Zrównoważone opakowania Karl Knauer na targach FachPack

07/08/2019
opakowania kartonowe karl knauer

Pod koniec września ponad 1600 wystawców zaprezentuje się na targach FachPack w Norymberdze. Mottem przewodnim tegorocznej edycji targów są „Opakowania przyjazne dla środowiska”. Zapotrzebowanie na trwałe rozwiązania opakowaniowe w ostatnich latach gwałtownie wzrosło, między innymi w związku z nową niemiecką ustawą o opakowaniach i strategią UE w zakresie tworzyw sztucznych. W taragach weźmie udział wielu specjalistów w dziedzinie opakowań, w wśród nich firma Karl Knauer KG ze Schwarzwaldu, która od dziesięcioleci produkuje opakowania kartonowe i materiały reklamowe.

Zrównoważony rozwój dzisiaj: to znacznie więcej niż tylko mniej plastiku

Stale rosnąca liczba sklepów typu „bez opakowania” w Niemczech pokazuje, że coraz więcej konsumentów krytycznie podchodzi do tematu opakowań. Tam jednak, gdzie nie jest możliwe całkowite zrezygnowanie z opakowań, potrzebne są rozwiązania, które przekonają zarówno kupujących, jak i sprzedawców detalicznych. „Mniej plastiku” jest oczywiście życzeniem, które znajduje się na czele listy wymagań stawianych współczesnym opakowaniom. Wiele zapytań dotyczy zmiany opakowania w taki sposób, aby na przykład plastikowe okienka ekspozycyjne lub wkładki były stosowane w sposób zrównoważony, a nawet aby całe opakowanie plastikowe zostało zastąpione trwałym rozwiązaniem kartonowym, a towar nadal trafiał bezpiecznie i pewnie do klienta.

- Jako specjaliści ds. opakowań z kartonu, tektury falistej i papieru zawsze oferowaliśmy ekscytujące alternatywy dla tworzyw sztucznych i oczywiście cieszymy się z rosnącego zapotrzebowania na nasze rozwiązania przyjazne dla środowiska -  wyjaśnia Martin Glatz, członek zarządu firmy Karl Knauer.

Karl Knauer może również zapunktować przy produkcie, który ostatnio był przedmiotem szczególnej krytyki, oferując bardzo wytrzymały wariant materiałowy: Firma Karl Knauer opracowała dla jednego ze swoich głównych klientów z branży rolniczej tacki na owoce i warzywa składające się w 40 procentach z odpadów zielonych, zastępując niepopularne opakowania z tworzyw sztucznych. Ponadto można całkowicie zrezygnować z folii flowpack. Mimo to produkt jest dobrze chroniony i może być oglądany przez konsumenta przez duże okna ekspozycyjne. Dzięki zastosowaniu odnawialnej, domowej folii kompostowalnej lub innych innowacyjnych, przezroczystych materiałów, osiąga się optymalne wyniki w całym łańcuchu produkcyjnym aż po recykling. Materiały używane przez firmę Knauer można nie tylko drukować ze wszystkich stron i nadają się do bezpośredniego kontaktu z żywnością, ale także mają znacznie lepszy bilans CO2 niż tradycyjne kartony. Oznacza to, że ideę ochrony środowiska, która stoi za przedmiotową zmianą, można przekazać jeszcze skuteczniej w zakresie reklamy i wizerunku. 

tacka warzywa

Prawdziwa wielkość: Nadwymiarowe opakowanie nie wchodzi już w rachubę

Skoro mowa o transporcie: niezależnie od tego, czy jest to karton standardowy czy materiał pochodzący z recyklingu - wiele zamówień obejmuje teraz również projektowanie opakowań możliwie małych i kompaktowych. Czasy, w których producenci byli określani jako „im większe pudło, tym lepiej” skończyły się. Dziś panuje powszechna zgoda co do tego, że z ekonomicznego punktu widzenia warto również transportować mniejsze ilości. Opłaca się to zarówno pod względem liczby wymaganych samochodów ciężarowych, a tym samym kosztów transportu, jak również bilansu CO2 i wykorzystanych zasobów.

