Wybieramy usługi IT do małej firmy

Artykuł zewnętrzny
08/11/2021
Wybieramy usługi IT do małej firmy

Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa wiąże się z wieloma wyzwaniami. Z większością z nich można sobie poradzić, wybierając odpowiednie usługi IT. Które z nich sprawdzą się w przypadku małej firmy? Oto rozwiązania, które mogą pomóc w trakcie wykonywania codziennych zadań.

Helpdesk – pomoc w rozwiązywaniu problemów przedsiębiorstwa

Jednym z ciekawszych rozwiązań dla firm jest helpdesk, czyli wsparcie techniczno-informatyczne. Jeszcze nie tak dawno trzeba było zatrudniać specjalistów we własnej firmie, którzy osobiście naprawiali usterki – aktualnie nie jest to już potrzebne.

Społeczeństwo uczy się obsługiwać komputery, smartfony czy inne urządzenia już od najmłodszych lat. Dlatego najczęściej wystarczy kontakt telefoniczny ze specjalistą, który może poinstruować, co robić dalej i w jaki sposób rozwiązać problem. Właśnie tak działa usługa helpdesk – za pośrednictwem instrukcji przesyłanych w wiadomości e-mail czy podawanych podczas rozmowy można poradzić sobie z większością zadań.

Bezpieczeństwo przechowywanych informacji – backup danych

Ważną kwestią jest również bezpieczeństwo przechowywanych informacji. Jednym z głównych zagrożeń jest złośliwe oprogramowanie. Może się ono przedostać do systemu za pośrednictwem zainfekowanych wiadomości e-mail, które mają załączniki prowadzące do niebezpiecznych plików. Często wykorzystywanym sposobem jest także podszywanie się pod znane i zaufane strony, na przykład banki, i wyciąganie tym samym wrażliwych informacji oraz haseł do kont.

Jednym ze sposobów na zabezpieczenie się przed utratą lub uszkodzeniem przechowywanych plików jest backup danych. Usługa pomaga wdrożyć złotą regułę 3-2-1 w przedsiębiorstwie, a tym samym poprawia bezpieczeństwo wrażliwych danych. Zasada backupu 3-2-1 zakłada, że firma powinna wykonać przynajmniej 3 kopie zapasowe swoich danych, przechowywać je na minimum 2 różnych nośnikach, z czego 1 z nich powinien znajdować się poza siedzibą przedsiębiorstwa, np. w bezpiecznym centrum przetwarzania danych.

Centrum przetwarzania danych – odpowiedni sposób na przechowywanie informacji

Centrum danych to korzystne rozwiązanie dla małych firm, które nie chcą inwestować we własną infrastrukturę teletechniczną i zatrudnienie specjalistów, ale dbają o kompleksową ochronę danych firmowych. Dzięki outsourcingowi IT można skorzystać z takich usług, jak na przykład kolokacja czy wymieniony wcześniej backup danych. Pozwala to przechowywać w bezpieczny sposób najważniejsze dane – informacje na temat klientów, pracowników czy zawieranych transakcji.

Data Center dla biznesu

Outsourcing usług IT w ramach INEA Data Center to najlepsze rozwiązanie zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Usługi te gwarantują bezpieczne funkcjonowanie biznesu, a także wspomagają optymalizację procesów zewnętrznych.

Data Center od INEA położone jest niedaleko Poznania. To trzy poziomy o powierzchni 1500 m2. Centrum jest w układ zabudowy w technologii zimnego korytarza, a także systemem UPS w układzie N+1. INEA Data Center składa się również z kiosków po 26 szaf, 48 U. Informacje są chronione zgodnie z wytycznymi restrykcyjnych certyfikatów bezpieczeństwa TIER III. Ponadto gwarancją niezawodności Data Center są podzespoły znanych i cenionych na rynku producentów, takich jak Intel® i Dell®. Warto także zwrócić uwagę na wysoki stopień bezpieczeństwa przeciwpożarowego, teleinformatycznego, fizycznego i energetyczne

Kategoria: