Home office na wypasie, czyli gadżetowy niezbędnik pracownika i studenta

Artykuł zewnętrzny
26/01/2023
Home office na wypasie, czyli gadżetowy niezbędnik pracownika i studenta

Właściwa organizacja pracy zdalnej to nie lada wyzwanie. Zarówno w miejscu pracy stacjonarnej, jak i w domu, każdy posiada określone miejsce. Kiedy pracujemy w biurze, prywatny telefon pozostawiamy wyciszony. Organizując pracę zdalną, należy postąpić dokładnie tak samo. Bardzo ważnym elementem są również inne istotne szczegóły. Jakie? Wszystkie przybory opisujemy szczegółowiej na blogu magiczny-mazak.pl zapraszamy !

Punkt pierwszy: plan dnia zapisany w notesie

Najlepszym rozwiązaniem będzie przygotowanie planu na kolejny dzień poprzez skrupulatny zapis. Najlepiej sprawdzi się harmonogram wykonany w sposób uniwersalny oraz najbardziej tradycyjny, czyli za pomocą długopisu oraz notatnika. Warto w tym wypadku zaopatrzyć się w ergonomiczne narzędzie piszące – najlepszy będzie długopis z niebieskim wkładem oraz dodatkowy długopis z kolorowym tuszem. Plan dnia będzie jeszcze bardziej widoczny, kiedy zastosujemy do jego sporządzania kolorowe flamastry.

plan dnia zapisany w notesie

Punkt drugi: realizacja harmonogramu

Kiedy już nadejdzie zaplanowany czas wymarzonego home office – zjedzmy na spokojnie śniadanie i wypijmy kawę. Organizując czas pracy zdalnej, należy pilnować ram czasowych i zaznaczać to, co już zostało zrealizowane. W tym celu przyda się tradycyjny zeszyt w kratkę lub kołozeszyt. Podczas pracy regularnie wstawajmy od biurka, rozciągajmy się i spacerujmy, aby zmniejszyć negatywne skutki długiego przebywania w jednej pozycji. Warto również w czasie przerw, oderwać oczy od komputera i zadbać o kreatywny relaks, np. wykonując kolorowe rysunki. Pozwala to odstresować się oraz wyciszyć myśli. Doskonale sprawdzą się w tym przypadku kredki świecowe, których nie trzeba temperować. Ułatwieniem może być również zastosowanie szkicownika.

realizacja harmonogramu

Organizacja przestrzeni na biurku, czyli jak to wygląda od kuchni

Oprócz sprawnego sprzętu komputerowego, bardzo ważnym narzędziem podczas pracy zdalnej jest odpowiednia drukarka oraz kalkulator. Zawsze warto mieć pod ręką również przedłużacz oraz listwy, które w razie jakiejkolwiek awarii, pozwolą na szybki powrót do normalnego trybu pracy. Kolejnym ważnym punktem będą również podkłady na biurko oraz odpowiednia mysz do komputera. Dwustronne maty są praktyczne, a zarazem w pełni dekoracyjne. Większość modeli posiada antypoślizgową powierzchnię. Niektóre podkłady na biurko wyposażone są w specjalne pola, przeznaczone do zapisywania różnorodnych notatek. Z kolei podstawową funkcją idealnej myszki komputerowej jest jej szybkość oraz cichość działania. Coraz częściej stosuje się myszki bezprzewodowe, ponieważ są jednymi z najwygodniejszych. Oprócz w/w akcesoriów, bardzo ważne jest posiadanie organizera, w którym umieścimy przybory piśmiennicze, karteczki samoprzylepne oraz inne, ważne gadżety.

Organizacja przestrzeni na biurku

Odpowiedni kajecik kluczem do sukcesu

Miejscem do tworzenia tradycyjnych form notatek jest w głównej mierze osobisty notatnik, który możemy stworzyć niemal z każdego akcesorium papierniczego. Do wyboru mamy różnorodne modele – w zależności od preferencji. Najbardziej podstawowy będzie zeszyt A4 w kratkę. To absolutny hit na rynku wyrobów papierniczych. Lubiany jest przede wszystkim ten, który posiada laminowaną okładką pokrytą folią soft touch, wyróżniającą się niesamowitą miękkością. Zaletą tych modeli zeszytów jest aksamitnie gładki papier, który pozwala na komfortowe wykonywanie notatek oraz wszelkiego rodzaju zapisków. Wyróżniamy zeszyty do zapisków z następującą ilością kartek: 60, 80 oraz 96.

kajet

Kolejna propozycja to zeszyt w formie brulionu jako jeden z niezastąpionych akcesoriów, dzięki któremu notatki można gromadzić w konkretnym miejscu. To znakomity wybór w szczególności dla pasjonatów prostych, a zarazem funkcjonalnych rozwiązań. Twarde oraz laminowane okładki w intensywnych, tradycyjnych kolorach idealnie sprawdzą się w każdym biurowym wyposażeniu. Dzięki tekturowej obudowie bruliony pozwalają dodatkowo chronić zawartą w nich treść.

Na wyróżnienie zasługuje także znany i lubiany przez większość z nas kołonotatnik. Notes ten został wyposażony w specjalnie zaprojektowaną spiralę, która ułatwia otwieranie oraz sporządzanie notatek niemal w każdych warunkach. Wszystkie modele posiadają wysokiej jakości grzbiety. Podczas zakupu odpowiedniego modelu kołonotatnika, warto wziąć pod uwagę nie tylko format, ale również ilość kartek. Oferujemy m.in. kołozeszyt 100 kartek, 200 kartek, a nawet 300 kartek. Ciekawą formą jest również model z przekładkami, który pozwala na właściwy podział notatek – np. w zależności od tematu.

kołonotatnik

W profesjonalnym, domowym biurze rolę notesu może odgrywać również blok biurowy. Jest on niezbędny do szybkiego notowania ważnych danych lub informacji. Wiele osób przyzwyczaiło się, że w czasie home office tego typu rzeczy wykonuje się zwykle na laptopie lub smartfonie. Warto jednak od czasu do czasu pozostać w trybie offline i wykorzystać znane i tradycyjne techniki notowania. Standardowe rozmiary bloków biurowych to A4 i A5. Te artykuły umożliwiają również sprawne odrywanie kartek zapisanego tekstu wraz z opcją wpięcia ich do segregatora lub włożenia do teczki.

blok rysunkowy

Ostatnią propozycją będą karteczki biurowe. To obowiązkowy element uzupełniający wyposażenie każdego domowego biura. Przydają się do wykonywania szybkich notatek oraz zapisków. Karteczki biurowe dostępne są w kilku rozmiarach. Ponadto mają bardzo ciekawe kształty oraz dużą ilość kolorów do wyboru, wśród których królują zarówno pastele, jak i tradycyjne – żółte karteczki. Można podzielić je na modele samoprzylepne oraz te bez warstwy klejącej. Pasują niemal do każdego organizera na biurko – są małe i poręczne, dzięki czemu idealne do sporządzania nieco krótszych notatek. Warto dodać, że dzięki karteczkom biurowym jesteśmy w stanie oznaczyć istotne fragmenty w dokumentach, a ponadto mamy miejsce na wykonanie dodatkowych zapisów. Bloczek z karteczkami będzie niezastąpionym uzupełnieniem artykułów biurowych, które przydadzą się nie tylko podczas pracy zawodowej, ale i w domu podczas codziennych czynności – np. przy sporządzaniu listy zakupów lub zapisywaniu ważnych w tygodniu wydarzeń wraz z datami. Warto mieć je w swoich domowo-biurowych zasobach, ponieważ wielokrotnie przydadzą się nawet w najmniej oczekiwanym momencie.

porządek na biurku