Etykiety na targach Packaging Innovations

04/04/2014
etykiety na targach packaging innovations

Na targach Packaging Innovations 2014, które odbędą się w dniach 9-10 kwietnia w warszawskim centrum targowym EXPO XXI, zaprezentowane zostaną nowości w zakresie etykietowania produktów.

Inteligentne etykiety informujące o jakości i długości życia produktu zamrożonego - wskaźniki temperatury (TTI Time-Temperature Indicator) oraz wskaźniki przekroczenia temperatury krytycznej (CTI – Critical Temperature Indicator) to nowości od firmy CHILLID Sp. z o.o. Etykiety wskazują czy produkt był narażony na przekroczenie temperatury krytycznej oraz informowanie o jakości i długości życia produktu (np. przydatności do spożycia).

Firma Aniflex Sp.j. z Tomaszowa Mazowieckiego zaprezentuje etykiety samoprzylepne wytwarzane w technologii druku cyfrowego Ink Jet UV. Technologia ta umożliwia personalizację i nanoszenie zmiennych danych na etykiecie, a jej podstawową zaletą jest wydruk bezpośrednio z pliku komputerowego, co w praktyce oznacza eliminację kosztów zakupu form drukarskich.

Chociaż piszemy głównie o etykietach z papieru, to warto zwrócić uwagę na nowe etykiety z drukarni Color Press, które drukowane są w 100% z aluminium. Technologia druku umożliwia zdobienie poprzez efekty płaskie (zadruk offset, flexo, folie HS/CS) lub przestrzenne (tłoczenie, lakiery wypukłe, efekty „żel"). Etykiety aluminiowe cechuje doskonała plastyczność i kohezja, co jest dobrym rozwiązaniem przy aplikacjach na powierzchnie łukowate i kuliste przy nieregularnym kształcie). Aluminium nadaje etykietom prestiż (m.in. podkreślenie marki premium lub „dowartościowanie" produktu).

Drukarnia fleksograficzna Fano stale zaprezentuje swoją szeroką ofertę etykiet IML, Shrink sleeve, Peel-off zadrukowanych do 10 kolorów w technologii HD FLEXO z linaturą do 240 lpi.

Etykiety drukowane techniką cyfrową na papierze Laser gloss firmy RAFLATAC, przedstawi firma KDS z Sulejówka. Nadruk jest uszlachetniony błyszczącą laminacją, która dodatkowo wzmacnia intensywność użytej barwy. W przypadku etykiet mających zastosowanie dla branży spożywczej, to właśnie wiarygodność obrazu i jakość druku decydują o konkurencyjności produktu na sklepowej półce, a realizm zachęca do zakupu i konsumpcji zawartości opakowania.

Drugą nowością do firmy KDS będą etykiety typu Booklet i Peel off. Booklet to wielostronicowa etykieta (nawet do 32 stron) która złożona jest w postaci harmonijki lub zszytej książeczki umieszczonej pod naklejką główną. Peel off to mniejsza i skromniejsza wersja bookletu. Obydwa rozwiązania doskonale się sprawdzają w przypadku dużej ilości treści jaką chcemy umieścić na etykiecie, zachowując jednocześnie design opakowania i marketingowy przekaz etykiety głównej.

Firma KDS zaprezentuje również etykietę drukowaną na papierze imitującym kraft. Etykieta jest drukowana techniką fleksograficzną na papierze gloss w koloryzacjji CMYK i z użyciem dodatkowych kolorów pantone. Dobrana barwa oraz położenie lakieru matowego dają ciekawy efekt wizualny. Widoczne charakterystyczne prążki wzdłuż papieru, brązowa barwa oraz sztywność etykiety, potrafią dobrze imitować prawdziwy materiał typu kraft. Elegancji dodaje wybiórczo położony cold stamping, który na prawdziwym krafcie niestety nie wyszedłby równie atrakcyjnie.

Kategoria:

etykiety cyfrowe
etykiety coolid
etykiety booklet
etykiety jak kraft
etykiety aluminiowe
etykiety cyfrowe