Mondi i Biedronka łączą siły na rzecz zrównoważonych opakowań

07/06/2024
Mondi i Biedronka łączą siły na rzecz zrównoważonych opakowań

Mondi, globalny lider w branży opakowań i papieru, uruchomił program obiegu zamkniętego we współpracy z Biedronką, największą siecią handlową w Polsce.

Program obiegu zamkniętego, który obejmuje dostawę, zbiórkę i ponowną produkcję opakowań z tektury falistej Mondi w 100% nadających się do recyklingu, jest zgodny z przepisami UE, takimi jak rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). Biedronka, lider w handlu artykułami spożywczymi, jest zaangażowana w realizację planu zrównoważonego rozwoju i wdrażanie najlepszych praktyk u swoich dostawców. Mapa drogowa obejmuje redukcję emisji CO2 o 10% do 2026 r. (w stosunku do wartości bazowej z 2021 r.) oraz redukcję zużycia tworzyw sztucznych o 10% do 2025 r. (w stosunku do wartości bazowej z 2018 r.).

- Stworzenie prawdziwie cyrkularnej gospodarki dla opakowań z tektury falistej w branży detalicznej to wspólny wysiłek. Mondi z dumą współpracuje z Biedronką, aby poprowadzić tę transformacyjną inicjatywę. Ściśle współpracując z naszymi partnerami w całym łańcuchu wartości, ustanawiamy nowy standard zrównoważonego rozwoju, który nie tylko jest zgodny z przepisami UE, ale także toruje drogę dla skalowalnych rozwiązań w całej Europie. To partnerstwo pokazuje nasze wspólne zaangażowanie w zarządzanie środowiskiem i innowacje w zakresie zrównoważonych praktyk - mówi Mateusz Buchowiecki, Key Account Manager w zespole Mondi Corrugated Solutions w Polsce.

- W Biedronce zrównoważony rozwój jest kluczowym priorytetem, a nasza współpraca z Mondi stanowi kamień milowy na naszej drodze do ochrony środowiska. Program obiegu zamkniętego pozwala nam na strategiczne dostosowanie naszego wykorzystania materiału pierwotnego i zwiększenie naszych wysiłków w zakresie recyklingu - mówi Agnieszka Koc, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i ESC w Biedronce.

Partnerstwo pomiędzy Mondi i Biedronką odpowiada na globalne wyzwania środowiskowe poprzez promowanie zasad zero waste i zrównoważonego rozwoju. Podczas wspólnego webinarium, które odbyło się 21 maja, eksperci z obu firm omówili zasady ekoprojektowania leżące u podstaw programu oraz to, w jaki sposób dostawcy Biedronki mogą skorzystać na partnerstwie.