– Wybór ekologicznych i jednocześnie dobrych jakościowo kartonów oraz akcesoriów to w procesie pakowania podstawa. Najlepszą opcją są te wykonane z surowców pozyskanych w ramach zrównoważonej gospodarki leśnej i nadające się do ponownego przetworzenia. Aby to zweryfikować, warto zwracać uwagę na certyfikaty takie jak np. Certyfikat Rady ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej (FSC) czy RESY. Wybór zrównoważonych produktów to doskonała baza, na której można budować i wykazywać się kreatywnością. Każdy element przesyłki można bowiem spersonalizować i wykorzystać do podkreślenia wizerunku i misji marki. Poza oczywistymi i najpopularniejszymi rozwiązaniami takimi jak nadrukowanie hasła lub loga, można zdecydować się także na eko-branding, tj. dodanie informacji nt. wykorzystanych materiałów, certyfikatów czy też zasad segregacji poszczególnych odpadów – mówi Jarosław Kamiński, prezes RAJA Polska, krajowego oddziału europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych.