Papier z nadrukiem – dlaczego warto go stosować?

Artykuł zewnętrzny
28/02/2023
Papier z nadrukiem – dlaczego warto go stosować?

Szary papier do pakowania jest coraz popularniejszym rozwiązaniem. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zakup takiego papieru do swojego sklepu. Dlaczego warto stosować szary papier?

Ekologiczne opakowania

Zarówno przedsiębiorstwa, jak i osoby prywatne decydują się dziś przede wszystkim na ekologiczne rozwiązania, które nie mają negatywnego wpływu na stan środowiska naturalnego. Dzieje się tak, ponieważ coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest dbanie o naszą planetę Ziemię. Papier pakowy to świetna alternatywa dla reklamówek wykonanych z tworzyw sztucznych oraz torebek plastikowych. Warto zauważyć, że na takim papierze do pakowania można wykonać nadruk w celach reklamowych.

Papier pakowy na zakupy

Jeszcze do niedawna stosowano przede wszystkim różnej wielkości torby z tworzyw sztucznych. Takie rozwiązanie ma wiele lat – reklamówki można wykorzystywać ponownie i są bardzo trwałe. Jednak jest z nimi jeden bardzo ważny problem – nie są ekologiczne, ponieważ po wyrzuceniu rozkładają się przez setki lat, co ma bardzo negatywny wpływ na stan środowiska. Z tego też powodu coraz więcej osób i firm stawia na rozwiązania proekologiczne i tym sposobem papier po długiej przerwie wrócił do sklepów. Sklepy i firmy wybierające papier pakowy mogą zdecydować się również na popularną wersję z nadrukiem. Papier z nadrukiem posiada wiele cennych zalet i dlatego też jest ceniony oraz częściej wybierany.

Papier z nadrukiem - zalety

Papier do pakowania jest bardzo ceniony na rynku przede wszystkim za swoją trwałość, możliwość wypromowania firmy czy podkreślenia jej wizerunku, a także i ze względu na to, że papier można poddać recyklingowi. Papier pakowy wykorzystywany jest do pakowania najróżniejszych przedmiotów czy przesyłek. Może on mieć różną grubość, czyli gramaturę. Większa gramatura to większa grubość i, co za tym idzie, większa wytrzymałość. Warto o tym pamiętać wybierając papier do swojego sklepu. Co ważne, taki papier może być również powlekany specjalną warstwą sprawiającą, że jest on odporny na wilgoć czy tłuszcz. Jedną z najważniejszych zalet papieru, który posiada nadruk, jest fakt, że jest ekologiczny. Ponadto jest on łatwy w użyciu, tani (jeśli zostanie zakupiony w hurtowni opakowań takiej jak ekspertpoludnie.pl). Co ważne, papier do pakowania z nadrukiem jest również bardzo estetyczny. Kiedy stosuje się opakowanie z nadrukiem ma się również wpływ na reklamę firmę. Nadruk zwykle przedstawia logo firmy bądź jej adres (internetowy czy stacjonarny lub oba), informuje o promocjach itd.). W taki sposób można promować swoje produkty oraz usługi, ale i budować proekologiczny wizerunek sklepu.

Do czego stosuje się opakowania z nadrukiem?

Papier do pakowania znajduje szerokie zastosowanie. Wykorzystuje się go w przypadku artykułów spożywczych w piekarniach, cukierniach i sklepach spożywczych. Wybiera się go również do zabezpieczania kruchych i wyjątkowo delikatnych przedmiotów, takich jak biżuteria czy porcelana. Papier sprawdza się również do pakowania ubrań. Można go również wykorzystać jako wypełnienie pudełka z przesyłką.