Organizatorzy konkursu Konsumencki Lider Jakości stawiają sobie za cel wyłonienie liderów jakości produktów i usług dostępnych na rynku polskim. W tym celu przeprowadzane są badania wśród konsumentów, a nad prawidłowością badania czuwają socjolodzy z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W tym roku wśród nagrodzonych produktów znalazły się papier toaletowy oraz ręczniki papierowe marki Velvet.
W trzeciej już edycji badania przeprowadzonego metodą CAWI wzięło udział 9.499 respondentów, w wieku od 18 do 64 lat. Badani wypowiadali się na temat różnych kategorii produktów szybko zbywalnych.
W kategorii papier toaletowy zwyciężyła marka Velvet, zdobywając 39,4 proc. głosów. 3⁄4% respondentów, którzy głosowali na markę Velvet, zadeklarowało, że jest także jej użytkownikiem. Konsumenci w uzasadnieniu swoich wyborów wskazywali na: troskę producenta o najwyższą jakość wyrobów, najbardziej miękki i przyjemny materiał oraz na fakt, że produkty spełniają ich oczekiwania co do liczby warstw, oferty kolorystycznej i zapachowej.
Podobnie w przypadku kategorii ręczników papierowych, na markę Velvet głosowało 32,2 proc. respondentów, a aż 80 proc. spośród nich deklaruje, że są stałymi użytkownikami marki. Wysoko zostały ocenione takie aspekty jak: delikatność w dotyku, trwałość i wydajność, funkcjonalność i przystępna cena.
Velvet to marka obecna na rynku polskim od 18 lat, oferująca oprócz papieru toaletowego i ręczników papierowych, także chusteczki higieniczne i uniwersalne.