Przemiany w opakowaniach tematem przewodnim targów Fachpack 2022

08/07/2022
Przemiany w opakowaniach tematem przewodnim targów Fachpack 2022
W dniach od 27 do 29 września 2022 r. europejski sektor opakowań po raz kolejny spotka się na FACHPACK, targach opakowań, technologii i procesów. Oczekuje się, że ponad 1100 wystawców (wzrost z 789 w 2021 r.) zaprezentuje swoje innowacyjne produkty, maszyny i rozwiązania na swoich stoiskach w Exhibition Centre Nuremberg.

W tym roku tematem przewodnim FACHPACK będą "Przemiany w opakowaniach" ("Transition in Packaging"), co trafnie opisuje obecną sytuację w branży, która stawia coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój, e-commerce i cyfryzację. Temat przewodni znajduje odzwierciedlenie zarówno w ekspozycji, jak i w programie towarzyszącym. Odwiedzający z segmentu dóbr konsumpcyjnych i przemysłowych mogą liczyć na bogaty program prezentacji, ekscytujące pokazy specjalne i ceremonie wręczenia nagród. W tym roku  w tym samym czasie co FACHPACK, odbędzię także POWTECH, międzynarodowe targi technologii proszków, granulatów i materiałów sypkich, tworząc dodatkowe synergie w segmencie przetwórstwa i opakowań.

- FACHPACK skorzysta na sparowaniu z POWTECH. Obie imprezy przyciągają użytkowników z sektora żywności i pasz, chemicznego, farmaceutycznego, przetwórstwa tworzyw sztucznych i inżynierii mechanicznej. W ciągu trzech dni oba wydarzenia skupiają cały łańcuch dostaw, od przetwarzania i technologii aż po pakowanie. Oczywiście bilet wstępu na jedną z imprez umożliwia wejście na obie - mówi Heike Slotta, dyrektor wykonawczy NürnbergMesse. FACHPACK zajmie dziewięć hal wystawienniczych, a POWTECH cztery. Oba wydarzenia będą połączone ogólnodostępnymi przejściami. Hala 4 to hala "mieszana" z wystawcami oferującymi rozwiązania zarówno dla ekspertów od materiałów sypkich, jak i od opakowań.
 

Wystawa znacznie większa niż w 2021 r.

W porównaniu z FACHPACK 2021 wystawa po raz kolejny znacznie się powiększyła.

- Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że udało nam się znacznie zwiększyć liczbę wystawców, o około 40 procent. Liczymy na ponad 1100 wystawców, w tym wielu znanych producentów maszyn pakujących i materiałów opakowaniowych. W targach bierze udział również wiele nowych firm, ale także stali wystawcy, którzy odkryli FACHPACK na nowo - mówi Phillip Blass, dyrektor FACHPACK w NürnbergMesse. Aktualna lista wystawców i plany stoisk są dostępne na stronie internetowej: www.fachpack.de

Temat przewodni: Przemiany w opakowaniach

Poprzez temat "Transition in Packaging" FACHPACK chce wyjaśnić i zwiększyć świadomość na temat aktualnych wydarzeń w branży, dostarczyć wskazówek i zachęcić do dialogu w czasach dużej niestabilności i znacznego wpływu na środowisko. Główny temat "Transition in Packaging" jest wspólnym wątkiem, który przewija się zarówno przez wystawę, jak i program towarzyszący.
- Aby wzbudzić zainteresowanie targami, uruchomiliśmy kampanię storytellingową. W okresie poprzedzającym FACHPACK, pod hashtagiem #TransitionInPackaging, będziemy regularnie publikować historie osób, które aktywnie kształtują zmiany w branży opakowań. Nasi wystawcy są również zaproszeni do przedstawienia swoich własnych historii. Na targach będzie można następnie spotkać się osobiście z opowiadającymi, przyjrzeć się ich produktom i rozwiązaniom oraz przedyskutować związane z nimi kwestie - wyjaśnia Blass.
 

Pomysły i inspiracje: fora zapewniają nowe spojrzenie

FACHPACK chce być siła napędową branży i dlatego ponownie zorganizował obszerny program prezentacji na forach PACKBOX (Hala 9) i TECHBOX (Hala 3C), które są bardzo popularne wśród odwiedzających. W 2021 r. w obu forach wzięło udział 9500 zwiedzających. To, co jest szczególne w forach, to fakt, że program jest opracowany przez ważnych partnerów z branży opakowań, którzy zapraszają zainteresowanych nie tylko do słuchania, ale także do zaangażowania się w dyskusje. Na forach poruszane są aktualne problemy branży, takie jak brak wykwalifikowanego personelu, wąskie gardła / zarządzanie łańcuchem dostaw, ceny surowców i wiele innych.
 
