Majoral, hiszpański producent biżuterii - jak podaje firma - zakorzeniony w kulturze i naturze śródziemnomorskiej, wzbogaciła swoje opakowania dzięki piance drzewnej Papira. Jest to stworzony przez Stora Enso innowacyjny materiał opakowaniowy, bazujący na surowcach odnawialnych.
Dla Majoral opakowanie – jak podkreśla firma – stanowi integralną część doświadczenia, wynikającego z użytkowania produkowanego przez nią asortymentu. Znana z ręcznie wykonywanej biżuterii, inspirowanej krajobrazami i światłem hiszpańskiej wyspy Formentera (skąd pochodzi), od zawsze traktuje elementy związane z designem i dodawaniem narracji jako kluczowe. Zdaniem jej projektantów moment, w którym klient otwiera pudełko, powinien odzwierciedlać te same wartości piękna, staranności i pasji, co sama biżuteria znajdująca się wewnątrz. Pianka Papira ma to umożliwić, łącząc ochronną funkcję z elegancką, gładką lub naturalnie wyrazistą strukturą powierzchni opakowania. Zdaniem Majoral podkreśla ona każdy jego element, a zarazem stanowi odnawialną i cyrkularną alternatywę w kontekście pakowania jej wyrobów.
„Opakowanie było jednym z największych wyzwań podczas procesu rebrandingu Majoral. Chcieliśmy je uprościć, nie tracąc rękodzielniczego ducha samej marki. Dzięki piance Papira znaleźliśmy właściwą odpowiedź. Materiał ten stał się bowiem częścią opowieści, małym krajobrazem wewnątrz pudełka, który obejmuje każdą sztukę biżuterii i sprawia, że wydaje się ona wyjątkowa” – mówi Marina Goñi, dyrektor kreatywna w studiu projektowym Estudio Marina Goñi, które odpowiadało za rebranding i koncepcję kreatywną nowego rozwiązania opakowaniowego.
Papira jest materiałem biopochodnym, nadającym się do recyklingu i biodegradowalnym. Jak podkreśla producent, została zaprojektowana w taki sposób, aby uniezależnić właścicieli marek od pianek bazujących na surowcach kopalnych, a jednocześnie umożliwić im zachowanie luksusowego charakteru opakowania, wymaganego w segmencie premium. Rozwiązanie zostało zrealizowane we współpracy Estudio Marina Goñi z firmą ZFoam, odpowiadającą za przetwarzanie pianki Papira w pojedyncze wkłady opakowaniowe, dopasowane do ręcznie tworzonej biżuterii Majoral.
„Papira to coś więcej niż funkcjonalność. Wspiera ona marki takie jak Majoral w kreowaniu kompletnego rozwiązania, w którym opakowanie i produkt naturalnie współgrają ze sobą. Jednocześnie pozwala ona zredukować wpływ producentów na środowisko naturalne” – mówi Juha Kiviranta, Vice President, Emerging Business Biofoams w Stora Enso.
Majoral już wcześniej stosowała w swoich opakowaniach m.in. przetworzone w recyklingu algi. Dzięki piance Papira – jak podkreśla ta firma – dodatkowo wzmocni swój wizerunek jako pioniera w dziedzinie zrównoważonego designu.
Zdaniem Stora Enso współpraca z Majoral potwierdza, że marki premium mogą pełnić rolę liderów w globalnej transformacji ku rozwiązaniom opakowaniowym wolnym od plastiku i zgodnym z zasadami gospodarki cyrkularnej – bez kompromisów w zakresie tzw. user expierience.
Fot. Stora Enso