentu umożliwia ustandaryzowanie wymiarów potrzebnych opakowań. Niesie to za sobą szereg korzyści i pozwala na ograniczenie wydatków na akcesoria do pakowania, dodatkowe przestrzenie magazynowe oraz transport, bo w dobrze dobranej do produktu paczce nie transportuje się powietrza. Rozwiązaniem uniwersalnym mogą być kartony z regulowaną wysokością – mówi Jarosław Kamiński, prezes polskiego oddziału grupy RAJA, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych.
Obecnie na rynku opakowań jest wiele rozwiązań, które pozwalają na maksymalne skrócenie czasu przygotowywania zamówień do wysyłki, przy jednoczesnym dopasowaniu do wielkości przesyłanego produktu. Wśród nich są m.in. kartony z automatycznym dnem, dostępne w różnych rozmiarach. Złożenie ich jest o 2,5 razy szybsze niż w przypadku tradycyjnych kartonów klapowych, których składanie wymaga dodatkowego klejenia taśmą. Dzięki wykorzystaniu tego nowatorskiego rozwiązania, e-sklep wysyłający dziennie 1000 paczek, jest w stanie zaoszczędzić niemal 4 godziny. To wszystko przy zachowaniu pełnej funkcjonalności opakowania i gwarancji dobrego zabezpieczenia przesyłanych towarów.
– Kartony z automatycznym dnem, które są w naszej ofercie, mają wewnętrzne klapy zapewniające ochronę i podparcie i – w zależności od wersji – nadają się do wysyłki bardzo małych przedmiotów, jak i artykułów w formacie A7, A6 lub A5. Odpowiadając na potrzeby rynku, oferujemy również wersję z samoprzylepnym zamknięciem lub podwójnym paskiem samoprzylepnym w przypadku kartonów zwrotnych. Za to rozwiązanie zostaliśmy nagrodzeni w kategorii „Innowacyjny produkt dla e-commerce” na Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań, Warsaw Pack, co potwierdza, że cieszy się ono szerokim zainteresowaniem – dodaje Jarosław Kamiński.