Branża poligraficzna i papiernicza stoi w obliczu transformacji napędzanej cyfryzacją i zrównoważonym rozwojem. Papier i produkty drukowane nadal będą odgrywać ważną rolę, ale przyszłość branży zależy od innowacji i dostosowania się do nowych trendów.
Ubiegły rok był trudny dla wszystkich segmentów branży opakowań w Polsce. Pierwsze podsumowanie wyników produkcji wskazuje na to, że odnotowano spadek wartości produkcji po raz pierwszy od kiedy GUS publikuje dane dla sektora.
Szybki rozwój e-commerce jest siłą napędową dla wielu branż. Rozkwit przeżywają m.in. firmy produkujące opakowania, taśmy czy wypełniacze. Co zadecyduje o sukcesie tych firm i jakie trendy będą najważniejsze w nadchodzącym roku?
Czy biznes drukarski czekają zmiany? Według ekspertów Canon Polska, zeszłoroczna, dobra koniunktura towarzysząca drukarniom i dostawcom urządzeń drukarskich może się utrzymać.
2023 rok w branży opakowaniowej można podsumować dwoma słowami: ekonomia i ekologia. Trendy w dziedzinie opakowań ewoluują w kierunku rozwiązań ekologicznych, wykorzystujących surowce alternatywne i dostosowanych do portfela klienta.
W kolejnym odcinku podcastu „Rozmowy o druku” eksperci branży poligraficznej zaproszeni do dyskusji przez Canon Polska przyjrzeli się procesom, jakie zachodzą obecnie na rynku książki.
Wygląda na to, że drukarnie komercyjne i wydawnicze przetrwały najgorszy wpływ cyfryzacji i zaczynają z większą pewnością planować przyszłość. Zarówno drukarze, jak i dostawcy prognozują, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Pliki cookies wykorzystywane są w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszej witryny.
Mogą Państwo wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej.