Sukces targów Paperworld 2018

14/02/2018
targi paperworld 2018

Zarówno producenci, jak i sprzedawcy detaliczni z sukcesem rozpoczęli nowy rok biznesowy na targach Paperworld, Creativeworld, Christmasworld i Floradecora, które w dniach 27-30 stycznia odbyły się we Frankfurcie nad Menem. W targach Paperworld swoją ofertę zaprezentowało 1640 wystawców z 66 krajów.

Łącznie blisko 87 tys. gości ze 162 krajów przybyło do Frankfurtu, aby odkryć najnowsze trendy oraz rozwinąć swoją działalność w dziedzinie papieru, materiałów biurowych i piśmiennictwa, artykułów hobbystycznych, artystycznych i rzemieślniczych, a także świątecznych i sezonowych dekoracji oraz świeżych kwiatów i roślin. W samych targach Paperworld udział wzięło 33 787 zwiedzających, w tym 11 072 z Niemiec i 22 715 z innych krajów.

- Stymulowane dobrą koniunkturą gospodarczą pięć intensywnych targowych dni zakończyło się licznymi zamówieniami, nowymi impulsami biznesowymi i wspaniałą atmosferą - powiedział Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt. Dalszy wzrost liczby wystawców i zwiedzających potwierdził, że we Frankfurcie nad Menem odpowiednie segmenty światowych rynków dóbr konsumpcyjnych doskonale odnajduję się na targach Christmasworld, Paperworld i Creativeworld. Nasze targi dóbr konsumpcyjnych wyróżniają się bardzo wysokim poziomem umiędzynarodowienia, który wzrósł z 62 do 65% po stronie zwiedzających i do 82% po stronie wystawców.  

Paperworld 2018: Innowacje wystawców przyciągają wielu nowych klientów z całego świata

Dzięki bogatej ofercie produktów i inspirującemu programowi imprez towarzyszących, Paperworld są największymi na świecie targami dla branży papierniczej, biurowej i artykułów piśmienniczych. Koncentrują się one na tematach przyszłości, odkrywają nowe możliwości rozwoju i przede wszystkim łączą odwiedzających i wystawców.

Pozytywne nastawienie znalazło również odzwierciedlenie w rosnącej liczbie firm uczestniczących w targach Paperworld. W sumie 1640 wystawców z 66 krajów zaprezentowało swoje produkty podczas czterodniowych targów. Z ośmioprocentowym wzrostem odwróciliśmy trend spadkowy - i to na wymagającym rynku - powiedziała Julia Uherek, dyrektor grupy towarów konsumenckich w Messe Frankfurt Exhibition GmbH. W porównaniu do 2017 r. zwiększyła się liczba wystawców z Indii, Korei Południowej, Turcji, Chin, Wielkiej Brytanii i Rosji.  

Według ankiet przeprowadzonych wśród wystawców, około dwie trzecie z nich było bardzo zadowolonych z liczby nawiązanych nowych kontaktów i standardu odwiedzających targi. Oprócz tych kryteriów, wielu wystawców przyznało wyższą niż rok temu ocenę pod względem zamówień i grup docelowych. W sumie ponad trzy czwarte wystawców stwierdziło, że są bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych na targach Paperworld. Sebastian Gutberlet, Sales & Marketing, Kaweco, powiedział: -To były dla nas bardzo dobre targi, nawet lepsze niż w zeszłym roku. Pierwszego dnia mieliśmy niesamowitą liczbę odwiedzających. A to było kontynuowane przez cały czas trwania imprezy z bardzo dużą ilością spotkań. Byliśmy szczególnie zadowoleni ze standardu klienta i nawiązaliśmy liczne nowe kontakty.

office and stationery

Wysoki poziom międzynarodowości i bardzo wysoki standard odwiedzających

Tegoroczne targi Paperworld wypadły lepiej niż rok wcześniej pod względem liczby odwiedzających. 33 787 odwiedzających, 11 072 z Niemiec i 22 715 z zagranicy czerpało inspirację z najnowszych trendów i produktów. Według ankiety przeprowadzonej wśród zwiedzających, 95 procent z nich było zadowolonych lub bardzo zadowolonych z asortymentu produktów dostępnych na targach Paperworld. To pozytywne echo pokazuje, że targi we Frankfurcie są zarówno międzynarodowym rynkiem zbytu dla innowacji, jak i niezastąpioną platformą biznesową do wymiany pomysłów i informacji na płaszczyźnie z odbiorcami detalicznymi. - Targi Paperworld oferują szeroki asortyment linii produktów i wysoki poziom międzynarodowości. Korzyści z tej wymiany wynikają też z możliwością równoległego zapoznania się z asortymentem produktów prezentowanych na targach Creativeworld i Christmasworld. Mamy także wydarzenia i specjalne pokazy, w szczególności "Biura Przyszłości", które otwiera nam oczy na zdrowie w miejscu pracy i tym samym inspiruje cały sektor - mówi Thomas Grothkopp z Niemieckiego Związku Handlu Dom i Biuro (Handelsverband Wohnen und Büro, HWB).

paperworld office

Na tegoroczne targi Paperworld przybyło do Frankfurtu więcej odwiedzających spoza Niemiec, zwłaszcza z Korei Południowej, Portugalii, Bułgarii, Chin i Maroka, aby znaleźć innowacje dla nowoczesnego biura oraz trendy w zakresie zorientowanych na sektor prywatny artykułów papierniczych i artykułów szkolnych. Reprezentowano wszystkie kanały dystrybucji, począwszy od klasycznego handlu detalicznego, poprzez handel hurtowy i importowo-eksportowy, aż po handel wysyłkowy i internetowy. Wielu wystawców zwracało uwagę na wysoki standard odwiedzających z licznymi osobami podejmującymi decyzje o zakupach - trzy czwarte z nich to kierownicy lub kierownicy wyższego szczebla.

- Paperworld to europejskie targi, na których poszukujemy nowych grup docelowych, nawiązujemy nowe kontakty i prezentujemy nasze najnowsze produkty naszym najlepszym klientom - powiedział Beth Wright, dyrektor handlowy w Bi-Silque. Oprócz obywateli Niemiec, większość odwiedzających pochodziła z Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji, USA, Chin, Holandii, Polski, Hiszpanii, Turcji i Grecji.

Targi Paperworld od wielu lat z powodzeniem łączą dwa główne segmenty: biurowy i papierniczy. Ponadto obszary zainteresowania odwiedzających wskazują, że popyt na te dwa segmenty produktów jest równie wysoki. Szczególnie popularne są papier biurowy i materiały biurowe (39 proc.), akcesoria biurowe i biurkowe (30 proc.), przybory piśmiennicze i kreślarskie (29 proc.) oraz pomoce organizacyjne, kalendarze i notatniki (26 proc.). Ponadto, kupujący potrzebowali również więcej czasu na zapoznanie się z prezentowanymi produktami: średni czas spędzony na targach wzrósł do dwóch, a nawet trzech dni.

Bogaty program wydarzeń towarzyszących dla wszystkich zwiedzających

Targi wyróżniały się tematami zorientowanymi na przyszłość. Specjalny pokaz Future Office w hali 3.0 zwrócił uwagę na ważną kwestię społeczną i pokazał, jak może wyglądać zdrowe miejsce pracy. Odwiedzający wybrali wyznaczoną trasę przez zdrowe biuro, które dostarczało pozytywnych impulsów w zakresie akustyki, oświetlenia, oświetlenia, powietrza, higieny, ergonomii, wyposażenia i materiałów biurowych. Tematem przewodnim były codziennie różne wykłady ekspertów oraz wycieczki dla architektów, kierowników obiektów i handlu detalicznego. Producenci chwalili również nowe powierzchnie wystawiennicze.

biura przyszłości

- Po trzyletniej przerwie wróciliśmy na Paperworld, ponieważ uznaliśmy koncepcję "Biura Przyszłości" za niezwykle przekonywującą. I to był dla nas wielki sukces! Spotkaliśmy się nie tylko z dotychczasowymi klientami, ale również z nowymi grupami docelowymi, takimi jak architekci i projektanci, którzy stają się coraz ważniejsi w naszej działalności. Specjalny pokaz we Frankfurcie nie pozostawia wątpliwości, że zdrowe środowisko pracy nabiera coraz większego znaczenia. Paperworld bardzo dobrze zinterpretował to zagadnienie - powiedział Andrea Cantong, Dyrektor Marketingu na Niemcy, Austrię i Szwajcarię w firmie Fellowes.

W tym roku w domowych biurach znajdziemy liczne motywy roślinne. Ich wyrazem są wysokiej jakości wzory i materiały, w których nacisk kładzie się na kolory ciemnoniebieskie i zielone ze złotymi akcentami. Na Paperworld trend ten można było zaobserwować przy ozdabianiu notebooków, segregatorów i akcesoriów. - W Paperworld zaprezentowaliśmy pełną gamę produktów z motywami dżungli, co przyciągało uwagę na naszym stoisku. Produkty te były bardzo poszukiwane przez naszych klientów. Mogę powiedzieć, że będą hitem w segmencie artykułów papierniczych. Wiosną łączymy motywy liściaste z jasnymi odcieniami różu, a jesienią przechodzimy na ciemniejsze błekit- mówi Charlie Bassil, dyrektor ds. sprzedaży w Portico Designs.

paperworld stationary

Pokazy trendów w salach 5.1 i 6.1 również zwracały uwagę na trendy stylu życia w segmencie papieru, piśmiennictwa i artykułów szkolnych. Prezentowały one trendy na sezon 2018/19 i inspirowały pomysły branżowe na kompilację asortymentu i projektowanie sklepów. Szczególną atrakcją w hali 5.1 była wystawa "Pan Książka i Pani Papier", która w imponujący i natychmiastowo zrozumiały sposób pokazała, jak sprzedawcy książek i inni detaliści potrafią umiejętnie łączyć różne segmenty produktowe w celu zwiększenia sprzedaży i poprawy zachowań klientów.

pan książka i pani papier

Jeszcze więcej impulsów dla handlu detalicznego wygenerował pokaz pakowania Wrap up!. Ulla Büning, ekspert ds. pakowania opakowań prezentowych, zaprezentowała sztuczki i wskazówki dotyczące efektywnego pakowania prezentów oraz najnowsze trendy producentów.

W przyszłym roku targi odbędą się w następujących terminach:

  • Paperworld i Creativeworld: od 26 do 29 stycznia 2019 r.
  • Christmasworld i Floradecora: od 25 do 29 stycznia 2019 r.

Zdjęcia: Messe Frankfurt / Liebchen