Produkty w opakowaniach z tektury chętniej wybierane przez konsumentów

18/12/2020
Produkty w opakowaniach z tektury chętniej wybierane przez konsumentów

Coroczne badanie trendów zakupowych w Niemczech, Polsce, Ruminii, Czechach  Austrii, prowadzone przez Mondi – światowego lidera branży opakowaniowo-papierniczej – we współpracy z Karmasin Research & Identity wykazało, że w 2020 roku wzrost zakupów online. Podczas pandemii COVID-19 prawie połowa konsumentek i konsumentów (45 %) zwiększyła swoje zakupy przez internet.

- Globalna pandemia przyspieszyła wzrost zakupów przez internet – twierdzi Markus Gärtner, dyrektor generalny Mondi Corrugated Packaging. - Od zeszłego roku wśród konsumentek i konsumentów nieprzerwanie utrzymuje się jednak tendencja do wyboru zrównoważonych opakowań, czyli takich, które optymalnie chronią zawartość, są wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska oraz w prosty sposób usuwalne, zgodnie z wymogami sortowania odpadów. W badanych krajach opakowania z tektury falistej są zatem preferowanym wyborem – podkreśla Gärtner.

Zrównoważone opakowania górą – klientki i klienci są gotowi zapłacić za nie nawet o 2 euro więcej

Przy zakupach online właściwe opakowania odgrywają niewątpliwie kluczową rolę, jeżeli wziąć pod uwagę, że zarówno w 2019, jak i 2020 roku dla ośmiu z dziesięciu konsumentów (80%) ważne było kryterium ekologicznej utylizacji opakowań, jak np. recykling lub powtórne wykorzystanie. Ponad połowa ankietowanych (57%) twierdziła ponadto, że byłaby gotowa wydać przy zakupach online aż do 2 euro więcej, jeżeli zamówione towary dostarczano by w opakowaniach, spełniających trzy najważniejsze kryteria, a mianowicie: optymalna ochrona zawartości, prostota obsługi i wykonanie z materiału przyjaznego dla środowiska.

Zakupy online elementem nowej codzienności

Ponieważ dziewięciu spośród dziesięciu ankietowanych (86%) twierdziło, że zamierza nadal kupować przez internet, trend ten na pewno się utrzyma. Odnotowano przy tym interesujące zjawisko: zakupy online sprzyjają wyraźnie odkrywaniu nieznanych dotychczas marek, sklepów i stron internetowych, gdyż prawie połowa respondentów (49%) podała, że w trakcie pandemii dokonała zakupów online u nieznanych sobie dotychczas oferentów.

- W zachowaniach kupujących nastąpiły trwałe zmiany. Handel detaliczny będzie zatem musiał dopasować się do potrzeb konsumentek i konsumentów, jeżeli chce w przyszłości nadal odnosić sukcesy. Optymistycznie nastraja też fakt, że mimo zmian w zwyczajach zakupowych, klientki i klienci pozostają wierni kryterium zgodności ze zrównoważonym rozwojem – komentuje kierująca badaniem Sophie Karmasin[1].

opakowania zrównoważone
Mondi jest światowym liderem branży opakowaniowo-papierniczej. Zorientowanymi na klienta opakowaniami EcoSolutions Mondi wspiera swoje klientki i klientów w tworzeniu zrównoważonych rozwiązań opakowaniowo-papierniczych w myśl zasady „Zastępuj, redukuj, odzyskuj”. Produkty o niskim stopniu zrównoważenia zastępuje się wyrobami bardziej przyjaznymi dla środowiska, redukując również zużycie surowców oraz tworząc rozwiązania nadające się do recyklingu.

Przytaczane w tekście wyniki pochodzą z badań wykonanych online w dniach od 22 października do 2 listopada 2020 roku. W ankiecie przeprowadzonej w pięciu państwach uczestniczyło 3052 konsumentek i konsumentów, stanowiących reprezentatywną próbę dla ludności powyżej 18 lat: 1552 w Niemczech, 727 w Polsce, 396 w Rumunii, 212 w Czechach, 165 w Austrii.

[1]Sophie Karmasin, założycielka Karmasin Research & Identity, długoletnia dyrektor generalny dwóch renomowanych austriackich instytutów badania opiniii publicznej i była minister federalna dysponuje bogatym doświadczeniem zarówno w dziedzinie badania rynku, jak i w zastosowaniu tych badań w polityce.