Papier toaletowy drożeje, a UE zatwierdziła właśnie rozporządzenie zapobiegające tzw. wylesianiu, co jeszcze jeszcze przyspieszyć wzrost cen produktów higienicznych z papieru.
Wstępne statystyki za rok 2022 opublikowane przez Cepi pokazują wpływ wysokich cen energii oraz słabnącego wzrostu gospodarczego na przemysł papierniczy na całym świecie.
Według agencji Smithers wartość druku cyfrowego w całej Europie w 2027 roku osiągnie wartość 41,2 mld euro, a liczba wydruków cyfrowych wzrośnie do 582 mld stron A4.
Branża opakowań swoją stabilność i odporność na kryzysy zawdzięcza dynamicznemu rozwojowi e-handlu. Obecnie w sieci kupuje już 87 proc. internautów – to niemal dwukrotnie więcej niż przed dziesięcioma laty.
Jaki będzie 2023 rok w szeroko rozumianej branży poligraficznej? Główne trendy, które zdominują rynek, to cyfryzacja biur, wzrost popularności druku na żądanie oraz częstsze wykorzystanie atramentu zamiast toneru.
Cyfrowa produkcja etykiet stała się obecnie kluczowym segmentem i motorem napędowym branży. Rozwiązania z zakresu druku cyfrowego oraz wykorzystujące druk hybrydowy stanowią 35 proc. całkowitej wartości rynku.
Stora Enso zakończyła sprzedaż papierni Nymölla w Szwecji oraz wszystkich powiązanych aktywów na rzecz Sylvamo z siedzibą w USA, producenta papieru niepowlekanego.
Producenci opakowań po udanym zeszłym roku i pierwszej połowie br. szykują się na gospodarcze spowolnienie. Rosnące koszty surowców, gazu i prądu uderzają w marże i rentowność.
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Pliki cookies wykorzystywane są w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszej witryny.
Mogą Państwo wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej.