Wzrost zapotrzebowania na innowacyjne rozwiązania spowoduje zwiększenie rynkowego udziału opakowań papierowych z warstwą barierową.
Z raportu niemieckiego instytutu GVM wynika, iż w licznych segmentach rynku opakowań wzrasta wykorzystanie nowoczesnego papieru powlekanego. Dzieje się tak zwłaszcza w branży spożywczej, czego najlepszym przykładem są mrożonki, żywność przygotowywana na użytek fast foodów czy karma dla zwierząt. Zdaniem analityków, ze względu na rosnące koszty surowców i spadające zyski producentów opakowania z papieru powlekanego mogą stanowić interesującą alternatywę dla opakowań z tworzyw sztucznych.
Nowe technologie powlekania papieru zapewniają wysokie właściwości barierowe, doskonale chroniąc przed przenikaniem tlenu, wilgoci czy zapachów do wnętrza opakowania. Te cenne właściwości idą w parze z sukcesywnym zmniejszaniem wagi folii używanej do powlekania.
Ponadto opakowania wykonane z papieru powlekanego odznaczają się wysokim potencjałem marketingowym. Mogą one mieć różną fakturę i wygląd, dzięki czemu projektanci zyskują możliwość do przyciągnięcia uwagi konsumentów na wiele sposobów.
Choć zatem tworzywa sztuczne są obecnie bezkonkurencyjne w zakresie kosztów, to analitycy przewidują, że wraz ze wzrostem efektywności produkcji opakowań z papieru powlekanego proporcje udziałów w rynku zaczną się zmieniać. Tym bardziej, iż oczywistą kwestią są niższe koszty ponownego przetworzenia papieru.