Polacy chcą płacić tak jak lubią. Już 65% klientów wybiera płatności bezgotówkowe w księgarniach i sklepach papierniczych

Artykuł sponsorowany
16/04/2024
Polacy chcą płacić tak jak lubią. Już 65% klientów wybiera płatności bezgotówkowe w księgarniach i sklepach papierniczych

W księgarniach, sklepach papierniczych i kioskach już 65% wszystkich transakcji realizowanych jest bezgotówkowo[1]. Co więcej, trend ten będzie się umacniał, ponieważ 6 na 10 badanych przyznało, że w 2023 r. częściej płacili bezgotówkowo niż w 2022 r. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory jeszcze nie zdecydowali się na oferowanie klientom płatności cyfrowych, mogą skorzystać z bezpłatnych terminali w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.

Klienci cenią płatności bezgotówkowe za wygodę, szybkość i bezpieczeństwo transakcji. Preferencje konsumentów mają bezpośredni wpływ na wzrost liczby transakcji bezgotówkowych – coraz częściej korzystamy z płatności za pomocą kart lub urządzeń mobilnych. Dla porównania, jeszcze w 2018 r. w księgarniach, sklepach papierniczych i kioskach 72% transakcji realizowano gotówką. W 2023 r. w tej samej kategorii sklepów tylko 35% płatności odbyło się za pomocą gotówki, a 65% przy wykorzystaniu płatności cyfrowych.

- Preferencje zakupowe konsumentów diametralnie się zmieniły na przestrzeni ostatnich lat, również w obszarze płatności. Dlatego ważne jest, aby firmy, które chcą się rozwijać, wychodziły naprzeciw potrzebom swoich klientów i oferowały im wybór metod płatności – czy to gotówką, kartą, przelewem, telefonem, a może zegarkiem. Do tego wszystkiego wystarczy jedno urządzenie albo własny telefon z odpowiednią aplikacją. Co więcej, dzięki flagowemu Programowi Fundacji takie rozwiązania dostępne są dla przedsiębiorców całkowicie za darmo – mówi Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Zaoferuj klientom wybór

W ramach Programu Polska Bezgotówkowa każdy przedsiębiorca, który jeszcze nie wprowadził płatności cyfrowych, może skorzystać z 12-miesięcznego okresu finansowania terminali i aplikacji płatniczych na urządzenia mobilne. Fundacja pokrywa również koszty finansowe obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu rocznego na jeden terminal. Po bezpłatnym okresie testowym, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na zatrzymanie terminala na określonych warunkach lub dobrowolnie zrezygnować z jego posiadania.

polska bezgotówkowa

Program Polska Bezgotówkowa ma na celu wesprzeć małe i średnie przedsiębiorstwa w procesie rozwoju i utrzymania konkurencyjności poprzez umożliwienie im dostępu do przyjmowania rozwiązań bezgotówkowych – terminali lub terminali w telefonie, czyli aplikacji, które można zainstalować na swoim telefonie i za ich pomocą bezpiecznie i wygodnie przyjmować płatności, bez konieczności posiadania osobnego urządzenia.

- Nasz program może ułatwić rozwój wielu mniejszym sklepom i lokalnym księgarniom, tak aby mogły konkurować z większymi podmiotami. Rzeczywistość się zmienia i coraz częściej konsumenci, którzy nie mogą zapłacić bezgotówkowo odchodzą zawiedzeni z pustym koszykiem. W ten sposób firmy tracą nie tylko przychody, ale również klientów – zwłaszcza tych młodszych, którzy w większości wybierają cyfrowe formy płatności i niedługo staną się dominującą grupą na rynku. Chcemy pomagać małym polskim biznesom oraz jednoosobowym działalnościom, wzmacniając ich konkurencyjność i oferując im większe możliwości bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat – tłumaczy Zbigniew Wiśniewski.

Do końca marca 2024 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło ponad 468 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 623 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych.

Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Sprawdź ofertę: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/


[1]
POLASIK Research, Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2023, raport badawczy, marzec 2024. Badanie przeprowadzone dla Fundacji Polska Bezgotówkowa

Kategoria: