Popularna whisky w butelce z papieru

16/07/2020
butelka z papieru

Diageo, producent takich marek jak Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness, stworzy pierwszą na świecie butelkę na napoje spirytusowe na bazie papieru, bez zawartości plastiku, wykonaną w całości z pulpy drzewnej pozyskiwanej w sposób zrównoważony. Na początku 2021 roku butelka zadebiutuje z Johnnie Walker, najpopularniejszą szkocką whisky na świecie.

Diageo nawiązał współpracę z Pilot Lite, firmą zarządzającą ryzykiem, w celu uruchomienia konsorcjum Pulpex Limited, zajmującego się technologiami produkcji zrównoważonych opakowań. Aby zapewnić możliwość wykorzystania tej technologii w każdej dziedzinie życia, Pulpex Limited stworzyła konsorcjum partnerskie, w skład którego wchodzą wiodące światowe firmy z branży FMCG w kategoriach niekonkurencyjnych, w tym Unilever i PepsiCo, a kolejni partnerzy mają zostać ogłoszeni jeszcze w tym roku. Każdy z partnerów konsorcjum spodziewa się, że w 2021 roku wprowadzi na rynek własne markowe butelki papierowe, oparte na projekcie i technologii Pulpex Limited.

Firma Pulpex Limited opracowała pierwszą w swoim rodzaju skalowalną papierową butelkę na bazie pulpy drzewnej, zaprojektowaną i opracowaną w taki sposób, aby nie zawierała tworzyw sztucznych i w pełni nadawała się do recyklingu. Butelka jest wykonana z masy celulozowej pochodzącej ze zrównoważonych źródeł w celu spełnienia standardów bezpieczeństwa żywności i będzie w pełni przetwarzalna w standardowych strumieniach odpadów. Technologia ta pozwoli markom przemyśleć na nowo projekty opakowań lub przenieść istniejące projekty na papier, nie rezygnując przy tym z dotychczasowej jakości produktu.

Ewan Andrew, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Diageo PLC, powiedział:
- Jesteśmy dumni, że stworzyliśmy ten produkt jako pierwsi. Nieustannie staramy się przekraczać granice w zakresie wytwarzania opakowań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, a ta butelka ma potencjał, aby stać się naprawdę przełomową. Czujemy, że powinniśmy wprowadzić ją na rynek z Johnnie Walker, marką, która przez 200 lat swojego istnienia często przewodziła w dziedzinie innowacji.

Technologia Pulpex Limited pozwala na produkcję różnorodnych, pozbawionych tworzyw sztucznych butelek z pojedynczą formą, które mogą być stosowane w wielu produktach konsumpcyjnych. Opakowanie zostało zaprojektowane tak, aby można było w je napełniać różnymi produktami płynnymi i będzie stanowić część zobowiązania Diageo do realizacji 12. celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ: "Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja".

Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Unilever:
- Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja: Wierzymy w walkę z odpadami z tworzyw sztucznych poprzez innowacje i współpracę. W ciągu najbliższych pięciu lat zamierzamy zmniejszyć o połowę zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych w firmie Unilever, zmniejszając zużycie opakowań z tworzyw sztucznych o ponad 100 000 ton. Połączenie sił w celu opracowania i przetestowania papierowych butelek jest niezwykle ekscytującym krokiem naprzód i cieszymy się, że możemy wspólnie stawić czoła jednemu z największych wyzwań środowiskowych naszych czasów.

Simon Lowden, Chief Sustainability Officer, PepsiCo:
- Innowacyjne rozwiązania i współpraca partnerska są kluczowe dla osiągnięcia znaczącego postępu w kierunku gospodarki cyrlularnej. Konsorcjum Pulpex jest dobrze przygotowane do dostarczania zrównoważonych opakowań na dużą skalę i w różnych branżach, wywierając wpływ wykraczający poza to, co każda organizacja mogłaby osiągnąć samodzielnie. Jesteśmy dumni, że możemy być jego częścią.

Sandy Westwater, Dyrektor Pilot Lite:
- Jesteśmy podekscytowani współpracą z liderami światowych marek w tym konsorcjum. Współpracując ze sobą, możemy wykorzystać wspólną siłę marek, aby pomóc zminimalizować wpływ opakowań na środowisko poprzez zmianę zachowań produkcyjnych i konsumenckich.