Batony Mars w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu

31/05/2023
Batony Mars w opakowaniach z papieru
Mars Wrigley wprowadza w Wielkiej Brytanii batony Mars® w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu.

Po raz pierwszy Mars, Incorporated zaprezentowała swój kultowy baton Mars w opakowaniu papierowym w ramach nowego testu pilotażowego mającego na celu zbadanie różnych opcji pakowania. Mars będzie produkować batony Mars zapakowane w papierowe opakowania nadające się do recyklingu, które będą dostępne przez ograniczony czas w sklepach Tesco w Wielkiej Brytanii.  
 
Po szeroko zakrojonych pracach rozwojowych i inwestycjach, test pozwoli osiągnąć znaczną redukcję plastiku w fizycznym batonie Mars - jest to znaczący krok na drodze do innowacji w zakresie opakowań. Po zakończeniu testów, Mars wykorzysta wnioski wyciągnięte ze współpracy z Tesco, aby poinformować o innych testach w całym regionie, a wszystko to w imię planu firmy Sustainable in a Generation. 
 
Richard Sutherland-Moore, ekspert ds. opakowań w Centrum Badań i Rozwoju Mars Wrigley UK w Slough, powiedział:

- Badamy różne rodzaje alternatywnych rozwiązań opakowaniowych dla naszych wyrobów cukierniczych. W przypadku batonów Mars wyzwaniem było znalezienie odpowiedniego rozwiązania w zakresie opakowań papierowych o odpowiednim poziomie barierowości, aby chronić czekoladę, jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo żywności, jakość i integralność produktu, aby zapobiec marnowaniu żywności. 

Adam Grant, dyrektor generalny Mars Wrigley UK, powiedział:

- Dzięki naszemu pilotażowemu projektowi batonów Mars robimy duży krok, aby zobaczyć, jak opakowania papierowe sprawdzają się w codziennym życiu. Dzięki temu testowi uzyskamy wgląd w naszą strategię zrównoważonego pakowania. Chociaż wyzwania mogą wpływać na tempo postępów w realizacji naszej wizji, w Mars Incorporated jesteśmy zaangażowani w skalowanie realnych rozwiązań tam, gdzie istnieją opcje recyklingu oraz testowanie, uczenie się, partnerstwo i wspieranie tam, gdzie ich nie ma. 

Andrew Flood, kierownik ds. rozwoju opakowań w Tesco, powiedział:

- Cieszymy się, że możemy współpracować z Mars Wrigley, aby przetestować alternatywną wersję ich kultowego opakowania batonów Mars - dostosowując się do naszej własnej strategii usuwania plastiku i opakowań w naszej działalności tam, gdzie możemy, zmniejszając je tam, gdzie nie możemy, ponownie wykorzystując więcej i poddając recyklingowi to, co pozostało. 

W ramach Planu Zrównoważonego Rozwoju, Mars inwestuje setki milionów funtów, aby osiągnąć swój cel zmniejszenia zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią w perspektywie krótkoterminowej, co obejmuje stosowanie mniejszej ilości plastiku, plastiku pochodzącego z recyklingu i alternatyw dla opakowań plastikowych. 
 
Mars, Incorporated wdraża w tym roku różne projekty pilotażowe. Jej wysiłki obejmują unikanie niepotrzebnych opakowań (Reduce), stosowanie monomateriałów nadających się do recyklingu (Replace), stosowanie modeli opakowań wielokrotnego użytku (Reuse) oraz przetwarzanie materiałów pochodzących z recyklingu w nowych opakowaniach (Recycle).  
 
Wraz z batonem Mars w papierowym opakowaniu, status neutralności węglowej marki jest pierwszym dla firmy w Wielkiej Brytanii. Status neutralności został osiągnięty dzięki kredytom węglowym i faktycznej redukcji emisji dwutlenku węgla. Status neutralności został poświadczony przez SCS Global. Zmiana ta sprawi, że 200 milionów batonów rocznie będzie neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Kanadzie.