Etykieta „interpack alliance“ obejmować będzie w przyszłości wszelkie międzynarodowe imprezy Messe Düsseldorf mieszczące się w portfolio Processing & Packaging. Wystawcy i goście będą mogli rozpoznać poszczególne imprezy targowe pod wspólnym znakiem firmowym nawiązującym do interpack. Ponadto planuje się ujednolicenie wizerunku poszczególnych targów i dopasowanie ich do kolorów interpack.
Częścią interpack alliance, poza wyróżnionymi w nazwie targami flagowymi, są następujące imprezy: upakovka (Moskwa), food pex (Szanghaj), bulk pex (Szanghaj), pacpro Asia (Szanghaj), components (Szanghaj) pacprocess India / IndiaPack i food pex India (Mumbaj, New Delhi) components (Düsseldorf), food processing & packaging exposyum Kenia (Nairobi), indopack (Dżakarta) oraz process expo (Chicago). Imprezy chińskie odbywają się co dwa lata połączone jako Shanghai World of Packaging (swop). upakovka w styczniu 2017 to pierwsza impreza, która zaprezentuje się z nowym logo.
- Promowanie wspólnej marki interpack alliance to logiczny i konsekwentny krok w jednolitej strategii. Reprezentuje nasze międzynarodowe kompetencje w branży opakowań i pokrewnych przemysłach procesowych i jednocześnie komunikuje wiodącą rolę targów interpack” – komentuje Pan Bernd Jablonowski, który globalnie, jako dyrektor portfolio, odpowiada w Messe Düsseldorf za dział Processing & Packaging.
interpack alliance skierowana jest do wielkich i rozwijających się rynków i następujących grup celowych: żywność, napoje, słodycze i pieczywo, farmacja, kosmetyka i niespożywcze dobra konsumpcyjne – zależnie od imprezy z różnymi akcentami. interpack, jako międzynarodowa flagowa impreza targowa w Düsseldorfie obsługuje wszystkie segmenty i służy jako Hotspot branżowych trendów i innowacji oraz łączy wszystkich liderów branży.
Messe Düsseldorf zreorganizowały się już w 2015 i podzieliły zakresy krajowych i zagranicznych targów o podobnej tematyce na cztery portfolia – zarówno na płaszczyźnie zarządczej jak i operacyjnej. Dzięki temu możliwa jest implementacja globalnej strategii oraz wykorzystanie wzajemnego powiązania i ekspertyz związanych z danymi targami flagowymi także do imprez zagranicznych. W tym kierunku toczą się aktualnie rozmowy ze stowarzyszeniami branżowymi i innymi organizatorami targów z dziedziny Processing & Packaging. Poza tym w przyszłości także cieszące się powodzeniem tematy specjalne jak na przykład SAVE FOOD będą prezentowane na targach interpack alliance.
Interpack 2017 zanotował największy popyt wystawców w swojej 55 letniej historii. Do chwili oficjalnego zakończenia przyjmowania zgłoszeń na tę najważniejszą w branży opakowaniowej oraz spokrewnionych z nią procesów technologicznych imprezę, przedsiębiorcy zarezerwowali 20 % więcej powierzchni, jak stojące do dyspozycji wystawców 262.400 m2 w 19 halach Terenów Targowych w Düsseldorfie. Dlatego od 04. do 10. maja 2017 ponownie oczekuje się 2 700 wystawców. Przyjadą oni do Düsseldorfu z około 60 krajów. Również organizowane równolegle targi components, special trade fair by interpack, z ofertami przemysłu dostawczego są w całości wynajęte, chociaż w porównaniu z debiutem 2014 ich powierzchnia jest ponad dwukrotnie większa.
interpack, pod względem zakresu i umiędzynarodowienia, jest unikatową platformą dla przedsiębiorców z produktami i rozwiązaniami z dziedziny technologii opakowań i procesów pokrewnych oraz materiałów opakowaniowych dla takich segmentów jak żywność, napoje, słodycze i pieczywo, farmacja, kosmetyka oraz nie spożywcze towary konsumpcyjne i dobra przemysłowe. Innowacyjne tematy specjalne są uzupełnieniem oferty wystawców. Na interpack 2017 w centrum uwagi znajdzie się temat rewolucji przemysłowej 4.0, realizowany wspólnie z Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau e.V. (VDMA). Wystawa specjalna w formie loży techniki przy stoisku VDMA pokaże przykłady zastosowań i rozwiązania z dziedziny maszyn pakujących lub pokrewnych technologii procesów, nowe możliwości w takich polach zastosowań jak bezpieczeństwo, śledzenie źródła pochodzenia, ochrona przed kopiowaniem i plagiatem oraz zindywidualizowane opakowania.