- W przypadku jednego z naszych mniejszych klientów, w ciągu zaledwie trzech miesięcy można zaoszczędzić 40 przejazdów ciężarówkami, zmniejszając rozmiar opakowania bez wizualnych wad prezentacji produktu. Jest to rząd wielkości, który w pierwszej chwili naprawdę zaskoczył nawet nas. Mamy nadzieję, że znajdzie się wielu naśladowców, ponieważ w ten sposób naprawdę udałoby się odciążyć drogi, ale przede wszystkim środowisko - mówi Martin Glatz.

Know-how i bliskość z klientem: od A do Z w całym łańcuchu technologicznym

Kto chce pakować swoje produkty w sposób oszczędny i zrównoważony, ten ma możliwość wyboru. Tylko na targach FachPack 2019 zaprezentuje swoje produkty ponad 1600 producentów. Nawet jako osoba z branży szybko osiągniesz tu granice swojej otwartości. Firmy, które poszukują sensownej koncepcji opakowania swoich produktów i mają kompetencje w zupełnie innej dziedzinie, są często przytłoczone ofertą i możliwościami.

- Zauważamy bardzo wyraźnie, że nasi klienci szukają partnera, który może im towarzyszyć na wszystkich etapach projektu, od pierwszego - czasami jeszcze zupełnie niespecyficznego - zapytania aż po gotowe rozwiązanie. Poruszają się oni na nieznanym im obszarze opakowań i jesteśmy wdzięczni, że jako dostawca kompleksowych usług możemy im doradzać nie tylko przy opracowywaniu i burzy mózgów w zakresie opakowań, ale także w zakresie całego łańcucha dostaw. Od projektu, produkcji i wykończenia, zamówień na co-packing, aż po budowę indywidualnych maszyn pakujących dla naszych klientów - naprawdę obejmujemy to wszystko i z tego względu, o ile mi wiadomo, jesteśmy wyjątkowi na rynku niemieckojęzycznym- wyjaśnia Richard Kammerer, rzecznik zarządu.

Inteligentne, przyciągające wzrok: Inscenizacje, które przyciągają uwagę na całym świecie

Opakowania muszą dzisiaj - być może bardziej niż kiedykolwiek wcześniej - być dostosowane do stylu życia konsumentów. Podczas gdy niektóre branże - takie jak handel żywnością czy sektor kosmetyków naturalnych - coraz częściej poszukują rozwiązań opakowaniowych, które zostały zredukowane do minimum i wdrożone przy użyciu zrównoważonych materiałów i wykończeń, inne poszukują spektakularnych opakowań, które przyciągają uwagę i wyzwalają impuls do zakupu. Firma Karl Knauer na swoim stoisku nr 5-547 w hali 5,  pokaże także, jak można to osiągnąć w bardzo innowacyjny, a jednocześnie przyjazny dla środowiska sposób.

Oczekiwanych 45.000 odwiedzających targi może się cieszyć z powodu wielu wielokrotnie nagradzanych na całym świecie i cieszących się światowym uznaniem świecących opakowań wykonanych w Schwarzwaldzie. Należą do nich - oprócz innych produktów świetlnych - etykieta butelkowa dla Coca-Coli, opakowania kosmetyków Elline od Swiss Premium Cosmetics AG, Black Panther Box, które powstało dla PepsiCo (USA) i Marvel Filmstudios, a także pierwsze na świecie świecące opakowanie dla Bombay Sapphire od Bacardi.

opakowania świecące
- Możliwości, jakie mamy dzięki integracji (O)LED-ów i innych innowacyjnych technologii oświetleniowych w opakowaniach kartonowych są prawie nieograniczone -  wyjaśnia Ralf Fehrenbacher, kierownik ds. sprzedaży w firmie Karl Knauer. - Światło nadal używane jest głównie jako element przyciągający wzrok w celu podkreślenia marki. Jesteśmy jednak pewni, że nie minie dużo czasu, gdy całe filmy wyświetlane będą na opakowaniach. Mogłyby one wtedy, na przykład, zaprezentować zalety produktu w formie kadru lub przedstawić firmę stojącą za produktem i jego filozofię w klipie wizerunkowym. Każdego, kto chciałby dowiedzieć się więcej na temat HiLight – smart LEDs®  lub drukowanych diod OLED, które oferujemy we współpracy z naszym partnerem, firmą INURU GmbH, serdecznie zapraszamy na nasze stoisko.