Opakowanie do dań na wynos Metsä Board w fińskim konkursie na innowacje

12/07/2019
Opakowanie do dań na wynos Metsä Board w fińskim konkursie na innowacje

Opakowanie do dań na wynos Metsä Board bierze udział w fińskim konkursie na innowacje – faza pilotażowa została zakończona z obiecującymi wynikami.

Wiosną Metsä Board, należąca do Metsä Group, ogłosiła, że jej modułowe opakowanie do dań na wynos, przeznaczone dla restauracji, zostało zaliczone do siedmiu zwycięskich idei koncepcyjnych w konkursie na innowacje zorganizowanym przez strefę Helsinki Wholesale Market. Zwycięzcy mogli wziąć udział w fazie pilotażowej, która właśnie dobiegła końca. Opakowanie, opracowane przez grupę projektową pod kierunkiem Metsä Board, jest wykonane z produkowanej przez Metsä Board tektury z włókien pierwotnych i może być łatwo poddane recyklingowi. W ramach wstępnego pilotażu zarówno konsumenci, jak i restauratorzy uznali to rozwiązanie za łatwe w użyciu i funkcjonalne, a także łatwe do recyklingu.

Obecnie wiele opakowań do dań na wynos, z których korzystają restauracje, wykonanych jest ze spienionego polistyrenu (EPS), który należy do produktów objętych dyrektywą UE w sprawie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Restauracje pilnie potrzebują nowych rozwiązań opakowaniowych, a tektura stanowi alternatywę zgodną z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Opakowanie modułowe, opracowane przez grupę projektową, może być również zamykane szczelniej niż pojemniki z EPS, a ponadto tekturę można zadrukowywać, co umożliwia promocję marki.

To opakowanie składa się z opakowania zewnętrznego, w którym może się zmieścić kilka tacek o różnych rozmiarach, odpowiednich dla określonych potraw. Restauracje mogą dostosowywać opakowania za pomocą drukowanych naklejek, natomiast wygląd opakowania pozostaje taki sam w przypadku wszystkich restauracji, które kupują opakowania do dań na wynos za pośrednictwem hurtowni. Restauratorom przesłano teraz próbki, które mogą dalej testować podczas lata.

- Opakowanie zostało opracowane na podstawie licznych dyskusji i warsztatów, w których uwzględniono cały łańcuch wartości opakowania – powiedziała Leena Yliniemi, Technical Marketing Director, Metsä Board. - Warto zauważyć, że w badaniu opinii konsumenci deklarowali gotowość do płacenia więcej za opakowania tekturowe, ponieważ uznali je za bardziej zrównoważone. Nasze opakowanie poprawia również wizerunek żywności premium.

W zespole, prowadzonym przez Metsä Board, znalazła się fińska firma Cadpack Oy, która zaprojektowała i wyprodukowała opakowanie. Z kolei spółka Package Testing & Research Ltd odpowiadała za koordynację projektu pilotażowego oraz badanie opinii konsumentów przy użyciu usług badawczych Sense N Insight. Konkurs na innowacje, finansowany przez miasto Helsinki i Business Finland, został zorganizowany w celu znalezienia nowych rozwiązań technologicznych i innych innowacyjnych rozwiązań przeznaczonych dla branży spożywczej, a także produkcji opakowań, gospodarki obiegowej i czystych technologii.