Oba fora skupiają się każdego dnia na innym temacie. Na forum PACKBOX codzienne tematy to "Doświadczenie i oczekiwania rynku" (27.9.), "Zrównoważony design i materiały" (28.9.) oraz "Opakowania: cyfrowe i inteligentne" (29.9.). W ramach forum TECHBOX zostaną zbadane "Strategie w zakresie innowacji i ochrony klimatu" (27.9.), "Nowe modele biznesowe w segmencie maszyn pakujących / Przyciąganie i zabezpieczanie wykwalifikowanych pracowników" (28.9.) oraz "Efektywność i cyfryzacja" (29.9.). Uzupełnieniem forów PACKBOX i TECHBOX jest forum wystawców INNOVATIONBOX w hali 5, gdzie zarejestrowani wystawcy mogą przedstawić zwiedzającym swoje innowacje i nowości produktowe w 30-minutowych prezentacjach na żywo.
 

myFACHPACK: cyfrowe rozszerzenie imprezy na miejscu

W tym roku cyfrowe rozszerzenie myFACHPACK po raz kolejny ułatwi nawiązywanie kontaktów i transfer wiedzy oraz rozszerzy wydarzenie na miejscu na rzeczywistość cyfrową.
 
Od 16 września w okresie poprzedzającym targi, nowe narzędzie dla odwiedzających zapewni możliwość nawiązania kontaktów z wystawcami, partnerami i prelegentami. Podczas samego wydarzenia, fora PACKBOX, TECHBOX i INNOVATIONBOX będą transmitowane na żywo na myFACHPACK i będą tam również dostępne później. Narzędzie myFACHPACK może być używane na komputerze i/lub jako aplikacja na telefonie komórkowym.
 

Inspiracja: specjalny pokaz projektowania opakowań w hali 7

Dla zainteresowanych projektowaniem opakowań odbędzie się specjalny pokaz "Transition in Packaging by Design" w hali 7, który zilustruje, w jaki sposób design może pomóc w spełnieniu najnowszych wymagań dotyczących opakowań. W tym kontekście projektanci stawiają na kreatywne, techniczne i komunikacyjne innowacje, aby osiągnąć swoje cele.
 
Pod hasłami tematycznymi "Address", "Amaze" i "Advance" ten specjalny pokaz - współpraca między bayern design i NürnbergMesse - zaprezentuje wybrane przykłady projektowania opakowań, w których projektanci wykorzystują opakowanie w sposób strategiczny, jako środek komunikacji lub interakcji oraz jako pole zastosowania dla rozwoju zrównoważonych materiałów. Wystawiane innowacje mają na celu dostarczenie inspiracji i podkreślenie nowych podejść dla przemysłu opakowaniowego. Zgodnie z linią specjalnych kategorii pokazowych "Address", "Amaze" i "Advance", w środę 28 września 2022 r., w godzinach 13:00-14:00, odbędą się prezentacje znanych projektantów na forum PACKBOX.
 

Innowacje: start-upy w hali 5

Świeże, niekonwencjonalne pomysły i produkty rozwiązujące problemy związane z opakowaniami są bardziej pożądane niż kiedykolwiek. Odwiedzający będą mogli znaleźć takie koncepcje na stoiskach start-upów z sektora opakowań w hali 5, w pawilonie dla innowacyjnych młodych firm oraz w międzynarodowej strefie start-upów. Tutaj rozpoczynający swój biznes mogą zaprezentować i omówić swoje innowacyjne produkty i procesy z zainteresowanymi specjalistami w dziedzinie opakowań. Codziennie w INNOVATIONBOX mają oni możliwość zaprezentowania swoich firm i produktów poprzez krótkie i zwięzłe prezentacje w stylu pitch.
 

German Packaging Award 

Na targach FACHPACK 2022 po raz kolejny zostaną uhonorowani zwycięzcy najbardziej prestiżowej europejskiej wystawy opakowań, German Packaging Award. To wyróżnienie jest przyznawane przez German Packaging Institute (dvi) w dziesięciu kategoriach od godziny 16:00 pierwszego dnia targów na forum PACKBOX. FACHPACK jako partner premium przyzna nagrodę specjalną dla młodych talentów. Laureaci nagrody za opakowanie mogą również ubiegać się o WorldStar Światowej Organizacji Opakowań (WPO).
 

Pawilony Labels & More i Stowarzyszeń

Etykiety na opakowaniach informują konsumentów o ich zawartości i pomagają w sprzedaży produktów. W pawilonie Labels & More w hali 9 swoje produkty przedstawią producenci etykiet, których codzienną działalnością jest tworzenie rozwiązań dla klientów z branży spożywczej, napojów, farmaceutycznej i handlu detalicznego.

Pawilon stowarzyszeń w hali 5 pojawi się na imprezie już po raz czwarty. W tym miejscu około 20 stowarzyszeń będzie udzielać informacji i porad na temat swoich usług i różnic krajowych w sektorze opakowań w Europie. Otwarty projekt pawilonu z częścią wspólną zapewnia idealną przestrzeń do dialogu.

Źródło: NürnbergMesse GmbH