26 września firma Mark Andy podczas V Kongresu Przemysłu Opakowań przedstawi jego uczestnikom swoją wizję rozwoju RFID, opierając ją na doświadczeniach użytkowników, potrzeb i zmian zachodzących na rynku opakowań i etykiet oraz innowacyjnych zastosowaniach tej technologii. Wydarzenie odbywać się będzie podczas Międzynarodowych Targów Technik Pakowania i Etykietowania Taropak w Poznaniu.
W programie kongresu – jak zapowiadają jego organizatorzy (Polska Izba Opakowań, Międzynarodowe Targi Technik Pakowania i Etykietowania Taropak oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie) przewidziane są merytoryczne i edukacyjne wystąpienia ekspertów, które dotyczyć będą zmian na rynku opakowań i etykiet, jakie będą mieć miejsce w najbliższym czasie. Wśród prelegentów znajdzie się Łukasz Chruśliński, European Sales Manager Mark Andy, który przedstawi wizję rozwoju technologii RFID według tej firmy. W swoim wystąpieniu nakreśli sytuację rynkową oraz problemy z jakimi zmagają się przedsiębiorcy w sektorach związanych z opakowaniami i etykietami. Są nimi: coraz bardziej odczuwalny brak pracowników, potrzeba przyspieszenia procesów w produkcji i logistyce, rosnące potrzeby konsumentów, aby być obsłużonym w punktach sprzedaży sprawnie i szybko, ochrona i bezpieczeństwo. Odpowiedzią na nie może być - i według Mark Andy coraz częściej staje się - technologia identyfikacji produktów za pomocą fal radiowych (RFID). Umożliwia ona odczyt i przesyłanie danych, a także elektroniczne zasilanie chipów, które je przechowują. Znajduje zastosowanie obecnie w wielu dziedzinach życia, między innymi w magazynowaniu i logistyce, ale też w procesach przemysłowych, produkcyjnych, przy kontroli dostępu i zapewnianiu bezpieczeństwa, w handlu i wielu innych.
Łukasz Chruśliński zaprezentuje również w jaki sposób - dzięki rozwiązaniom Mark Andy, posiadającej w swojej ofercie zarówno maszyny fleksograficzne jak i hybrydowe do produkcji etykiet oraz opakowań giętkich - można ją wdrożyć bardzo szybko i w prosty sposób. Maszyny Mark Andy umożliwiają bowiem produkcję etykiet z tagiem RFID, aplikowanym w dodatkowym, specjalistycznym module. Prelegent przedstawi przykłady takich wdrożeń oraz korzyści, jakie osiągają z tego tytułu użytkownicy. Zaprezentuje również wiele obecnych i przyszłościowych zastosowań tej technologii, które mogą stać się – jak podkreśla Mark Andy - inspiracją dla drukarń etykietowych i opakowaniowych oraz ich klientów do podjęcia zmian w swoich zakładach, stanowiących odpowiedź na rosnące potrzeby zgłaszane przez wiele firm z ww. branż.
- Zapraszamy wszystkich zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami na Kongres Przemysłu Opakowań do Poznania, imprezę odbywającą się od wielu lat i dostarczającą ciekawych informacji dotyczących m.in. naszej branży – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager w firmie Mark Andy. - W szczególny sposób zapraszamy na wystąpienie przedstawiciela naszej firmy. Mark Andy od lat uważnie śledzi zmiany zachodzące na rynku. Choć my, jako konsumenci nie jesteśmy tego do końca świadomi, technologia RFID staje się coraz bardziej obecna w naszej codziennej rzeczywistości już od wielu lat. W handlu czy usługach korzystają z niej już tysiące użytkowników i ta liczba będzie stale rosła. Dlatego już dziś zapraszamy do zapoznania się z naszą wizją jej przyszłości oraz jej coraz szerszych zastosowań, a jednocześnie z korzyściami użytkowników, którzy wdrożyli ją razem z nami, bądź korzystają z niej od wielu już lat. Co więcej – ponieważ obserwujemy rosnącą liczbę wdrożeń w kolejnych sieciach sprzedaży detalicznej, w tym w sklepach spożywczych – z pewnością warto ją bliżej poznać, a to już bezpośrednio dotyczy naszych klientów obsługujących producentów żywności, kosmetyków, napojów itd. Jesteśmy też świadkiem powstania w naszym kraju (a funkcjonujących z powodzeniem na całym świecie od lat) sklepów całkowicie bezobsługowych, których funkcjonowanie umożliwia np. technologia RFID. Dlatego jesteśmy przekonani, że warto nie tylko być świadomym tych zmian, ale także należy się na nie odpowiednio się przygotować. Mark Andy ma w tym zakresie wiele do zaproponowania.