Przedsiębiorcy, którzy w ostatnim czasie musieli radzić sobie w trudnych warunkach, w mijającym roku po raz kolejny zweryfikowali swoje rzeczywiste potrzeby, a optymalizacji poddali m.in. proces pakowania. – Rosnące koszty działalności zmusiły przedsiębiorców do poszukiwania efektywniejszych rozwiązań opakowaniowych. Firmy, które starają się minimalizować koszty produkcji, jednocześnie utrzymując wysoką jakość i atrakcyjność estetyczną opakowań, mogą jednak liczyć na wsparcie. Eksperci dokładnie analizują potrzeby klientów i z szerokiej gamy dostępnych materiałów opakowaniowych, proponują najbardziej optymalne rozwiązania. Jeśli chodzi o ekonomię to dominującym trendem są przede wszystkim opakowania idealnie dopasowane do zawartości, zarówno pod względem rozmiaru, jak i wykorzystanych materiałów – mówi Jarosław Kamiński, Dyrektor Generalny RAJA Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań. Dzięki dopasowaniu opakowań, zmniejszamy ilość używanego wypełniacza oraz realnie nawet do 30 proc. wzrasta poziom wypełnienia ciężarówek, co wpływa korzystnie nie tylko na bilans ekologiczny, ale też pozwala zrekompensować rosnące koszty transportu.
Neutralne dla środowiska opakowania mają coraz większe znaczenie, także w kontekście obowiązkowych dla coraz większego grona firm, raportów ESG. Firmy, które muszą informować o swoim śladzie węglowym poszukują bowiem nowoczesnych technologii i materiałów, które mogą zminimalizować wpływ opakowań na środowisko.