- Wybór właściwej tektury pozwolił obniżyć koszt całej produkcji - mówi Gary Peeling, prezes rodzinnej firmy drukarskiej Precision Printing z dzielnicy Barking we wschodniej części Londynu. - Ale to nie wszystko — gdybyśmy zdecydowali się na tanie rozwiązanie przy wyborze materiału, nie moglibyśmy wykonać naszej pracy.
Jesienią 2013 r. Peeling otrzymał zlecenie, które wydawało się być największym marzeniem każdej drukarni cyfrowej. Firma American Express planowała kampanię reklamową polegającą na wysyłaniu ofert handlowych pocztą do 280 tysięcy klientów w Wielkiej Brytanii. Temat brzmiał „Think Big — Shop Small" (Myśl na wielką skalę — kupuj w małych sklepach) i miał na celu przekonanie posiadaczy kart American Express do robienia zakupów w małych sklepach w niższych cenach i w określone dni. Datę rozpoczęcia kampanii ustalono na 7 grudnia, a ulotki reklamowe musiały być dostarczone do 280 tysięcy klientów firmy Amex z dużym wyprzedzeniem.
Ulotki reklamowe zaprojektowano w londyńskim oddziale firmy Ogilvy. Projekt stanowił wyzwanie pod kilkoma względami. Materiały reklamowe były w formie harmonijki, a tło w obszarze spadu drukarskiego również miało być zadrukowane na czarno, przez co istniało duże ryzyko, że materiał popęka na zgięciach.
- Gdybyśmy zdecydowali się na standardową tekturę, trzeba byłoby ją laminować za cenę 14 tysięcy funtów, aby uniknąć pęknięć - wyjaśnia Peeling. - Wybierając tekturę Invercote Creato firmy Iggesund Paperboard nie musieliśmy jej laminować, ponieważ nie popęka po zgięciach.
Ale to nie wszystkie korzyści. Laminowanie uniemożliwiłoby też maszynowe składanie ulotek, ponieważ zagięte ulotki nie trzymałyby kształtu. Alternatywnym rozwiązaniem byłoby ręczne składanie i pakowanie 280 tysięcy ulotek.
- W takim przypadku po prostu nie wykonalibyśmy zlecenia w terminie - mówi Peeling. - Tektura Invercote Creato idealnie sprawdziła się w naszej pracy i w niesamowity sposób zwiększyła jej wydajność. Takie efekty są rzadko zauważalne w przypadku małych zleceń, ale przy dużej ilości drukowanych materiałów wpływ zarówno na wydajność, jak i ogólną oszczędność jest wyraźnie widoczny.
Powody wyboru druku cyfrowego do realizacji zlecenia o tak dużym nakładzie są same w sobie interesujące. Jeszcze kilka lat temu uważano, że cyfrowe drukowanie materiałów w nakładzie powyżej 500 jest ledwo opłacalne. W tym przypadku jednym z powodów, dla których wydajność wzrosła, była wczesna decyzja firmy Precision Printing o zainwestowaniu w urządzenie drukujące HP Indigo 10000 z możliwością druku większych arkuszy niż standardowe druki cyfrowe.
- Teraz możemy drukować na arkuszu pięć stron A4 zamiast dwóch, co oczywiście obniża całkowity koszt jednostkowy. Ta zaleta w połączeniu z możliwością personalizacji z zastosowaniem czterech kolorów zamiast druku laserowego, była głównym powodem decyzji o cyfrowym drukowaniu tego zlecenia - podsumowuje Peeling.
Przez ponad 10 lat mówiono, że personalizacja stanie się ważnym czynnikiem napędowym rozwoju drukarstwa. Być może zlecenie American Express dla formy Precision Printing jest dowodem na to, że personalizacja w elegancki sposób może być faktycznie ważniejsza niż ciągłe dążenie do obniżania kosztu jednostkowego.
- Tektura Invercote zdecydowanie nie jest najtańszą opcją z punktu widzenia samej ceny za kilogram, ale jej właściwości pozwoliły nam oszczędzić 14 tysięcy funtów, ponieważ nie trzeba było jej laminować - powiedział Gary Peeling, prezes firmy Precision Printing, która wykonała cyfrowe wydruki 280 tysięcy egzemplarzy ulotek reklamowych w ramach kampanii firmy American Express.
Iggesund
Iggesund Karton jest częścią szwedzkiej grupy przemysłowej Holmen, jednego z największych na świecie 100 najbardziej zrównoważonych firm notowanych na indeksie Global Compact ONZ . Obroty Iggesund to ponad 500 mln €, a flagowy produkt Invercote jest sprzedawany w ponad 100 krajach. Firma posiada dwie rodziny marek, Invercote i Incada, oba umieszczone na wysokiej półce w swoich segmentach. Od 2010 Iggesund zainwestował ponad 380 mln € w celu zwiększenia ich efektywności energetycznej i redukcji emisji z jego produkcji .
Iggesund i Grupa Holmen zgłasza całą swoją emisję dwutlenku węgla do Carbon Disclosure Project. Dane środowiskowe stanowią integralną część sprawozdania rocznego, które są zgodne z Global Reporting Initiative (raportowanie zrównoważonego rozwoju). Iggesund powstała jako huta stali w 1658 roku, a od ponad 50 lat produkuje tektury. Dwa zakłady, w północnej Szwecji i północnej Anglii zatrudniają 1500 osób.