Ekologiczne papierowe opakowania z okienkiem dla makaronu premium

26/07/2022
Ekologiczne papierowe opakowania z okienkiem dla makaronu premium
Mondi, światowy lider w dziedzinie opakowań i papieru, we współpracy z Fiorini International, wiodącym na świecie przetwórcą i producentem opakowań z siedzibą we Włoszech, z powodzeniem stworzyły i wprowadziły na rynek nowe, w pełni nadające się do recyklingu papierowe opakowanie dla włoskiej marki makaronów premium.
 
Po całkowitej zmianie projektu opakowania firma Antico Pastificio Umbro zdecydowała się połączyć doświadczenie Mondi i Fiorini International w celu zaprojektowania i wyprodukowania papierowej torby z okienkiem do swoich makaronów premium. Po całkowitym wprowadzeniu na rynek to nowe rozwiązanie opakowaniowe będzie wspierać cel firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju, jakim jest redukcja ilości tworzyw sztucznych poprzez zaoszczędzenie do 20 ton plastiku rocznie.
 

Opakowania na makarony Mondi Fiorini

 
Udana współpraca między Mondi i Fiorini International zaowocowała innowacyjnym projektem papierowej torby z dużym okienkiem wykonanym z przezroczystej, nadającej się do recyklingu i biodegradowalnej celulozy, które pozwala użytkownikowi końcowemu zobaczyć zawartość. Dzięki papierowi wybranemu przez Mondi i Fiorini International, torba jest w pełni przetwarzalna, a jednocześnie oferuje takie same właściwości ochronne jak poprzednie opakowania plastikowe. Makaron ma taki sam okres przydatności do spożycia i jest bezpieczny podczas transportu. Nowy system zamknięcia zgrzewany specjalnym klejem termotopliwym przeznaczonym do kontaktu z żywnością, wraz ze wzmocnieniem na spodzie, poprawia higienę i zapewnia łatwe otwieranie. Wykonane z zasobów odnawialnych opakowanie może być łatwo usunięte przez konsumentów w istniejących strumieniach odpadów papierowych. Wysoki wskaźnik recyklingu papieru w Europie, wynoszący ponad 80%, oznacza, że papier, który osiągnął koniec swojego życia, może przyczynić się do rozwoju gospodarki cyrkulacyjnej. Nowa torebka na makaron oferuje doskonałe możliwości zadruku, dzięki czemu wszystkie komunikaty dotyczące marki i produktu mogą być skutecznie przekazywane, a także charakteryzuje się doskonałą przerabialnością na maszynach napełniających.
 
Przełomowe opakowanie znalazło się w opublikowanym w listopadzie 2021 roku przez Fundację Ellen MacArthur przewodniku Upstream Innovation Guide to Packaging Solutions. Było również częścią wystawy The Waste Age Exhibition, której gospodarzem było London Design Museum i Fundacja Ellen MacArthur, otwartej dla publiczności w okresie od października 2021 do lutego 2022 roku. W tym miejscu zostało uznane za innowacyjny przykład substytucji w celu uzyskania lepszej zdolności do recyklingu, podejścia zgodnego z wizją Fundacji dotyczącą gospodarki cyrkularnej dla tworzyw sztucznych.
 
- Do opracowania tego opakowania nadającego się do recyklingu wykorzystaliśmy nasze zorientowane na klienta podejście EcoSolutions i bardzo ściśle współpracowaliśmy z Fiorini International i Antico Pastificio Umbro. Jest to doskonały przykład najlepszych praktyk w tworzeniu opakowań, które utrzymują materiały w obiegu i przyczyniają się do realizacji celu zrównoważonego rozwoju MAP2030 firmy Mondi, aby do 2025 roku 100% jej produktów nadawało się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania.  Ponadto cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w instalacji Upstream Innovation Fundacji Ellen MacArthur i London Design Museum, która dotyczy ponownego przemyślenia opakowań i opracowania rozwiązań, które są zrównoważone pod względem projektowym: Oznacza to skupienie się na celu przy jednoczesnej optymalizacji materiału, a nawet jego całkowitej zmianie w razie potrzeby, jak w przypadku tej nowej papierowej torby na makaron - mówi Massimiliano Scottà, Head of Sales Region South & America Kraft Paper, Mondi.
 
Pietro Fiorini, Sales Director Packaging Division w Fiorini International, wyjaśnia:

- Odpowiedzialność etyczna i środowiskowa to wartości, które kierują codziennymi działaniami w Fiorini International. Te same wartości, wraz z badaniem trendów rynkowych, innowacyjnymi technologiami i wykwalifikowanym systemem produkcyjnym, były kluczowymi elementami, które wykorzystaliśmy w tym ekscytującym projekcie transformacji. Zaprojektowaliśmy, wspólnie z Mondi, najlepiej działające rozwiązanie papierowe dla torebki na makaron.  Jesteśmy dumni, że jesteśmy częścią misji zrównoważonego rozwoju i wiemy, że wymaga to systematycznego i opartego na współpracy podejścia wśród interesariuszy w łańcuchach dostaw, od producenta do konsumenta. Obejmuje to zaangażowanie konsumentów w inicjatywy mające na celu podniesienie świadomości na temat zrównoważonej konsumpcji i stylu życia, zapewniając im odpowiednie informacje na temat opakowań. Partnerstwo z Pastificio Umbro to udany projekt pilotażowy, w którym doświadczenie, badania, innowacje i technologia Fiorini International zdefiniowały zrównoważony model produkcji doskonale zintegrowany ze strategią marki i wspólną misją.

Leonardo Faccendini, CEO Antico Pastificio Umbro, podsumowuje:

- Zmniejszenie wpływu naszych produktów na środowisko - ich produkcji, pakowania i transportu - jest dla nas jako firmy najwyższym priorytetem, a zastąpienie tradycyjnych plastikowych opakowań papierem jest ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia tego celu. Inwestujemy w nowe systemy i zakład produkcyjny, a w planach mamy wprowadzenie tego pozbawionego plastiku opakowania do całej naszej oferty makaronów.