Wydawać się może, że obecnie żyjemy w dobie szybko i dynamicznie rozwijającego się marketingu internetowego. Wielu przedsiębiorców skupia się więc na prowadzeniu różnorodnych działań promocyjnych na łamach sieci. Rekordy popularności biją chociażby kampanie marketingowe w sieci Google czy pozycjonowanie witryn tak, by docierała ona na pierwsze miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. Choć można odnieść wrażenie, że tradycyjne formy promocji i reklamy odeszły już w zapomnienie, to wielu handlowców nadal inwestuje w katalogi produktowe. Dlaczego więc są one niezbędne i powinny zostać uwzględnione w strategii marketingowej przedsiębiorstw?
Postępująca cyfryzacja i coraz powszechniejszy dostęp do narzędzi internetowych sprawił, że wiele firm właśnie w sieci upatruje sposobów na to, by znacznie wyróżnić się na tle konkurencji. Jednak tradycyjna forma reklamy nadal znajduje zastosowanie, a co więcej, może ona cechować się efektywniejszym oddziaływaniem na potencjalnego odbiorcę. Do największych zalet takiej formy promocji można zaliczyć chociażby:
Paradoksalnie, jednym z najlepszych rozwiązań dla większości przedsiębiorstw jest sprytne i skuteczne połączenie połączenie marketingu online i offline, co pozwoli na osiągnięcie wymiernych rezultatów.
Druk katalogów staje się jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej handlowców i nie tylko. Mimo to, wiele firm dalej boryka się z wieloma dylematami odnośnie słuszności i opłacalności tego typu inwestycji. Jak łatwo można się domyślić, prezentacja oferowanych produktów i usług jest podstawą skutecznej promocji własnego biznesu i to właśnie ten aspekt, daje firmom ogromne możliwości. Faktem jest, że można zrobić to w sieci - od postów sponsorowanych, aż do influencer marketingu. Jednak warto mieć na uwadze to, że w dzisiejszym świetnie reklamy internetowe to nie wszystko. Katalog reklamowy pozwala na zwiększenie konwersji sprzedaży w najbardziej tradycyjny sposób z możliwych. Dzięki niemu można przygotować spisz wszystkich produktów i usług, a także okrasić je odpowiednimi grafikami i kolorystyką, które będą kojarzyć się z corporate identity danej marki. Warto mieć na uwadze, że zgodnie z nowymi statystykami, reklamy internetowe typu pop-up, które trudno zamknąć, demotywują internautów do zapoznania się z ich treścią, a co więcej, działają w wyjątkowo irytujący sposób. W efekcie to tradycyjne katalogi stają się przyjemną i niezbyt nachalną formą promocji własnych produktów i usług.
Przygotowanie katalogu reklamowego nie jest proste, aczkolwiek w przeciwieństwie do nieumiejętnie wykreowanych reklam internetowych, będzie znacznie efektywniejszy. Warto więc poświęcić chwilę czasu i zaangażować się w jego stworzenie. Dobry katalog reklamowy powinien być przede wszystkim:
Katalogi są najlepszym przykładem na to, że tradycyjna forma reklamy może okazać się korzystniejszym i trwalszym sposobem na promocje własnych usług i produktów.