Stora Enso wzmacnia pozycję na rynku chińskim

04/01/2016
stora enso inpac

Stora Enso zdecydowała wzmocnić swoją pozycję na chińskim rynku opakowań. Firma planuje zwiększenie udziałów w spółce zależnej Inpac.

Obecnie spółka posiada większościowy pakiet 51% udziałów i planuje je podnieść, aby osiągnąć 90%. Stora Enso oferuje cenę zakupu w wysokości około 46 milionów euro. Transakcja podlega zatwierdzeniu przez władze chińskie i ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale tego roku.

Stora Enso poinformowała, że transakcja zapewni firmie większą szansę na dalszy rozwój Inpac w branży opakowań. Ten ruch nie będzie miał żadnego wpływu na sprzedaży grupy lub zysku operacyjnego.

Stora Enso Inpac Packaging oferuje rozwiązania w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży opakowań na bazie włókien dla usług R & D. Firma posiada w Chinach zakłady produkcyjne w Qian'an, Dongguan i Jiashan oraz biura sprzedaży  Pekinie, Szanghaju i Dongguan, zatrudniając 2400 pracowników. W czerwcu ubiegłego roku, Stora Enso zrezygnowała z zakładu Inpac w Chennai w Indiach i wyszła z indyjskiego rynku opakowań.