Wystartowała 2. edycja Polish Graphic Design Awards

04/01/2019
polish graphic design awards

Rusza druga edycja Polish Graphic Design Awards - największego konkursu poświęconego komunikacji wizualnej i projektowaniu graficznemu w Polsce. W tym roku wydarzenia powstaje we współpracy z European Design Awards.

Polish Graphic Design Awards to jedyny w Polsce branżowy konkurs prezentujący realizacje ze wszystkich istniejących dziedzin grafiki użytkowej. W konkursie oceniane będę projekty zrealizowane, wdrożone lub upublicznione między 1 stycznia a  31 grudnia 2018 roku, w tym najlepsze identyfikacje wizualne, plakaty, kroje pism, ilustracje, wydawnictwa, magazyny i gazety, infografiki, wayfinding, opakowania, motion graphics, digital media, a także projektowanie eksperymentalne i studenckie.

Polish Graphic Design Awards obejmuje 14 kategorii i 44 podkategorii konkursowych pozwalających obiektywnie i dokładnie ocenić poszczególne dziedziny i specjalizacje projektowe, przez 14 sprofilowanych komisji konkursowych, z których każda dedykowana jest danej dyscyplinie projektowej.

polish graphic design awards

Polish Graphic Design Awards to 37 jurorów i jurorek, wybitnych specjalistów, doświadczonych projektantów oraz laureatów konkursu designerskich, w gronie których znajdują się m. in: Karol Banach, Małgorzata Gurowska, Marcin Hernas, Michał Łojewski (White Cat Studio), Maciej Mach (studio Uniforma), Mateusz Machalski, Bartek Macias (Lunapark), studio Melt, Alek Panfiłow, prof. Jerzy Porębski (Towarzystwo Projektowe), studio Podpunkt, studio Super Super, Ania Światłowska czy Beata Śliwińska „Barrakuz”.

Nagrody i wyróżnienia dla uczestników konkursu ufundowały m.in. przez firmy Artcic Paper, wydawnictwo Karakter, festiwal Forward, konferencje Element Talks i Grafmag.

Zakończeniem Polish Graphic Design Awards będzie uroczysta gala i wręczenie nagród w ramach festiwalu European Design Awards w Warszawie w dniach 7-9 czerwca 2019 roku.

Informacje techniczne:

Zgłoszenia i cena uczestnictwa zależne są od terminu nadsyłania prac konkursowych. Ostateczny termin zgłoszeń upływa 1 kwietnia 2019 roku. Do 11 stycznia 2019 roku można zgłaszać prace w niższej cenie.

Lista jurorów i jurorek:

  • Identyfikacja wizualna: Michał Łojewski (White Cat Studio), Ania Światłowska, Filip Zdrodowski (SuperSuper)
  • Plakat: Grzegorz Domaradzki, Małgorzata Gurowska, Mariusz Knorowski (Muzeum Plakatu)
  • Ilustracja: Karol Banach, Bartosz Morawski, Beata Śliwińska „Barrakuz”
  • Projektowanie krojów pism: Beata Kurek (LoveLetters Studio), Mateusz MachaIski, Marianna Paszkowska
  • Wydawnictwa: Magda Dobruk (Podpunkt), Marcin Hernas, Ania Światłowska
  • Prasa: Dawid Błażewicz (SuperSuper), Anna Dyakowska, Mateusz Kaniewski (rzeczyobrazkowe)
  • Infografika: Emilka Bojańczyk (Podpunkt), Ania Światłowska, Kingę Limanowską (rzeczyobrazkowe)
  • Wayfinding: Jerzy Porębski (Towarzystwo Projektowe), Anita Wasik, Bartłomiej Witański (Blank Studio)
  • Opakowania: Magdalena Falkiewicz (Lobzowska Studio), Aleksander i Gustaw Lange (Lang & Lang), Michał Łojewski (White Cat Studio)
  • Digital media: Piotr Burdyło (Superskrypt), Maciej Mach (Uniforma), Adam Zawiasiński (SuperSuper)
  • Motion graphics: Bartek Macias (Lunapark), Alek Panfiłow, Kamila Staszczyszyn (Melt)
  • Projekty eksperymentalne: Krystian Berlak (SuperSuper), Małgorzata Gurowska, Kuba Matyka (Melt)
  • Projekt studencki: Mateusz Machalski, Diana Makulska (Podpunkt), Beata Śliwińska „Barrakuz”
  • Projektantka, projektant i zespół 2018: Małgorzata Gurowska, Jacek Majewski (SuperSuper), Kuba Matyka (Melt), Marian Misiak (Threedotstyp) i Aleksandra Tulibacka (Grafmag).

jury pgda 2018

Więcej informacji na www.polishgraphicdesign.com

Kategoria: