Zaadoptuj drzewo - nowe przedsięwzięcie Iggesund

01/09/2015
 Zaadoptuj drzewo - nowe przedsięwzięcie Iggesund

- Lasy stanowią płuca naszej planety i są niezbędne do naszego przetrwania. Odpowiednio zarządzane, przekształcają dwutlenek węgla w życiodajny tlen i pełnią rolę naturalnych „zielonych płuc" - mówi Annica Bresky, dyrektor generalny Iggesund Paperboard, z dużym entuzjazmem opisując nowe przedsięwzięcie firmy, inicjatywę „Zaadoptuj drzewo".

Tej wiosny firma Iggesund Paperboard rozpoczęła wręczanie kart podarunkowych. Karty mają przede wszystkim wartość symboliczną: przedsiębiorstwo posadzi dziesięć drzew w imieniu każdej osoby, która zdecyduje się aktywować otrzymaną kartę. Zarezerwowano już obszar do ponownego zalesienia, który jest w stanie pomieścić sadzonki od 3 tys. klientów. Znajduje się on w miejscowości Nianfors, w szwedzkiej prowincji Hälsingland.

- Pragniemy uświadomić naszym klientom, że cena tektury Invercote i Incada zawiera koszt ponownego zasadzenia co najmniej takiej liczby drzew, jaka została przez nas wycięta - kontynuuje Annica Bresky. - Chcielibyśmy, aby ludzie wiedzieli, że nasza tektura jest jednym z nielicznych materiałów opakowaniowych, których zakup korzystnie wpływa na środowisko naturalne.

Firma Iggesund jest częścią Grupy Holmen, która znajduje się na liście Organizacji Narodów Zjednoczonych jako jedno ze stu najbardziej zrównoważonych przedsiębiorstw na świecie. Grupa produkuje rocznie ponad 30 milionów sadzonek drzew. Jest to kluczowy element strategii rekultywacji lasów. Zgodnie ze szwedzkim prawem każdy, kto zajmuje się wyrębem lasu, jest odpowiedzialny za ponowne zalesienie terenu. W praktyce oznacza to, że za każde ścięte drzewo należy posadzić co najmniej trzy sadzonki.

- Oczywiście, i tak zasadzilibyśmy te drzewa, aby wypełnić nasz obowiązek prawny oraz w ramach promowania dobrych praktyk związanych z hodowlą lasu", dodaje Annica Bresky. „Jednak wielu naszych klientów z różnych części świata nie zdaje sobie sprawy z tego, że rekultywacja terenów leśnych stanowi część naszej działalności. Chcemy, aby każdy nabywca tektury Invercote lub Incada wiedział, że przyczynia się do rozwoju programu ponownego zalesienia, który gwarantuje, że zasoby leśne pozostaną nienaruszone, a nawet się zwiększą.

Firma Iggesund wykorzystuje w procesie produkcji włókna drzewne i wodę. Włókna można poddać kilkukrotnemu recyklingowi przed ich wykorzystaniem do produkcji energii w procesie spalania. Przed użyciem woda oczyszczana jest w procesie złożonym z dwóch etapów. Po zakończeniu produkcji poddawana jest oczyszczaniu na trzech kolejnych etapach, a następnie wraca do morza.

- Jestem dumna z tego, że pracuję w firmie, która przykłada tak dużą wagę do zrównoważonego rozwoju - mówi Annica Bresky. - Stanowimy część wielkiego przemysłu przetwórczego, ale w porównaniu z większością innych branż nasz negatywny wpływ na środowisko jest bardzo mały.

Grupa Holmen, do której należy także firma Iggesund Paperboard, prowadzi statystyki dotyczące wycinki i ponownego zalesienia terenu już od 1948 r. Dowodzą one, że zasoby leśne Grupy stale się powiększają. W tym czasie Grupa ani razu nie ścięła więcej drzew niż wyniósł ich roczny przyrost.

- Grupa Holmen powstała ponad 400 lat temu, a firma Iggesund istnieje od 1685 r. Przez cały ten czas korzystamy z tego, co oferują nam lasy. Wraz z upływem czasu nauczyliśmy się, jak zachowywać równowagę między wykorzystaniem drzewa a cyklem rozwoju lasów. Za sto lat nadal będziemy utrzymywać tę równowagę - mówi Annica Bresky.

- Jest dla nas ważne, aby wszyscy klienci wiedzieli, w jaki sposób dbamy o lasy oraz że cena tektury Invercote czy Incada zawsze zawiera koszty związane z programem ponownego zalesienia, dzięki któremu możemy zastąpić ścięte drzewa - dodaje.

Inicjatywa „Zaadoptuj drzewo" stanowi część kompleksowej oferty usług znanej pod nazwą „Care by Iggesund". Obejmuje ona wszelkie usługi związane z tekturą Invercote oraz Incada: od wsparcia technicznego na rynkach lokalnych po fachową wiedzę dotyczącą tektury, opartą na szerokim zakresie materiałów referencyjnych.

- Nie chcemy, aby klienci wyłącznie nabywali tekturę. Chcemy także, aby mogli ją jak najlepiej wykorzystać - komentuje Arvid Sundblad, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu, odpowiedzialny za ogólnoświatową sprzedaż. - Zapewnić ma to kompleksowa dokumentacja i zespół techników, którzy pracują na rynkach lokalnych i mają doświadczenie w zakresie projektów i procesów podobnych do tych wykorzystywanych przez klientów.