Wzrosty na polskim rynku reklamy

18/08/2015
polski rynek reklamy

O 2,8%, czyli 102,8 mln zł netto w pierwszym półroczu 2015 roku wzrósł rynek reklamy w Polsce wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym. Największe wzrosty wydatków zanotowały sektory handlu, farmaceutyczny oraz FMCG.

Najszybciej rosła reklama online, bo o 9,2% - przychody reklamowe netto wzrosły o ponad 72,5 mln zł. Najsilniejszym impulsem wzrostu było zwiększenie puli wydatków na reklamę video online oraz na reklamę mobilną. Łącznie 11 sektorów powiększyło wydatki na reklamę w Internecie. Budżety większe o 7,7% posiadało radio, które rozwija się w tempie nie wolniejszym od sektora digital. Telewizja natomiast wygenerowała wzrosty na poziomie 3,3%.

Stabilny rynek reklamy
Sytuację na polskim rynku reklamy w pierwszym półroczu podsumowuje prognoza Piotra Piętki, prezesa Starcom Mediavest Group, firmy wykonującej badanie, który jako czynnik mający wpływ na reklamę w Polsce wymienia gospodarkę krajową i globalną. W kraju motorem napędzającym wzrosty są między innymi inwestycje publiczne i poprawa bilansu handlowego. Wzrost PKB powyżej 3% powinien zachować wielkość rynku reklamy na stabilnym poziomie, a w bieżącym roku prognozuje się wzrost na poziomie 3,3% - 3,4%.

Wielkie spotkanie na targach we wrześniu
Okazją do dalszych podsumowań rynku reklamy w Polsce będą targi REKLAMA360, które odbędą się w dniach 29.09-1.10.2015 r. Tegoroczna edycja oferuje wystawcom i zwiedzającym rozmowy w ramach 5 stref tematycznych: Gift Zone, Technology Zone, Innovation Zone, Events Zone, Tasting& Fashion Zone, a system rejestracji uczestników gwarantuje spotkanie wyłącznie w biznesowym gronie.

Kategoria: