MAZOP Group w III kw. notuje ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w Skandynawii i umacnia pozycję na rynku niemieckim

15/10/2025
MAZOP Group w III kw. notuje ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w Skandynawii i umacnia pozycję na rynku niemieckim

MAZOP Group S.A., notowany na NewConnect producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej, utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju na kluczowych rynkach zagranicznych. Po trzecim kwartale 2025 roku spółka odnotowuje znaczący wzrost liczby zamówień w Niemczech, ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w krajach skandynawskich oraz skokowy wzrost zapotrzebowania na produkty ochronne (przemysłowe) w regionie DACH. Jednocześnie rośnie średnia wartość sprzedawanych produktów, co wynika ze zmiany struktury asortymentu w kierunku bardziej zaawansowanych i marżowych rozwiązań.

Niemcy pozostają, obok Polski, największym rynkiem zbytu dla MAZOP Group, dlatego utrzymanie korzystnej dynamiki sprzedaży w tym regionie stanowi jeden z kluczowych priorytetów spółki. Jednocześnie rośnie znaczenie Skandynawii, gdzie coraz większy udział w strukturze sprzedaży mają Dania i Szwecja. Dynamiczny wzrost widoczny jest również na Węgrzech, które zaczynają odgrywać coraz istotniejszą rolę w działalności eksportowej firmy.

– Po trzecim kwartale 2025 roku notujemy ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w krajach skandynawskich, a Dania i Szwecja mają wciąż duży potencjał dalszego rozwoju. Podobnie jest z Węgrami, a mam nadzieję, że wkrótce wzmocnimy sprzedaż w Rumunii. To potwierdza, że przyjęta strategia rozwoju na rynkach zagranicznych przynosi efekty, a nasza oferta trafia w potrzeby odbiorców. Jednym z głównych motorów naszego wzrostu jest rosnąca sprzedaż opakowań ochronnych i przemysłowych w regionie DACH, które mają wyższą wartość jednostkową i przekładają się na poprawę marżowości – mówi Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group S.A.

Wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych idzie w parze ze zmianą struktury produktowej oraz rosnącym udziałem opakowań o wyższej wartości dodanej. MAZOP realizuje strategię zwiększania marżowości poprzez rozwój produktów oraz pełną kontrolę nad sprzedażą na kluczowych rynkach.

– Po trzech kwartałach średnia wartość wytworzonego produktu wzrosła o ok. 17%, przy utrzymanym wolumenie sprzedaży. Co istotne, w samym trzecim kwartale udało nam się zwiększyć nie tylko średnią cenę, ale również ilość sprzedanych sztuk. Utrzymujemy stałą i lojalną bazę odbiorców, którzy systematycznie zwiększają wartość swoich zamówień. Odpowiednio zarządzamy naszym mixem produktowym. Wprowadziliśmy m.in. Rollbox Pro, który jest droższą i ulepszoną wersją Rollbox ECO oraz zwiększyliśmy sprzedaż Fixboxów, kontenerów i pianek. – dodaje Krzysztof Rusin.

Ważnym narzędziem budowania sprzedaży pozostaje udział w międzynarodowych eventach branżowych. W dniach 23–25 września MAZOP zaprezentował swoją ofertę podczas targów Fachpack w Norymberdze – jednego z najważniejszych wydarzeń sektora opakowań w Europie. Podczas poprzedniej edycji firma pozyskała ponad 150 kontaktów biznesowych, co przełożyło się na zdecydowany wzrost aktywności eksportowej. Tegoroczna obecność spółki na targach ponownie zaowocowała licznymi rozmowami z potencjalnymi partnerami handlowymi, które mogą przełożyć się na dalszy wzrost liczby klientów na rynkach DACH i Skandynawii.

MAZOP Group konsekwentnie realizuje strategię rozwoju ukierunkowaną na ekspansję międzynarodową oraz wzmacnianie pozycji w segmencie opakowań ochronnych i przemysłowych. Utrzymanie rosnącej sprzedaży zagranicznej oraz dalsze umacnianie pozycji w regionie DACH i Skandynawii pozostają jednym z kluczowych celów strategicznych spółki na kolejne kwartały.