Firma DS Smith wraz z firmą Uebler, producentem bagażników do przewozu rowerów, opracowała rozwiązanie przystosowane do jednokrotnych wysyłek i transportu wewnętrznego podwójnych bagażników rowerowych. Opakowanie zabezpiecza produkt i spełnia wszystkie wymagania w zakresie transportu wewnętrznego elementów w zakładzie klienta.
Opakowanie jest wykonane z jednego rodzaju materiału, bez elementów zabezpieczających ze styropianu czy pianki, w zwiazku z tym może zostać bez problemu zutylizowane i przerobione powtórnie w procesie recyklingu. Bagażnik jest pakowany w karton i zabezpieczany dwoma przekładkami z tektury falistej, jedną z lewej i jedną z prawej strony. Podczas testów nie stwierdzono jakichkolwiek uszkodzeń opakowania, nawet po upuszczeniu z wysokości ponad 60 cm (standard UPS).
Obydwie przekładki z tektury falistej, znajdujące się wewnątrz opakowania, posiadają specjalne otwory, dzięki którym pasują zarówno do lewej, jak i do prawej strony. Pakowanie przebiega więc zawsze w ten sam sposób, niezależnie od modelu bagażnika, co pozwala ograniczyć do minimum czynności związane ze składowaniem i obsługą administracyjną. Przekładki rozkłada się szybko i łatwo, a założenie ich na bagażnik jest bardzo proste dzięki zastosowaniu systemu mocowania kształtowego. Inne elementy i materiały pomocnicze, takie jak taśma klejąca, są zbędne – przekładki po założeniu całkowicie zabezpieczają bagażnik. Transport wewnętrzny u klienta odbywa się w ułożeniu pionowym bez kartonu zewnętrznego. Ten sam system jest również stosowany do pakowania bagażników na 3 i 4 rowery.
Opakowanie do jednokrotnej wysyłki zostało wykonane w całości z tektury falistej, przy optymalnym i minimalnym wykorzystaniu materiału. Dodatkowe zabezpieczenie styropianem czy pianką jest niepotrzebne. Karton zewnętrzny może zostać bez problemu zutylizowany i przerobiony powtórnie wraz z podkładkami z tektury falistej w procesie recyklingu.