Nowa fabryka luksusowych pudełek w Gdańsku

19/05/2021
Nowa fabryka luksusowych pudełek w Gdańsku

Grupa SWEDBRAND, produkująca opakowania dla najbardziej znanych marek na świecie, poinformowała o otwarciu w Gdańsku nowoczesnej fabryki wysokiej jakości pudełek. Nowa lokalizacja ma przynisieść europejskim klientom wiele korzyści, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów dotyczących międzynarodowego łańcucha dostaw, które nasiliły się w związku z pandemią. Produkcja w Polsce na potrzeby dystrybucji w Europie znacznie skróci czas i zmniejszy koszty związane z dostawą gotowych pudełek.

- Wszyscy z niepokojem obserwowaliśmy sytuację na Kanale Sueskim – mówi Cornelia Oswald, szefowa międzynarodowej sprzedaży w SWEDBRAND. - Dodatkowe problemy z łańcuchem dostaw spowodowane pandemią okazały się dla producentów prawdziwym koszmarem. Choć nikt z nas nie mógł przewidzieć zbieżności tych niefortunnych zdarzeń, nasza decyzja o otwarciu fabryki w Polsce wydaje się zatem prorocza.

Cornelia Oswald zauważa, że chociaż czas realizacji produkcji w Azji i w nowym zakładzie w Europie jest podobny, opóźnienia związane z transportem z Azji są często zbyt duże i sytuacja wciąż się pogarsza. Jak informuje, z powodu braku pustych kontenerów, przygotowanie pełnego 12-metrowego transportu do wysyłki do Europy może zająć od czterech do pięciu tygodni. Następnie kontener ten potrzebuje od pięciu do siedmiu tygodni, aby dotrzeć na miejsce.

- W związku z powyższym transport wewnątrz Europy ma ogromne zalety – mówi. - Wysyłka gotowych produktów ciężarówką do większości miejsc w Europie zajmuje nam od trzech do pięciu dni. Oznacza to oszczędność nawet od dwóch do trzech miesięcy i pozwala markom zapewnić stałą dostępność ich produktów, dzięki czemu mogą systematycznie generować przychody.

Zdaniem Cornelii Oswald kolejną zaletą transportu wewnątrz Europy są niższe koszty.

- Obserwujemy gwałtowny wzrost kosztów surowców pochodzących z Azji spowodowany ich brakami i ogromnym popytem – mówi. - Od początku 2021 roku koszt transportu 12-metrowego kontenera wzrósł o ponad 500%, z 2 000 USD do 10 000 USD. Tymczasem koszt frachtu z Polski do Niemiec wynosi od 850 do 1 300 EUR za 33-paletowy transport To ogromna oszczędność kosztów, która z łatwością równoważy ewentualny wzrost kosztów pracy, jaki możemy zauważyć w Polsce w porównaniu z Azją. Ponadto nie mamy do czynienia z żadnymi nieoczekiwanymi opóźnieniami, takimi jak te spowodowane niedawną blokadą Kanału Sueskiego.

Nowa fabryka w Gdańsku to wysoce zautomatyzowany, niezwykle nowoczesny zakład opakowań typu rigid box, którym zarządza Bogdan Putko, szanowany ekspert w dziedzinie opakowań z 35-letnim doświadczeniem w branży.