Metsä Board z nagrodą Red Dot

12/11/2018
Metsä Board z nagrodą Red Dot

Metsä Board – czołowy europejski producent tektur premium z włókien pierwotnych – z przyjemnością informuje, że przełomowy projekt kubka tekturowego „Lidloc” otrzymał bardzo cenioną nagrodę „Red Dot” za doskonałe projektowanie i kreatywność. Złożone z 24 osób jury obejrzało, omówiło i oceniło ponad 8600 międzynarodowych prac z zakresu projektowania komunikacji, a następnie wyłoniło laureatów pożądanych nagród Red Dot, przyznawanych w jednym z największych na świecie konkursów w dziedzinie wzornictwa.

Projekt Lidloc wykorzystuje przedłużenie standardowej konstrukcji kubka, które jest składane i może być zablokowane, tworząc zintegrowaną pokrywkę. Jednoczęściowa konstrukcja z tektury eliminuje konieczność stosowania oddzielnej pokrywki z tworzywa sztucznego. Zintegrowaną pokrywkę można łatwo złożyć i zamocować, dzięki konstrukcji, która umożliwia jej bezpieczne blokowanie. Można ją wykorzystać do promocji marki, ponieważ jest drukowana jako jeden element – wraz z pozostałą częścią kubka.

kubek tekturowy lidloc
Lidloc jest przykładem tego, jak Metsä Board opracowuje bardziej przyjazne dla środowiska i wydajniejsze opakowania, pomagając w innowacyjnym wykorzystaniu potencjału lekkich tektur.

- Nagroda Red Dot Award należy do najbardziej znanych nagród w dziedzinie wzornictwa w branży opakowaniowej. Cieszymy się, że nasz opatentowany kubek Lidloc zdobył tę nagrodę, ponieważ uważamy, że stanowi bardziej zrównoważoną alternatywę dla jednorazowych pokrywek plastikowych. W najbliższych miesiącach zamierzamy rozpocząć testowanie Lidloc z wybranymi klientami, a po starannie przeprowadzonych próbach, będziemy gotowi do szerszego wprowadzenia tego projektu na rynek - powiedział Cyril Drouet, Metsä Board Packaging Services Director.

Uroczystość wręczenia nagród Red Dot odbyła się 26 października podczas Nocy Projektantów w berlińskim obiekcie „ewerk”. Nagrodzone projekty będą przedstawione w publikacji „International Yearbook Communication Design 2018/2019”, która zostanie wydana 15 listopada i będzie rozpowszechniana w 40 krajach.