- Mamy obecnie do czynienia z gwałtownym wzrostem popularności opakowań kartonowych z nadrukiem cyfrowym. Jest to wspaniała wiadomość dla przedsiębiorstwa takiego jak nasze, które oferuje sztywną tekturę najwyższej jakości - mówi Fredrik Lisinski, odpowiedzialny za rozwój sprzedaży na rynek druku cyfrowego w firmie Iggesund Paperboard.
Silne marki (przede wszystkim Coca-Cola) pokazały, że inteligentne wykorzystanie spersonalizowanych i dostosowanych do lokalnych warunków opakowań i etykiet może zwiększyć sprzedaż. Maszyny drukarskie wykorzystujące materiały o wyższej gramaturze oraz najnowsze urządzenia wykańczające dały nam wiele nowych możliwości. Jednocześnie zastosowanie większych arkuszy tektury w druku cyfrowym pozwoliło obniżyć koszty poprzez zwiększenie produkcji.
- Ponadto pojawia się coraz więcej zastosowań, których wcześniej nawet sobie nie wyobrażaliśmy - dodaje Fredrik Lisinski. - Jeszcze piętnaście, czy nawet dziesięć lat temu nikomu nie przyszłoby do głowy, że wydrukowanie pięciu kalendarzy ze zdjęciami czyjegoś wnuczka czy trzech egzemplarzy fotoksiążki może być podstawą działalności firmy drukarskiej.
Tektura Invercote, która jest sztandarowym produktem firmy, torowała drogę do wykonywania nadruków cyfrowych na grubszych materiałach papierniczych już od czasu opracowania tej technologii w 1993 roku. Obecnie kartony Invercote G można stosować z rozmaitymi technologiami drukarskimi. Drukarnie cyfrowe najchętniej korzystają z nich, gdy potrzebują materiału grubszego lub sztywniejszego niż ten używany na co dzień.
Szybki rozwój cyfrowych maszyn drukarskich i coraz większe ogólne zainteresowanie wykorzystaniem druku cyfrowego w produkcji opakowań sprawiło, że firma Iggesund postanowiła ulepszyć tekturę Invercote.
- Jeszcze lepsze kartony Invercote G, które wprowadzimy na rynek wiosną, uzupełnią naszą ofertę produktów do zastosowań cyfrowych - wyjaśnia Fredrik Lisinski. - Invercote Creato to najlepszy wybór w przypadku materiałów z nadrukiem po obu stronach, takich jak okładki i różnego rodzaju karty, ale także dla opakowań, które charakteryzują takie same wymagania w stosunku do części zewnętrznej i wewnętrznej. Ulepszona tektura Invercote G przeznaczona jest z kolei dla klientów, którzy pragną wyraźnie zaznaczyć różnicę pomiędzy obiema stronami, zachowując jednak możliwość wykonania wysokiej jakości nadruku na części zewnętrznej i wewnętrznej z wykorzystaniem cyfrowej maszyny drukarskiej.
Kluczem do sukcesu jest nowe powleczenie strony spodniej ulepszonej tektury Invercote G.
Inżynierowie z firmy Iggesund otrzymali zadanie stworzenia materiału o lepszej drukowności strony spodniej – zarówno w druku offsetowym, jak i cyfrowym – jednak bez rezygnowania z naturalnych wrażeń dotykowych, które od lat są znakiem rozpoznawczym tego produktu. Reakcja rynku na ulepszony materiał przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania.
Wprowadzając nowy produkt, firma Iggesund pragnie zapewnić całej branży druku cyfrowego narzędzie, które pozwoli znieść wszelkie bariery uniemożliwiające pełne wykorzystanie potencjału składanych kartonów drukowanych cyfrowo.
- Nie chcemy, aby nasi klienci musieli wybierać między jakością wydruku w zastosowaniach cyfrowych a możliwością dopasowania najwyższej klasy projektu do określonego wzoru, sztywności i wytrzymałości materiału - mówi Fredrik Lisinski. - Tektura Invercote ma pogodzić te wymagania. Pozycja lidera na rynku pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Jestem przekonany, że dzięki naszemu ulepszonemu produktowi cała branża opakowań drukowanych cyfrowo uczyni kolejny krok naprzód.
W ciągu ostatniego roku firma Iggesund poczyniła znaczne wysiłki na rzecz zwiększenia dostępności kartonów Invercote w najpopularniejszych formatach na potrzeby cyfrowych maszyn drukarskich.
- Śledziliśmy rynek i nawiązaliśmy współpracę z wiodącymi producentami pras. W wyniku tego stworzyliśmy ofertę, która jest idealnie dopasowana do potrzeb osób zajmujących się drukiem cyfrowym z wykorzystaniem materiałów o wysokiej gramaturze - podsumowuje Fredrik Lisinski.