W zależności od potrzeb i budżetu, przedsiębiorcy wybierać mogą z ogromnej gamy produktów. Od prostych, ekonomicznych i funkcjonalnych pudełek klapowych, po opakowania dedykowane konkretnym grupom produktów, np. tuby czy woreczki.
- Sklepy wysyłkowe chętnie decydują się też na spersonalizowane materiały opakowaniowe np. taśmy klejące z nadrukiem, które pozwalają na wyróżnienie marki i są ciekawym elementem brandingu - dodaje Jarosław Kamiński.
- Przygotowując paczki dla klientów dbamy o to, aby nie wozić powietrza. Pozwala nam to finalnie zmieścić więcej paczek na palecie, a później w naczepie ciężarówki, a to natomiast oznacza mniejszą liczbę transportów i generuje korzyści zarówno finansowe, jak i ekologiczne - wyjaśnia Katarzyna Sidor International Transport Director CE w FM Logistic.
- Aby optymalnie dopasować opakowanie do każdego produktu, nasi klienci mogą wybierać m.in. spośród ponad 550 formatów kartonów o różnych kształtach, rozmiarach i wytrzymałości. Do mniejszych wysyłek proponujemy natomiast innowacyjne na rynku w 100 proc. papierowe koperty ochronne i amortyzujące, które są ekologiczną alternatywą dla kopert z folią bąbelkową - mówi Jarosław Kamiński. Jeśli jednak to co pakujemy wymaga dodatkowego zabezpieczenia, do gry wkraczają wypełniacze. Rynek oferuje w tym zakresie szeroki wybór produktów, a konsumenci coraz częściej zwracają uwagę czy wypełnienie paczki jest ekologiczne.
- Wśród odbiorców niegasnącą popularnością cieszą się gotowe wypełniacze papierowe oraz papier pakowy standardowy lub w dystrybutorze, a ostatnio także nasza nowość, czyli papier bezgilzowy. Duże przedsiębiorstwa wybierają natomiast przeznaczone do obsługi większych wolumenów maszyny do produkcji wypełnień papierowych, które pozwalają na bieżące wytwarzanie wypełniaczy na miejscu i dokładnie w takiej ilość jaka jest potrzebna - tłumaczy Jarosław Kamiński, Prezes RAJA Polska.
- Podobne rozwiązania zastosowano także w kartonach zwrotnych z automatycznym dnem i podwójnym paskiem samoprzylepnym. Pozwala to użyć opakowania ponownie, a to bez wątpienia redukuje zużycie materiałów opakowaniowych i zapewnia wygodne zwroty towaru - wyjaśnia Jarosław Kamiński z RAJA Polska.