Magazyn e-commerce to organizm, który może sprawnie funkcjonować tylko wówczas, gdy wszystkie jego elementy ze sobą współgrają. Zadbanie o jego prawidłową pracę jest szczególnie ważne w ostatnim kwartale roku, który charakteryzuje się znacznym wzrostem zainteresowania zakupami przez Internet. Jedną z kluczowych kwestii będzie tu właściwy dobór sprzętu oraz zadbanie o nowe, innowacyjne rozwiązania. Zwrócenie szczególnej uwagi na optymalizację procesów pakowania i wysyłki zamówień z pewnością zaprocentuje, bo przedświąteczna gorączka to idealny moment, by zawalczyć o zdobycie nowych klientów.
Wszystko to, co dzieje się od momentu przyjęcia zamówienia aż do odbioru paczki przez przewoźnika, jest kluczową – i jednocześnie najtrudniejszą – częścią działalności sklepów internetowych. To od tego procesu i właściwego nim zarządzania zależy płynność funkcjonowania danego podmiotu. Jak go usprawnić? Najważniejszą kwestią jest tu przemyślane zaprojektowanie przestrzeni magazynowej oraz wyposażenie jej w sprzęty, które są nie tylko nowoczesne, ale także dopasowane do konkretnych warunków i potrzeb. W przypadku sektora e-commerce będą to systemy do pakowania, które znacząco zoptymalizują proces przygotowywania zamówień do wysyłki. Jako absolutną podstawę możemy wskazać tu specjalistyczne stoły. Ich rozmiar oraz wyposażenie dodatkowe muszą być dopasowane do modelu biznesowego przedsiębiorstwa oraz rodzaju przesyłek przygotowywanych w danym magazynie. Dobrze dobrane sprawiają, że praca pakowacza staje się bardziej komfortowa, a sam proces – bardziej efektywny. Wydajność pracy zespołu można podnieść także wyposażając go w produkty takie jak kartony z automatycznym dnem i z samoprzylepnym zamknięciem. Ich składanie nie wymaga dodatkowego klejenia taśmą, dzięki czemu jest o 2,5 razy szybsze niż w przypadku tradycyjnych kartonów klapowych.
– Naszym klientom – tam, gdzie pozwala na to rodzaj działalności – polecamy urządzenia do wytwarzania papierowych, a tym samym ekologicznych wypełniaczy i bardzo cieszy nas fakt, że coraz więcej z nich się na to decyduje. Wspomniane sprzęty są szyte na miarę potrzeb e-commerce, bo mogą być nie tylko zintegrowane z linią produkcyjną, ale także skonfigurowane i dostosowane do potrzeb każdego operatora – mówi Jarosław Kamiński. – W tym miejscu warto dodać, że wbrew powszechnej opinii, automatyzacja nie musi wiązać się z wprowadzaniem dużych i kosztownych zmian, a skupiać się na relatywnie małych inwestycjach w konkretnych obszarach. Produkcja wypełniaczy jest jednym z nich – dodaje.