Katalog reklamowy - dlaczego jest tak istotnym elementem strategii marketingowej przedsiębiorstwa?

Artykuł zewnętrzny
31/07/2023
Katalog reklamowy - dlaczego jest tak istotnym elementem strategii marketingowej przedsiębiorstwa?

Wydawać się może, że obecnie żyjemy w dobie szybko i dynamicznie rozwijającego się marketingu internetowego. Wielu przedsiębiorców skupia się więc na prowadzeniu różnorodnych działań promocyjnych na łamach sieci. Rekordy popularności biją chociażby kampanie marketingowe w sieci Google czy pozycjonowanie witryn tak, by docierała ona na pierwsze miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. Choć można odnieść wrażenie, że tradycyjne formy promocji i reklamy odeszły już w zapomnienie, to wielu handlowców nadal inwestuje w katalogi produktowe. Dlaczego więc są one niezbędne i powinny zostać uwzględnione w strategii marketingowej przedsiębiorstw?

Tradycyjna forma reklamy a reklama w sieci

Postępująca cyfryzacja i coraz powszechniejszy dostęp do narzędzi internetowych sprawił, że wiele firm właśnie w sieci upatruje sposobów na to, by znacznie wyróżnić się na tle konkurencji. Jednak tradycyjna forma reklamy nadal znajduje zastosowanie, a co więcej, może ona cechować się efektywniejszym oddziaływaniem na potencjalnego odbiorcę. Do największych zalet takiej formy promocji można zaliczyć chociażby:

  • trwałość - katalogi, ulotki czy wizytówki to reklama "fizyczna". W praktyce oznacza to, że nie zginie ona w gąszczu innych reklam produktowych czy kampanii, które prezentowane są np. w Google Ads. Potencjalny odbiorca może do takiej reklamy wrócić w dowolnym momencie, a dzięki temu jest ona w stanie znacznie lepiej zapisać się w jego świadomości.
  • wszechstronność - tradycyjna forma reklamy pozwala na znacznie większą dowolność w zakresie kreowania przekazu. Teoretycznie nie istnieje określony limit znaków czy doboru grafiki. Można więc wykazać się swoją kreatywnością - uwzględniają podstawowe zasady estetyki i dopasowania parametrów do grupy docelowej.

Paradoksalnie, jednym z najlepszych rozwiązań dla większości przedsiębiorstw jest sprytne i skuteczne połączenie połączenie marketingu online i offline, co pozwoli na osiągnięcie wymiernych rezultatów.

Katalog reklamowy - dlaczego jest on niezbędny?

Druk katalogów staje się jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej handlowców i nie tylko. Mimo to, wiele firm dalej boryka się z wieloma dylematami odnośnie słuszności i opłacalności tego typu inwestycji. Jak łatwo można się domyślić, prezentacja oferowanych produktów i usług jest podstawą skutecznej promocji własnego biznesu i to właśnie ten aspekt, daje firmom ogromne możliwości. Faktem jest, że można zrobić to w sieci - od postów sponsorowanych, aż do influencer marketingu. Jednak warto mieć na uwadze to, że w dzisiejszym świetnie reklamy internetowe to nie wszystko. Katalog reklamowy pozwala na zwiększenie konwersji sprzedaży w najbardziej tradycyjny sposób z możliwych. Dzięki niemu można przygotować spisz wszystkich produktów i usług, a także okrasić je odpowiednimi grafikami i kolorystyką, które będą kojarzyć się z corporate identity danej marki. Warto mieć na uwadze, że zgodnie z nowymi statystykami, reklamy internetowe typu pop-up, które trudno zamknąć, demotywują internautów do zapoznania się z ich treścią, a co więcej, działają w wyjątkowo irytujący sposób. W efekcie to tradycyjne katalogi stają się przyjemną i niezbyt nachalną formą promocji własnych produktów i usług.

Jaki powinien być skuteczny katalog reklamowy?

Przygotowanie katalogu reklamowego nie jest proste, aczkolwiek w przeciwieństwie do nieumiejętnie wykreowanych reklam internetowych, będzie znacznie efektywniejszy. Warto więc poświęcić chwilę czasu i zaangażować się w jego stworzenie. Dobry katalog reklamowy powinien być przede wszystkim:

  • kompletny - muszą w nim być przedstawione najważniejsze produkty i usługi wraz z odpowiednimi grafikami, cenami oraz opisami;
  • ciekawy - oprócz produktów i usług warto w katalogu zawrzeć także historię brandu, największe atrybuty danej marki, a także wartości i idee, którymi kieruje się w codziennej pracy. Dzięki temu, potencjalny odbiorca będzie mógł się z nimi utożsamić i zainteresować;
  • dokładnie i precyzyjnie wykonany - w tym aspekcie warto zdecydować się na pomoc profesjonalnej drukarni, która pomoże w doborze odpowiedniego papieru i zadba o przeniesienie początkowej wizji na papier, z uwzględnieniem najmniejszych detali.

Katalogi są najlepszym przykładem na to, że tradycyjna forma reklamy może okazać się korzystniejszym i trwalszym sposobem na promocje własnych usług i produktów.