Grupa Raja, dystrybutor materiałów opakowaniowych i wyposażenia dla firm, osiągnęła w ubiegłym roku łączny przychód w wysokości 502 mln euro, co daje wzrost na poziomie 6%. Z kolei filie grupy, zlokalizowane w 18 krajach, odnotowały wzrost w wysokości 10%.
Działalność wszystkich filii oparta jest na jednorodnych wartościach i zasadach. Fundamentem jest wielokanałowa strategia sprzedaży za pośrednictwem katalogu i strony internetowej, lokalnych zespołów handlowych dostępnych pod telefonem i działających w terenie. Wszystkie oddziały oferują zróżnicowany asortyment, krótki czas dostawy (do 24H), bardzo duży wybór produktów dostępnych od ręki, a także specjalny pakiet usług dla Klientów Kluczowych.
Firma Raja od początku inwestuje w rozbudowę sieci spółek. Odziały te odpowiadają za 40% całego obrotu. Przypomnijmy, że Polska filia została założona w 2010 roku. Rok 2016 przyniósł dwa nowe oddziały na Słowacji i w Portugalii. Strategia ekspansji ma na celu zdobycie nowych udziałów rynkowych, a także pozyskanie kolejnych klientów. Obok wielokanałowej strategii sprzedaży, firma stawia na stałą rozbudowę oferty produktowej.
Linie dedykowane
W ramach projektu RAJAMarket firma wprowadziła w ubiegłym roku dwie specjalistyczne linie produktów skierowane dla konkretnych grup klientów: RAJAPro i RAJABoutique. Linie dedykowane wprowadziły oddziały we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Holandii, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Produkty można zamawiać za pośrednictwem katalogów oraz zakładek na głównych stronach internetowych filii. Oferta obydwu linii dostępna jest również w Polsce.
RajaBoutique to linia artykułów ozdobnych. Wśród propozycji klienci znajdą duży wybór toreb, pudełek, papieru do pakowania, ale także pełną gamę opakowań ochronnych i wysyłkowych.
RajaPro to sekcja skupiająca urządzenia magazynowe (wózki paletowe, wózki transportowe, skrzynie paletowe itp.), produkty do przechowywania (pojemniki, regały magazynowe, szafki itp.), jak również maszyny i systemy do pakowania dla logistyki i dystrybucji.
W roku 2016 nadal rozwijane były usługi związane z opakowaniami personalizowanymi. W odpowiedzi na dynamiczny rozwój branży e-commerce, która na różne sposoby stara się kreować markę, RAJA oferuje kompletną gamę opakowań na wymiar i z nadrukiem. Personalizacja pudełek, etykiet czy torebek łączy ze sobą doskonałą ochronę i bezpieczeństwo produktów oraz jakość prezentacji. Czynniki te sprawiają, że otrzymana przez klienta paczka pomaga budować pozytywne doświadczenie zakupowe i wpływa na postrzeganie sklepu.
Uruchomiona w 2006 roku pod patronatem Fondation de France, Fundacja RAJA-Danièle Marcovici od dziesięciu lat wspiera działania solidarnościowe na rzecz kobiet we Francji i na całym świecie. W ubiegłym roku, 6 grudnia w Paryżu odbyła się uroczystość poświęcona rozwojowi i działaniom, które tworzyły historię fundacji. Z tej okazji 5 projektów charytatywnych otrzymało nagrody Women’s Awards 2016 r. i aż 80 000 EUR dofinansowania.