Firma Smurfit Kappa przedstawiła innowacyjne rozwiązanie - Shelf-Facer - które, jak zostało dowiedzione, zwiększa o 50% widoczność produktów na półkach, co w znaczący sposób zwiększa potencjalną szansą sprzedaży danego produktu.
Rygorystyczne testy oraz szczegółowe i wnikliwe badanie danych na temat kupujących potwierdziły korzyści płynące z tego unikatowego rozwiązania, które dostarcza produkty zapakowane w specjalne, przyciągające uwagę opakowania. Zwiększa ono tym samym ich prezentację i pozwala markom na wykorzystanie wszystkich możliwości promocyjnych wynikających z obecności ich produktów w marketach.
Shelf-Facer jest kolejnym krokiem firmy po ujawnieniu danych mówiących, że pomimo tego, iż 76% decyzji o kupnie produktu podejmowanych jest w sklepach, wiele firm często zawodzi, jeśli chodzi o wykorzystanie potężnych możliwości marketingowych, zwłaszcza w momencie, w którym klient decyduje się na zakup produktu.
Podejmując wyzwanie, Smurfit Kappa wykorzystała najbystrzejsze i najbardziej kreatywne umysły ponad 700-osobowej armii designerów z całego świata. Obarczeni zadaniem polegającym na stworzeniu rozwiązania, które maksymalnie zwiększyłoby widzialność produktów na półce, stworzyli oni innowacyjny sposób pozwalający komercyjnym firmom na to, by ich produkty były najłatwiejsze jak to tylko możliwe do znalezienia i kupienia w jakimkolwiek sklepie.
Shelf-Facer sprawia, iż produkt jest zawsze na widoku, na samym przodzie półki, gdzie najłatwiej go dostrzec i znaleźć. Po zakupie jednego produktu, jego miejsce jest natychmiastowo zajmowane przez kolejny, stojący za nim, co znacząco zwiększa widzialność marki w sklepie, a co za tym idzie, sprzedaż.
Ostatnie badania oszacowały, iż znaczący wzrost w sprzedaży może zostać osiągnięty poprzez poprawienie prezentacji produktu na półce sklepowej. By zrozumieć i obliczyć wpływ Shelf-Facera, Smurfit Kappa użyła swojej unikalnej technologii opartej na okulografii, którą rozwinęła wraz ze swoim partnerem Eyesee. Technologia ta skupia się na badaniu, w które miejsce na półce najczęściej patrzy ludzkie oko. Rezultaty dowiódł, iż Shelf-Facer zwiększa widoczność produktów na półkach o 50%.
Arco Berkenbosch, wiceprezes do spraw innowacji w Smurfit Kappa powiedział: - Po ciężkiej pracy, jaką włożyliśmy w testy i badania, jesteśmy pewni, że the ShelfFacer stanie się ważnym narzędziem, które pomoże innym firmom sprzedać większą ilość ich produktów w sklepach. Rozumiemy jak ważne jest przyciąganie uwagi klienta w momencie zakupu. Cieszymy się, iż stworzyliśmy rozwiązanie, który dla wielu stanie się znaczącym narzędziem w drodze do osiągnięcia komercyjnego sukcesu.
Shelf-Facer jest jedną z wielu innowacji, które zostaną uruchomione podczas Innovation Event organizowanym przez firmę 15 kwietnia w Holandii. Shelf-Facer to najnowszy przykład zobowiązania firmy Smurfit Kappa do zwiększenia własnej wartości dla swych klientów, poprzez odkrywanie nowych, innowacyjnych technologii związanych z opakowaniami, które staną się motorem do biznesowego sukcesu oraz odniosą zwycięstwo, gdy klient wybierze daną markę zamiast innej. W ten sposób firma buduje swoją zróżnicowaną strategię, by „otworzyć możliwości przyszłości” dla swych klientów, poprzez zapewnianie im możliwości stałego rozwoju poprzez swoje innowacje.