Stora Enso i Vogue Scandinavia z nagrodą Red Dot Design Award za innowacyjne opakowanie czasopisma

18/08/2021
Stora Enso i Vogue Scandinavia z nagrodą Red Dot Design Award za innowacyjne opakowanie czasopisma
Stora Enso i Vogue Scandinavia zdobyły nagrodę Red Dot Design Award za koncepcję odnawialnego eko-opakowania stworzonego w celu zastąpienia tworzyw sztucznych w opakowaniach czasopism. Opakowanie jest w pełni neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, dzięki zastosowaniu odnawialnego, niskoemisyjnego surowca i energooszczędnej produkcji. Pierwszy numer Vogue Scandinavia ukazał się w sierpniu.
 
Nagroda Red Dot Award została przyznana za wyjątkową jakość wzornictwa i kreatywność w kategorii Brands & Communication design. Red Dot Award, z około 20 000 zgłoszeń, jest jednym z największych konkursów wzorniczych na świecie.
 
Zwycięskie opakowanie występuje w dwóch wersjach - Normal Edition oraz Collectors' Item Limited Edition, obie wykonane z materiału EnsocoatTM firmy Stora Enso. Wszystkie materiały są oparte na włóknach i odnawialne, co odzwierciedla zaangażowanie Vogue Scandinavia w zrównoważony rozwój. Opakowanie zastępuje tradycyjne, jednorazowe opakowania plastikowe stosowane w magazynach. Limitowane opakowania to sztywne pudełka z dopasowaną grafiką i tłoczeniem, zainspirowane przez szwedzką artystkę Hilmę af Klint. Magazyn i jego opakowanie zostały zaprojektowane tak, aby można je było zachować i przechowywać na półkach czytelników. Dołączona zakładka do książek zachęca czytelników do wielokrotnego czytania magazynu.
 
- Jestem szczególnie zadowolony, że Red Dot Award: Brands & Communication Design uhonorował projekty, które odpowiadają na aktualne wyzwania - powiedział prof. dr Peter Zec, założyciel i dyrektor generalny Red Dot. - To wspaniałe, że Stora Enso i Vogue Scandinavia zajęły jasne stanowisko, wzięły na siebie odpowiedzialność i podnoszą globalną świadomość wyzwań, przed którymi dziś stoimy. Dzięki wyjątkowej jakości swojego designu, projekt niesie jasny przekaz, który może zmienić postawy i sprawić, że ludzie będą myśleć inaczej.
 
W 2021 r. projektanci, agencje i firmy z całego świata zgłosiły swoje kreatywne projekty i marki do konkursu Red Dot Award: Brands & Communication Design. Wierni przewodniej zasadzie konkursu "W poszukiwaniu dobrego designu i kreatywności", 24 członków międzynarodowego jury fachowo, indywidualnie i wszechstronnie oceniało każdy ze zgłoszonych projektów komunikacyjnych i marek.
 
- Vogue Scandinavia został powołany do życia, aby zmienić krajobraz medialny w krajach nordyckich i stać się liderem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Chcemy zrobić kolejny krok w przyszłość i zmodernizować całą koncepcję tego, w jaki sposób dziennikarstwo magazynowe jest nie tylko czytane, ale także wykonywane i doświadczane przez konsumentów - powiedziała Martina Bonnier, redaktor naczelna Vogue Scandinavia. - Stora Enso jest idealnym partnerem, z którym możemy to zrobić - są prawdziwymi innowatorami w projektowaniu opakowań neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
 
- Vogue Scandinavia jest dla nas prawdziwą inspiracją, ponieważ przesuwają granice we wszystkim, co robią. Ich ambicje w połączeniu z naszą wiedzą w zakresie projektowania opakowań i zrównoważonego rozwoju, pomagają w dążeniu do bardziej ekologicznego przemysłu modowego - powiedział David Ekberg, EVP Packaging Solutions w Stora Enso.