Sprawa SAVE FOOD ponownie znajdzie swe miejsce na interpack 2017. Wystawa specjalna innovationsparc pokaże innowacyjne koncepcje i rozwiązania opakowań, które mogą pomóc w ograniczaniu strat i marnotrawstwa żywności – w tym także zwycięzców krajowych konkursów SAVE FOOD Packaging Awards Światowej Organizacji Opakowaniowej - World Packaging Organisation (WPO). Są oni wybierani przed targami interpack i na targach konkurują ze sobą w ramach WorlStar Awards. W innovationsparc zintegrowano forum wykładowe, które firmy mogą wykorzystać do prezentacji swoich rozwiązań i koncepcji. innovationsparc, analogicznie jak w 2014, ponownie odbędzie się w specjalnym namiocie pomiędzy halami 2 i 3.
W trakcie targów zaplanowano także trzeci międzynarodowy kongres SAVE FOOD z udziałem partnerskim Światowej Organizacji ds. Wyżywienia i Żywności FAO przy ONZ oraz Program Środowiskowy Narodów Zjednoczonych (UNEP).
Koncepcja targów components, special trade fair by interpack, po swojej premierze na interpack 2014, została do edycji 2017 gruntownie przepracowana. Goście znajdą je teraz w centrum Terenów Targowych w Düsseldorfie w obejmującej 5.000 m2 tymczasowej hali o lekkiej konstrukcji. Znajdzie się ona między halami 10 i 16. components uzupełnią ofertę interpack przez cały czas targów.
Sto przedsiębiorstw z przemysłu dostawczego, także takich z ofertami z dziedziny techniki napędów, sterowania i sensorów, urządzeń do przemysłowego przetwarzania obrazów, transportu na bliskie odległości oraz innych maszyn i komponentów wystawi się tam z własnymi indywidualnymi stoiskami. Targi components dostępne są bezpłatnie dla wszystkich gości i wystawców interpack. Więcej informacji można znaleźć pod www.packaging-components.de.
Na stronie www.interpack.de goście jeszcze przed targami znajdą przydatne narzędzia do zaplanowania targowego dnia. Na przykład w banku danych wystawców można sporządzać zindywidualizowane plany hal i przez funkcję matchmaking nawiązywać kontakty z wystawcami oraz wybierać nowości prezentowane przez uczestniczące w targach firmy. Dzięki dynamicznemu układowi strony może się ona idealnie dopasowywać także do mniejszych ekranów urządzeń mobilnych.
Ponadto goście mają do dyspozycji aplikację na iPhona i Androida. Oferuje ona między innymi bieżąco aktualizowany bank danych wystawców i organizowanych w danym dniu imprez, zoptymalizowane graficznie plany hal i szczegółowe informacje o wystawcach, wraz z danymi kontaktowymi, informacjami o produktach, formularzem do uzgodnienia terminów oraz możliwość wpisywania indywidualnych notatek o każdym wystawcy. Wszystkie indywidualne zmiany dostępne są na dowolnej platformie – niezależnie od tego, gdzie zostały zrobione.. Strona domowa interpack oferuje także możliwość rezerwacji hoteli oraz poleca oferty kulturalne do planowania pobytu w Düsseldorfie. Zestawienie wszystkich dostępnych usług i narzędzi do przygotowania targowego pobytu znajduje się pod www.interpack.de/Messevorbereitung.
Na stronę www.interpack.de warto zajrzeć nie tylko po to, aby przygotować wizytę na targach. W magazynie interpack czytelnicy znajdą regularnie interesujące artykuły o trendach w branży. Ponadto treściwe infografiki i wywiady z branżowymi ekspertami.
Targi interpack otwarte będą od 04. do 10. maja 2017 codziennie od 10.00 do 18.00. Bilety wstępu dostępne są jako eTickets od grudnia 2016. Dzienny bilet wstępu w przedsprzedaży na www.interpack.de kosztuje 52,00 € (w kasach 65,00 €), uczniowie, studenci i praktykanci płacą 15,00 € w kasach. Bilet trzydniowy dostępny jest w przedsprzedaży online za 105,00 € (w kasie 130,00 €). Wszystkie kupione w internecie bilety można wydrukować na domowej drukarce. Wszystkie karty wstępu i legitymacje wystawców na interpack 2017 upoważniają do bezpłatnego dojazdu i powrotu z targów publicznymi środkami komunikacji Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr (VRR), które obejmują swoim zasięgiem sam Düsseldorf i okoliczne miejscowości.